Ένα πολύ καλό καλοκαίρι αλλά και μεγάλη ανησυχία για τον επερχόμενο χειμώνα δείχνουν τα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2022, που προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας που διενεργεί σε μηνιαία βάση η εταιρεία τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting για λογαριασμό της ΕΞΘ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά το εννεάμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 σημειώθηκε πτώση τόσο στην πληρότητα της τάξεως του 13,9% με 61% μέση πληρότητα, όσο και στο RevPar (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) της τάξης του 3,4%, με τον δείκτη αυτό να ανέρχεται για το εννεάμηνο του 2022 μόλις στα 52,61 ευρώ.

Η αύξηση 12,2% που παρατηρήθηκε στη μέση τιμή δωματίου (ARR), δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την σημαντικότατη αύξηση του λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όσο προχωράμε προς τον χειμώνα. Επισημαίνεται ότι τα νούμερα αυτά περιλαμβάνουν και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2022, του μήνα που παραδοσιακά για την περιοχή καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το 2022, μετά τις προσπάθειες και του Υπουργού Τουρισμού για την κρουαζιέρα, η Θεσσαλονίκη θα ανέβει στην κατάταξη στη 14η θέση των λιμανιών της Ελλάδας στις αφίξεις, παρά το μοναδικό πλεονέκτημα που έχει στη Μεσόγειο να είναι το λιμάνι που σε 5 λεπτά με τα πόδια βρίσκεσαι από το κρουαζιερόπλοιο στο κέντρο της πόλης.

Το ανακαινισμένο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με διπλάσια πλέον δυνατότητα κάλυψης πτήσεων, έχει σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport μείωση αφίξεων 14% σε σχέση με το 2019, σε αντίθεση με τη δυναμική των αφίξεων στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας. Ο διάδρομος για υπερατλαντικές πτήσεις είναι έτοιμος μετά από πολλά χρόνια αναμονής, η πόλη δεν έχει όμως υποδεχτεί ούτε μία υπερατλαντική πτήση και το ζητούμενο δεν είναι να φέρουν μια πτήση ο Υπουργός και ο Περιφερειάρχης με τη δυναμική τους, αλλά να μπορέσει η πόλη να κρατήσει αυτή την πτήση με την αύξηση της ζήτησης του προορισμού. Αυτό είναι και το πρόβλημα για όλα τα παραπάνω: η έλλειψη ζήτησης λόγω μη αναγνωρισιμότητας του προορισμού.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης αναφέρει ότι αυτή είναι η σωστή στιγμή να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και στη συνέχεια να εφαρμοστεί με μια στοχευμένη προβολή, βασισμένη σε μια σύγχρονη τεχνοκρατική μελέτη προώθησής του για την προσέλκυση νέων αγορών.

Ένα σχέδιο που το αναζητά η πόλη χρόνια και που θεωρούμε ότι όλοι -Δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια, Υπουργείο Τουρισμού και φορείς- μπορούν και πρέπει να σταθούν αρωγοί σε αυτό, για να μπορέσει η Θεσσαλονίκη να προσελκύει ταξιδιώτες, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, 365 ημέρες τον χρόνο. Ένα τέτοιο σχέδιο, ακριβώς επειδή αφορά και παρεμβάσεις στην πόλη, πρέπει να προχωρήσει υπό την αιγίδα του δημάρχου Θεσσαλονίκης και για αυτό ζήτησε η ΕΞΘ στη σύσκεψη της ΔΕΘ τη στήριξή του από τον Πρωθυπουργό, αφού πρώτα τον είχε ενημερώσει σε προγενέστερο χρόνο για όλα τα δεδομένα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ