Στο Leadership Panel Ι: «Η επόμενη ημέρα της ιδιωτικής ασφάλισης», με συντονιστή τον κ. Κωνσταντίνο Ουζούνη, CEO, ethosGROUP, ο κ. Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος INTERAMERICAN, αναφέρθηκε στα tribes(φυλές) που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του ψηφιακού κόσμου. Όπως ο ίδιος ανέφερε ότι, «οι παραδοσιακές δομές δεν συνάδουν πλέον με έναν ευέλικτο οργανισμό», επισημαίνοντας ότι «λειτουργεί σαφώς καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο και υπάρχει πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια».
Περαιτέρω ο κ. Καντώρος σημείωσε ότι:
-Η κλιματική κρίση επηρεάζει σοβαρά τον ασφαλιστικό κλάδο γιατί είναι απρόβλεπτος παράγοντας. Πρέπει να το δούμε πιο ολιστικά και όχι μεμονομένα. Αναπροσαρμόζουμε τα προϊόντα μας ώστε να διασφαλίζουν την βιωσιμότητα και την αειφορία με κλιματικά ουδέτερα προϊόντα.
-Δεν είμαι εναντίον των συγχωνεύσεων, αλλά δεν είναι και αυτοσκοπός. Σαν φιλοσοσφία, μας ενδιαφέρει πάρα πολύ το κομμάτι της διανομής. Υπάρχουν διαφορετικές στρατηγικές στην αγορά, δεν υπάρχει ένας μόνο δρόμος.
-Μία ασφαλιστική εταιρεία πρέπει να κοπιάσει περισσότερο για να φέρει τα ταλέντα κοντά της σε σχέση με άλλους κλάδους. Ωστόσο έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου. Στην πραγματικότητα είματε καλύτεροι από αυτό που νομίζει ο περισσότερος κόσμος. Ο κλάδος θα πρέπει να έχει μία καθημερινή παρουσία στα μέσα, ώστε να μας νιώθει πιο κοντά τους ο κόσμος.
-Τα επόμενα χρόνια να εστιάσουμε στο μεγάλωμα της πίτας, αυτός πρέπει να είναι ο συνολικός στόχος. Είναι πλέον πιο ευνοϊκές οι συνθήκες.
Ο κ. Λάμπρος Τσόλκας, Επικεφαλής του Τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και Αντιπρόεδρος της Accenture στην Ελλάδα, ανέφερε ότι ο covid έχει αλλάξει τις συναλλακτικές συνήθειες των ανθρώπων και οι καταναλωτές είναι πλέον ανοιχτοί σε νέα ψηφιακά κανάλια και πρωτοποριακά προϊόντα. Θετικές στις αλλαγές είναι και οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες ανέφερε ότι προετοιμάζονται για το μέλλον, μέσα από μία σειρά διαδικασιών (όπως συγχωνεύσεις, πιλοτικά tests), αλλά χωρίς να έχουν ακόμα τη δυναμική που αναμένεται από την αγορά.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα ότι ο Ελληνας είναι υποασφαλισμένος. «Ο ασφαλιστικός κλάδος αλλάζει, πρέπει να τον ξαναδούμε από την αρχή. Ο πελάτης θέλει πιο κοντά την ασφαλιστική, όχι τόσο στο κομμάτι της αποζημίωσης, όσο της πρόληψης. Τα όρια του κλάδου έρχονται πλέον να ενωθούν με συναφείς κλάδους, που πρέπει να λειτουργήσουν μαζί και ψηφιακά. Πάμε προς το metaverse και στον ασφαλιστικό κλάδο. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ. Ωριμάζει», επεσήμανε ο κ. Τσόλκας, τονίζοντας ότι είναι «τεράστιο το έργο που πρέπει να γίνει στην αλλαγή της κουλτούρας. Αλλάζουν τα πάντα στο HR. Η τεχνολογία αλλάζει τα πάντα. Η ασφάλεια εξελίσσεται σε τεράστιο θέμα». Έκλεισε την ομιλία του με το μήνυμα “Reimagine the insurance”.
Ο κ. Νότης Βαγιακάκος, Νόμιμος Εκπρόσωπος και Γενικός Δ/ντής, HDI Global SE Hellas, ανέφερε ότι οι ασφαλίσεις επιχειρήσεων στην Ελλάδα παρ’ όλο που αποτελούν το 1% των συμβολαίων, αποτελούν το 50% των αξιών. Ο ίδιος σημείωσε:
-Οι επιχειρήσεις παλεύουν τα τελευταία χρόνια. Το μοντέλο της επιχειρηματικότητας αλλάζει ραγδαία. -Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και προσπαθούμε όλοι να φτιάξουμε νέα προϊόντα που να ανταποκρίνονται στους νέους κινδύνους. Είμαστε σε μία μεταβατική φάση όπου το μοντέλο αναπροσαρμόζεται. Αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση για όλους μας. Έχουμε σηκώσει τα μανίκια.
-Προσπαθούμε πλέον να παίρνουμε αποφάσεις που θα είναι στηριγμένες σε πραγματικά γεγονότα και αποτελέσματα και όχι σε expert judgment, ώστε να καταλάβουμε ποιο είναι το κατεξοχήν κόστος του κινδύνου που αγοράζουμε. Μέσα επίσης από αυτή την πληροφορία να μπορέσουμε να δώσουμε τις σωστές συμβουλές στους brokers και τους πελάτες.
-Οι ασφαλιστικές εταιρείες ακολουθούν μία μικτή πρακτική προκειμένου να καταφέρουν να προσαρμοστούν. Προσπαθούμε να εξισορροπούμε τις δράσεις μας ως προς την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Σαφώς διαχωρίζουμε τους πελάτες που έχουν επενδύσει σε πρακτικές ESG.
Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό, ανέφερε:Είναι σίγουρο ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη από πλευράς πελατών για να μην βρεθούν υπασφαλισμένοι και από πλευράς εταιρειών στα κοστολόγια. Σε έναν διεθνοποιημένο κόσμο που παίζουν ρόλο πολλά νομίσματα, η εξίσωση γίνεται πολύ δύσκολη, γνωρίζοντας τις επιπτώσεις από την μείωση της αγοραστικής δύναμης. Πολύ δύσκολη η παρούσα συγκυρία, δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσει. Δύσκολο πρόβλημα που αντιμετωπίζει όλη η κοινωνία.
-Πρέπει να εξισορροπηθεί το κόστος ασφάλισης μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων, γιατί οι ιδιώτες καλούνται να πληρώσουν υψηλότερες τιμές.
–Nα μεγαλώσει η πίτα σε εύρος, καλύτερη συνεργασία. Η τεχνολογία μας βοηθά να κινηθούμε και εκτός Ελλάδος. Πρόκληση το δημογραφικό. Αισιόδοξος ότι θα βρούμε τον βηματισμό μας.
O κ. Δημήτρης Τσεσμετζόγλου, CEO, Howden Hellas & Cyprus, επεσήμανε ότι ο broker είναι ένας εξειδικευμένος σύμβουλος και όχι πωλητής.
-Πρέπει να αναγνωρίζει τους κινδύνους για τον πελάτη, πριν να τους δει ο ίδιος. Για να το κάνει αυτό πρέπει να έχει την αντίστοιχη τεχνογνωσία και αφοσίωση. Ως μέλος ενός παγκόσμιου ομίλου, είμαστε πιο κοντά στις αλλαγές στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.
-Μεγάλη βαρύτητα στο ESG και στο κομμάτι των ανθρώπων. Η ασφαλιστική αγορά θα επιβραβεύσει τις sustainableεταιρείες; Θα υπάρχει διαφορετική προσέγγιση και τιμολόγηση; Γιατί το ESG και το zero point αποτελούν μία σοβαρή επένδυση. Είναι σημαντικό να αποφασίσουμε πώς θα επενδύσουμε σε αυτή την μετάβαση.
-Βλέπουμε μία τάση εξαγορών και συγκέντρωσης κάτω από funds. Εμείς κάναμε 4 εξαγορές. Κοιτάξαμε ποιοι είναι οι καλύτεροι της αγοράς που θα μπορούσαν να κάνουν κι εμάς καλύετρους. Από τις εταιρείες που απορροφήσαμε δεν έχουν φύγει άνθρωποι. Υπήρξαν φυσικά αρχικά συστημικά προβλήματα και οργανογράμματος, όμως τα οφέλη είναι πολύ σημαντικά.
-Ο κόσμος μεταλάσσεται και εξελίσσεται. Πρέπει να βρούμε την προστιθέμενη αξία μας, να μην χάσουμε την ανθρώπινη επαφή, να ακούμε τους ανθρώπους μας και να δίνουμε ευκαιρίες.