Θεσμικοί ομιλητές και ειδικοί του κλάδου συναντιούνται στο επίκαιρο συνέδριο Ports & Rail Forum 2023. Το σημαντικό αυτό γεγονός συγκεντρώνει κορυφαίους επαγγελματίες από τον τομέα των λιμένων και των σιδηροδρόμων, παρέχοντας μια πλατφόρμα για σημαντικές συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και ανάδειξη των καίριων ζητημάτων που αφορούν τον τομέα.

Το συνέδριο #porf23 διοργανώνεται από την ethosEVENTS σε συνεργασία με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Η συμμετοχή στο συνέδριο θα είναι εφικτή με φυσική παρουσία στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn.

Από το βήμα του συνεδρίου μίλησε ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τόνισε:

Το ζήτημα των σιδηροδρόμων και των διατροπικών μεταφορών αποτελούν κορυφαία θέματα που έθεσε η κυβέρνηση.

Να αναφέρω ότι η Κίνα είναι ένας μεγάλος σύμμαχος της Ελλάδας. Γνωρίζετε άλλωστε ποια είναι τα οφέλη στον λιμένα του Πειραιά έπειτα από τη μεγάλη επένδυση της COSCO. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος ξέρουμε ότι υστερεί σε επενδύσεις τόσο για την επέκταση και την συντήρηση αλλά και την ευρύτερη λειτουργία του εδώ και δεκαετίες. Αυτό σημαίνει ότι δεν μιλάμε για ένα πλάνο εκσυγχρονισμού, αλλά για ένα restart.

Aντιμετωπίζουμε αυτό το restart μέσα από 3 πυλώνες:

  • Συντήρηση δικτύου
  • Δημουργία νέων έργων και επέκταση
  • Αναπροσαρμογή της δομής που είναι οργανωμένη η αγορά.

Το δύσκολο στον σιδηρόδρομο είναι ότι δεν μπορεί να προχωρήσει κάτι μεμονωμένα από τα παραπάνω χωρίς να προχωράνε όλα ταυτόχρονα.

Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της αγοράς ήδη προχωρήσαμε τον Σεπτέμβριο 2022 στην ψήφιση νομοσχεδίου με το οποίο αναδιοργανώνονται οι δυο σιδηροδρομικές εταιρείες, ενώ παράλληλα ψηφίστηκε το ν/σ του εθνικού φορέα διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Ήδη είμαστε στη διαδικασία στελέχωσης του νέου φορέα κάτι που θα γίνονταν γρηγορότερα αν δεν ήταν οι εκλογές. Μέσα σε όλα αυτά οφείλουμε να πούμε με αφορμή το τραγικό δυστύχημα ότι έχουμε στο πλάι μας την υποστήριξη της ευρωπαϊκής επιτροπής που έχει καθίσει μαζί με το Υπουργείο και έχει εξετάσει όλες τις μεταρρυθμίσεις, προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε όλα τα χρόνια δομικά προβλήματα. Το καλό νέο είναι ότι από αυτές τις συναντήσεις έχει υπάρξει σύμπνοια εφόσον οι μεταρρυθμίσεις γίνονται στη σωστή κατεύθυνση. Αυτό που είναι δύσκολο είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε πολλά μέτωπα. Ένα ακόμη κομβικό ζήτημα είναι οι ανθρώπινοι και οι οικονομικοί πόροι. Ο ΟΣΕ έχει προσωπικό 800 άτομα και με τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί θα αυξηθεί κατά 250 υπαλλήλους ενώ έχει αυξηθεί το προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε έξτρα 200 εργαζόμενους. Ήδη έχουμε εντάξει στην πολιτική μας τον υπερδιπλασιασμό των πόρων για την συντήρηση του δικτύου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ