Η Black Friday της Κίνας, η λεγόμενη Singles Day, έκανε τα στελέχη της Alibaba να το γιορτάσουν εχθές αλλά και καθησύχασε τους επενδυτές της, μια και όλοι ήθελαν να δουν αν ο πόλεμος δασμών μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας θα είχε κάποιο αντίκτυπο στην καταναλωτική δαπάνη.
Όλα ξεκίνησαν την δεκαετία του 1990, όταν οι άντρες φοιτητές αποφάσισαν να επιλέξουν την 11η Νοεμβρίου (11/11) σαν τη μέρα που θα κάνουν δώρο στον εαυτό τους, γιορτάζοντας το γεγονός ότι… ήταν singles. Το 2009 η Alibaba προκειμένου να προωθήσει την νέα της πλατφόρμα Tmall αποφάσισε για εκείνη την μέρα των singles να κάνει ειδικές προσφορές και γενναίες εκπτώσεις σε όλα της τα είδη. Η ιδέα ήταν τόσο επιτυχημένη που 10 χρόνια μετά, η Singles Day είναι το μεγαλύτερο καταναλωτικό γεγονός στην Κίνα, με τις πωλήσεις της εταιρείας φέτος να φτάνουν τα 30,8 δισ. δολάρια, αρκετά πάνω από τα 25,3 δισ. δολάρια του 2017 που και τότε ήταν ρεκόρ πωλήσεων.
Το ρεκόρ της περσινής χρονιάς έσπασε στις 17:34 το απόγευμα της Κυριακής, με τις πωλήσεις να συνεχίζονται αμείωτες μέχρι το κλείσιμο της ημέρας, φτάνοντας μια αύξηση 27% σε ετήσια βάση (με βάση του γουάν). Ακόμα και αυτό όμως ακούγεται (και είναι) εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης, εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από το +39% σε ετήσια βάση που σημείωσαν οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου μέσα στο 2018. Η πτώση του γουάν έναντι του δολαρίου, απόρροια του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, κράτησε τις πωλήσεις πιο χαμηλές από όσο θα ήταν κανονικά, καθώς χρειάζονται περισσότερα γουάν για να φτάσουν οι ίδιες πωλήσεις σε δολάρια. Κάτω από αυτό το πρίσμα, οι πωλήσεις της Alibaba είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από ότι δείχνει το τελικό νούμερο.
Είναι ενδεικτικό πως η πωλήσεις μόνο της Alibaba στο Singles Day είναι μεγαλύτερες από τις συνολικές πωλήσεις όλων των καταστημάτων στις ΗΠΑ για το Black Friday και την Cyber Monday, μαζί. Επειδή η καλή μέρα για την Alibaba φάνηκε από το πρωί, από το άνοιγμα της πλατφόρμας μέχρι να μπει το πρώτο δισεκατομμύριο δολάρια στα ταμεία της εταιρείας χρειάστηκαν μόλις 1 λεπτό και 25 δευτερόλεπτα. Λίγο περισσότερο από μία ώρα και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια, πέντε λεπτά και 21 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από πέρυσι. Ο αριθμός των εντολών παράδοσης ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο.
Η Alibaba φιλοξένησε ένα gala με προσωπικότητες όπως οι Miranda Kerr και Mariah Carey, οι οποίες ξεκίνησαν το Σάββατο και πέρασαν μέχρι το τέλος της εκδήλωσης.
Ο Κινέζικος ηλεκτρονικός κολοσσός εστιάζει φέτος πάρα πολύ στο να βγάλει από πάνω του την σφραγίδα του αποκλειστικά ηλεκτρονικού εμπορίου και εστιάζει σε μια στρατηγική που ονομάζει «νέο λιανικό εμπόριο», η οποία στοχεύει στη συγκέντρωση των διαδικτυακών τμημάτων της επιχείρησής του με το offline. Για παράδειγμα, έχει μια αλυσίδα καταστημάτων παντοπωλείου που ονομάζεται Hema και επιτρέπει στους χρήστες να μπαίνουν στο κατάστημα, να ψωνίζουν, να πληρώνουν με το τηλέφωνό τους και να φεύγουν. Η πρόσφατη συμφωνία με τα Starbucks αποτελεί μέρος της νέας αυτής στρατηγικής.
«Όταν μιλάμε για «Νέο Λιανικό Εμπόριο» πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα online εμπορικά καταστήματα αλλά και αυτά που υπάρχουν στον φυσικό κόσμο, δεν θα πρέπει να είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι» είπε ο CEO της Alibaba, Ντάνιελ Ζανγκ. «Αν κοιτάξετε γύρω σας, όλοι ζουν στο διαδίκτυο και θα πρέπει να έχουν μπροστά τους τον ίδιο εμπορικό κόσμο. Θα πρέπει να καινοτομούμε και να προσφέρουμε τόσο online όσο και offline την ίδια ολοκληρωμένη εμπειρία«.
Ως προς τις επιλογές των Κινέζων καταναλωτών Razer, Apple, Xiaomi, Dyson φαίνεται να είναι οι κερδισμένοι της χθεσινής μέρας ενώ μεγάλη συνεισφορά στις πωλήσεις είχε συνολικά η Ν.Α. Ασία.
Ο ανταγωνιστής της Alibaba, JD.com, εκτιμάται ότι έφτασε τα 21 δισ. δολάρια τις δυο εβδομάδες που έτρεχε σχετικές καμπάνιες για το Singles Day ενώ συνολικά ο τζίρος της περιόδου στην Κίνα εκτιμάται ότι έφτασε τα 55 – 60 δισ. δολάρια! Σε αυτό το επίπεδο είναι το ΑΕΠ της Βουλγαρίας και την Ουρουγάης…
[Πηγή] :