H διείσδυση του Διαδικτύου και η αύξηση των συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα από τη μία και η διαρκής ανανέωση των μεθόδων e-απάτης από την άλλη έχουν ως αποτέλεσμα την αλματώδη αύξηση του κυβερνοεγκλήματος.

Η Optima Bank θωρακίζει πλήρως τους πελάτες της και σας δίνει μερικές απλές συμβουλές για την προστασία των κωδικών του e-banking, των online συναλλαγών σας και των προσωπικών σας δεδομένων από κακόβουλες επιθέσεις.

Οδηγίες προστασίας κωδικών

Είναι αυτονόητο ότι θέλετε να κάνετε τις συναλλαγές σας με ασφάλεια, γι’ αυτό το λόγο σας παρέχουμε απλές συμβουλές για να αποτραπεί το ενδεχόμενο κλοπής των κωδικών σας.

  • οι κωδικοί σας (username & password) είναι αυστηρά προσωπικοί. Μην τους αποκαλύπτετε σε τρίτους και μην τους σημειώνετε πουθενά
  • αγνοήστε οποιοδήποτε email λάβετε ή ασυνήθιστα παράθυρα (pop up) που θα σας εμφανιστούν και σας ζητούν τους κωδικούς του e-banking σας
  • προστατέψτε τον υπολογιστή σας έχοντας πάντα ενεργοποιημένο το firewall
  • εγκαταστήστε στον υπολογιστή σας πρόγραμμα προστασίας από ιούς (anti-virus)
  • να είστε προσεκτικοί σε περίπτωση που συνδέεστε στο e-banking από άλλον υπολογιστή, εκτός του προσωπικού σας. Θα πρέπει να αποσυνδέεστε και να μην αποθηκεύετε τα στοιχεία σύνδεσής σας, πραγματοποιώντας στο τέλος των συναλλαγών πάντα αποσύνδεση.
  • αποφύγετε κωδικούς πρόσβασης από εφαρμογές αυτόματης συμπλήρωσης και κωδικούς με επαναλαμβανόμενους ή συνεχόμενους αριθμούς ή ημερομηνίες

Διασφάλιση προστασίας κωδικών και online συναλλαγών

Θωρακίζουμε την ασφάλεια των ψηφιακών μας καναλιών και των online συναλλαγών σας μέσα από σύγχρονα ηλεκτρονικά πρωτόκολλα.

Η Optima bank έχει υιοθετήσει προηγμένα πρωτόκολλα επικοινωνίας και μηχανισμούς ταυτοποίησης για τα προσωπικά σας δεδομένα.

Για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των συναλλαγών σας, από τις 7.9.2023, προστίθεται ένα επιπλέον, 3ο βήμα ταυτοποίησης για την πραγματοποίηση μεταφορών κεφαλαίων ποσού άνω των €1.000 (εντός της Optima bank ή σε άλλη τράπεζα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό), εφαρμόζοντας το νέο νομικό πλαίσιο (ήτοι το τροποποιημένο, βάσει του άρθρου 22 ν. 5019/2023, άρθρο 74 του ν. 4537/2018).

Πιο συγκεκριμένα, για την ολοκλήρωση συναλλαγής θα σας αποστέλλεται επιπλέον κωδικός μίας χρήσης (OTP), στο πιστοποιημένο e-mail σας.

Οι παράγοντες ταυτοποίησης στα digital κανάλια μας είναι:

  • oι κωδικοί σύνδεσης (username & password) και η επιβεβαίωσή τους μέσω βιομετρικών χαρακτηριστικών (π.χ. δακτυλικό αποτύπωμα)
  • ο κωδικός μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε μέσω Viber / SMS ή εναλλακτικά το push notification με το οποίο εγκρίνετε τις συναλλαγές σας
  • ο κωδικός μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο πιστοποιημένο e-mail σας.

Επιπλέον, ειδικά για τις μεταφορές κεφαλαίων, μια νέα λειτουργία που θα παρέχεται μέσα από τα digital κανάλια μας είναι η ενεργοποίηση / απενεργοποίηση των μεταφορών κεφαλαίων σε τράπεζες του εξωτερικού, δυνατότητα που έχετε πλέον απευθείας μέσα από το Optima e-banking και το Optima mobile app.

Για την ασφάλειά σας, το σύστημα σας υποχρεώνει να αλλάζετε password κάθε 6 μήνες. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε να αλλάζετε το password όσο συχνά θέλετε.

Για την προστασία σας, μπλοκάρουμε τους κωδικούς του e-banking αν συμπληρωθούν λανθασμένα αρκετές συνεχόμενες φορές.

Μέσω της λειτουργίας Kill switch, αν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης ή ότι τα προσωπικά στοιχεία της σύνδεσής σας στο Optima e-banking ή/και στο Optima mobile app έχουν διαρρεύσει, έχετε πλέον τη δυνατότητα άμεσα, με το πάτημα ενός κουμπιού, να κλειδώσετε προσωρινά:

  • την πρόσβασή σας στα digital κανάλια
  • τις χρεωστικές και πιστωτικές σας κάρτες
  • τις συναλλαγές σας σε ΑΤΜ.

Τα προσωπικά σας δεδομένα είναι σημαντικά! Για να διατηρήσουμε την ασφάλεια των δεδομένων σας χρησιμοποιούμε τις παρακάτω μεθόδους.

Σε περίπτωση που πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης ή εντοπίσατε κάποια ύποπτη συναλλαγή:

Μπορείτε άμεσα, με το πάτημα ενός κουμπιού, να κλειδώσετε προσωρινά την πρόσβασή σας στα digital κανάλια με τη λειτουργία Kill switch ή να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί μας στο 2108173000.

Σας υπενθυμίζουμε ότι για την ασφάλειά σας είναι σημαντικό να μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους (links) και να μην απαντάτε ποτέ σε μηνύματα που λαμβάνετε μέσω e-mail, τηλεφωνικές κλήσεις, social media ή/και άλλα μέσα επικοινωνίας που σας ζητούν προσωπικές πληροφορίες, όπως τα διαπιστευτήριά σας (username/password) για το e-banking ή κωδικούς μίας χρήσης (OTP).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ