Για 10η συνεχή χρονιά, η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) του Υπουργείου Εξωτερικών σε συνεργασία με την ethosEVENTS, το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr  και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ διοργανώνουν το συνέδριο – θεσμός για τον εξαγωγικό τομέα, το Greek Exports Forum το οποίο και φέτος πραγματοποιείται μαζί με τα Greek Exports Awards 2021!

Η διοργάνωση των φετινών Greek Exports Forum & Awards προβάλλει τις ευκαιρίες που προκύπτουν για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις από το νέο Σχέδιο Ανασυγκρότησης και Εξωστρέφειας, παρέχοντας χρηστικά εργαλεία και πληροφορίες προκειμένου να ενισχύσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, σε μία περίοδο που κυριαρχεί ο προβληματισμός για τα αυξημένα μεταφορικά κόστη.

Παράλληλα, η διοργάνωση θα αναδείξει και θα επιβραβεύσει τις επιχειρήσεις που διακρίθηκαν στον εξαγωγικό τομέα, σε μία ακόμη χρονιά που κινήθηκε υπό την επήρεια των επιπτώσεων της πανδημίας.

Ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρέθεσε στοιχεία για “Το νέο περιβάλλον στις εμπορευματικές μεταφορές και τα Logistics”, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στα GEFA21.
“Ο κλάδος logistics είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη χώρας. Aποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας που συνεισφέρει στο 10% του ΑΕΠ, με 10 δισ. ευρώ ακαθάριστη αξία. Ο κλάδος, εν μέσω πανδημίας, έδειξε ότι είναι πολύ σημαντικός για την εθνική οικονομία, άκαμπτος καθώς κατάφερε να αυξήσει τα επίπεδα της ενίσχυσης της οικονομίας, να αυξήσει το ποσοστό του, σε αντίθεση για παράδειγμα με τον τουρισμό. Αποτελεί πολλαπλασιαστή της εθνικής οικονομίας, παρόλο που εν μέσω COVID-19 ήταν δύσκολη η μετακίνηση αγαθών-εμπορευμάτων αλλά και των πολιτών” τόνισε.
Και συνέχισε: “Ο κλάδος καλείται και τώρα με την κρίση να διασφαλίσει την ομαλή ροή των αγαθών. Τα logistics αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την γεωγραφική θέση μας και η Ελλάδα να καταστεί me;izvn διαμετακομιστικός κόμβος.
Έχουμε στόχους, να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις. Πρέπει να ενισχυθεί το εμπόριο, να μειωθεί το κόστος του προϊόντος. Προχωράμε στην υλοποίηση του εθνικού σχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα, την διατροφικότητα, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία δίνουμε έμφαση με στόχο την κάλυψη ζητημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την έλλειψη δεδομένων και μετρήσεων.
Το σχέδιο περιλαμβάνει τρία κύματα προτεραιοτήτων:
Το πρώτο κύμα περιλαμβάνει:
  1. Τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που επηρεάζει τα logistics. Το θεσμικό πλαίσιο αναθεωρείται με την αρμόδια νομοπαρασκευαστική επιτροπή που ασχολείται με το υφιστάμενο πλαίσιο για την αλυσίδα εφοδιασμού. 
  2. Τη δημιουργία εθνικού παρατηρητηρίου για το logistics, ώστε να στοχεύσουμε και να μετρήσουμε σωστά τα επόμενά μας βήματα, με την δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων logistics, ενίσχυση πρωτοβουλιών για τον στόλο των μεγάλων φορτηγών
  3. Μεταφορά πρακτορείων από τον Ελαιώνα, να αποσυμφορήσουμε μια επιβαρυμένη περιοχή. Να εκμεταλλευτεί ο πολίτης την περιοχή και παράλληλα α βοηθηθουν οι εταιρείες του χώρου να βρίσκονται πιο κοντά στο εθνικό οδικό δίκτυο. με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουν τους χρόνους, το κόστος και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριοποίησή τους.
Στο 2ο κύμα προτεραιοτήτων περιλαμβάνονται:
1.H Βιώσιμη Aνάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, ως φυσική συνέχεια σε όλο το σύστημα εμπορευματικών μεταφορών.
2. Να ενισχύσουμε την ροή ηλεκτρονικών πληροφοριών στα logistics. Να αυξήσουμε την οικονομία κλίμακας στις μεταφορές.
3. Εξετάζουμε την αποτελεσματικότητα της τροφοδοσίας για το νησιωτικό σύμπλεγμα, το οποιο μας δημιουργεί επιπλέον τεχνικές δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, για να στηρίξουμε τα νησιά μας.
Όσον αφορά το 3ο κύμα προτεραιοτήτων
-Πρέπει να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια με στοιβαρό σύστημα για το road enforcement, τον έλεγχο δρόμων. Καλούμαστε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των τελευταίων 10 ετών, να δούμε κατάματα το μέλλον και να θέσουμε τις σωστές βάσεις για το μέγιστο δυνατο αποτέλεσμα.
“Πέραν αυτών, πρέπει να ενισχύσουμε και τον τομέα των υποδομών. Η χώρα έχει ενισχύσει το εθνικό οδικό δίκτυο, έχουμε προχωρήσει σε κατασκευή του οδικού δικτύου στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά επίπεδα. Πρέπει να μπορέσουμε να ενισχύσουμε την αποδοτικότητα του σιδηροδρόμου.  Χρειαζόμαστε έργα για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, για την ανάταξη του ταλαιπωρημένου υφιστάμενου δικτύου και των υπαρχόντων υποδομών” είπε ο κ. Ξιφαράς.
Στο πλαίσιο αυτό:
*Έχουμε προχωρήσει σε κάποιες δράσεις, με πακέτο επένδυσης 4 δις ευρώ για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.
*Προωθούμε το έργο για την ανάταξη και συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου ύψους 1,3 δις ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Η συντήρηση αυξάνει τη χωρητικότητα του δικτύου, θα κυκλοφορούν περισσότερα τρένα, περισσότεροι επιβάτες και εμπορεύματα – άρα θα υπάρχει ανάπτυξη του κλάδου εμπορευματικών μεταφορών. Παράλληλα θα συνδράμει το έργο στην αύξηση της ασφάλειας.
“Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου στο Θριάσιο. Πρόκειται για ένα project που μπορεί να πολλαπλασιάσει την δυναμική του κλάδου. Για το Θριάσιο 1, στοχεύουμε να απεμπλακεί το έργο από τα θέματα του ανταγωνισμού, το φθινόπωρο πήραμε το πράσινο φως απο την αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. για τον Ανταγωνισμό. Τώρα η υπόθεση βρίσκεται στο ελεγκτικό συνέδριο”.
“Για το Θριάσιο ΙΙ ο διαγωνισμός βρίσκεται στον αέρα και σύντομα θα ανακοινωθεί η καταληκτική ημερομηνία για τις δεσμευτικές προσφορές” ενημέρωσε ο κ. Ξιφαράς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ