H Απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας -πριν δυο βδομάδες- καλούσε την Coca Cola Hellas να τερματίσει την προωθητική καμπάνια με τις απεικονίσεις του Παρθενώνα και της Βουλής σε μπουκάλια, ψυγεία και διαφημιστικά μόνιτορ, δικαιώνοντας ουσιαστικά τις θέσεις των Λουξ, Βίκος και Έψα που είχαν προσφύγει στο θεσμικό όργανο.
Κι ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των εταιρειών:
Ως μια συλλογική κίνηση και μετά την δραστηριοποίηση της Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ, εταιρείες με έδρα, ιδιοκτησία και παραγωγή στην Ελλάδα, που αποτελούν Μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, επέρχεται η κλιμάκωση των δράσεων των τριών εταιρειών καταθέτοντας εξώδικη διαμαρτυρία στο Υπουργείο Πολιτισμού αναφορικά με την Coca Cola και την παράνομη επικοινωνιακή στρατηγική της σχετικά με τη χρήση εθνικών συμβόλων στις συσκευασίες της.
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρείες- Μέλη της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, οι οποίες απέδειξαν περίτρανα την απτή εφαρμογή του αρχαίου ρητού «η ισχύς εν τη ενώσει», δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της. Κι ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα.
Το Υπουργείο Πολιτισμού λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος. Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το Υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού σε αντίθετη περίπτωση η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας. Ασφαλώς, καμία από τις εταιρείες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca Cola δεν προσβλέπει μέσω της προσφυγής της στη δικαιοσύνη στην χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος.
Με στόχο την προάσπιση αλλά και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας, η Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και κινήσεις εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το Υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς. Με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola είναι πασιφανές ότι αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφοδρά η οικονομία της χώρας.
Αναμένοντας τις επόμενες κινήσεις από πλευράς του Υπουργείου οι τρεις εταιρείες, η ΕΨΑ, η Βίκος και η Λουξ ενωμένες συνεχίζουν τον αγώνα για την προστασία της χρήσης των εθνικών μας συμβόλων.