Δημήτρης Μαλλάς
Την εκτίμηση στελεχών της αγοράς λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών ότι το α’ τρίμηνο του 2019 κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρσι, επιβεβαιώνουν τα τελευταία στοιχεία του GfK Temax, που δείχνουν άνοδο στις λευκές συσκευές και τα είδη που σχετίζονται με το gaming αλλά και πτώση στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων.
Συγκεκριμένα, η συνολική αγορά έφθασε σε αξία στα 499 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας οριακή αύξηση 0,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.
Η μεγαλύτερη κατηγορία παραμένει αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων που διαμορφώθηκε στα 147 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 5,3% λόγω της πτώσης στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων.
Τα προϊόντα πληροφορικής παρουσίασαν αύξηση 2,9% στα 113 εκατ. ευρώ λόγω των ενισχυμένων πωλήσεων σε είδη που σχετίζονται με το gaming (φορητοί και επιτραπέζιοι υπολογιστές, οθόνες, περιφερειακά κ.ά.), ενώ πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των tablets. Σημειωτέον πάντως πως σύμφωνα με την GfK, οι παιχνιδομηχανές, οι οποίες ανήκουν σε άλλη κατηγορία προϊόντων (ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά), παρουσίασαν πτώση. Μάλιστα, η πτώση των παιχνιδομηχανών ήταν ο λόγος που η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών παρουσίασε πτώση 1,8% στα 72 εκατ. ευρώ παρά τις ενισχυμένες πωλήσεις των τηλεοράσεων.
Οι λευκές συσκευές συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά, δικαιολογώντας και το ενισχυμένο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Οι μεγάλες οικιακές συσκευές ενισχύθηκαν κατά 7,2% στα 113 εκατ. ευρώ με τους καταναλωτές να αρχίζουν να προτιμούν καλύτερες και μεγαλύτερης χωρητικότητας συσκευές σε κατηγορίες όπως πλυντήρια, στεγνωτήρια και απορροφητήρες. Αντίστοιχα, οι μικρές οικιακές συσκευές αυξήθηκαν κατά 5,1% στα 40 εκατ. ευρώ με προϊόντα όπως οι μηχανές καφέ, οι τοστιέρες και οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού.
Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων μειώθηκαν κατά 2,8% στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ τα φωτογραφικά είδη αυξήθηκαν κατά 7,2% στα 6 εκατ. ευρώ.