της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Ανεβάζουν ταχύτητες οι συμφωνίες εξαγοράς νεοφυών ασφαλιστικών εταιρειών υψηλής τεχνολογίας (insurtechs) καθώς επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η κίνηση του βρετανικού ασφαλιστικού κολοσσού Prudential να εξαγοράσει την insurtech Assurance έναντι 2,3 δισ. δολαρίων, με προοπτική αύξησης του τιμήματος έως και κατά 1,1 δισ. δολ, ακόμα, εάν η Assurance επιτύχει τους στόχους του πολυετούς αναπτυξιακού της πλάνου.
H ήδη κερδοφόρα Assurance λειτουργεί μια πλατφόρμα B2C και χρησιμοποιεί data science και machine learning για να επιταχύνει τη διαδικασία αίτησης και αγοράς ασφαλειών υγείας, ζωής, κατοικίας και ΙΧ από πάνω από 20 παρόχους.
Η Prudential αναμένεται εξοικονόμηση δαπανών της τάξης των 50 εκατ. δολαρίων το 2020 και άνω των 100 εκατ. δολ. έως το 2022, συνεπεία της συμφωνίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του χρόνου. Θα χρησιμοποιήσει συνδυασμό ρευστών διαθεσίμων, δανεισμού και ιδίων κεφαλαίων για να χρηματοδοτήσει το deal.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ιστοσελίδα Business Insider, η Assurance “φέρνει” στην Prudential 17 εκατ. εύπορους πελάτες που χρειάζονται ασφάλιση, παρέχοντάς της μια νέα πηγή εσόδων. Επιπροσθέτως, δια της χρήσης της ψηφιακής πλατφόρμας της Assurance, η Prudential μπορεί να έχει πρόσβαση σε πελάτες που θέλουν να αγοράζουν online ασφαλιστικές καλύψεις, χωρίς αυτό να αποκλείει και τις αγορές μέσω μεσιτών ή πρακτόρων.
Η συμφωνία Prudential- Assurance είναι ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα αυξανόμενης χρηματοδότησης των insurtechs. Η Lemonade και η Hippo μπήκαν φέτος στην κατηγορία των «μονόκερων» (με την αποτίμησή τους να υπερβαίνει το 1 δις. δολ.), η δε Clover Health εξασφάλισε χρηματοδότηση 500 εκατ. δολ. στις αρχές του έτους.
Καθώς οι insurtechs προσελκύουν ολοένα και περισσότερα κεφάλαια και μεγαλώνουν, οι εδραιωμένες ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να βρουν νέους, καινοτόμους τρόπους για να προσελκύουν πελάτες.
Οι εξαγορές insuterchs είναι ένας από αυτούς, πολλώ δε μάλλον αν λάβει κανείς υπόψη ότι ο ασφαλιστικός κλάδος έχει μείνει πίσω στο «παιχνίδι» του ψηφιακού μετασχηματισμού. Λιγότερο από το 30% των ασφαλιστικών πιστεύουν ότι έχουν την δυνατότητα να «ψηφιοποιήσουν» την πελατειακή εμπειρία, ενώ στις τράπεζες το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 41%…