Οι αγωνοδίκες στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ χάλασαν την εξέλιξη μιας επικής μονομαχίας, εξαντλώντας τα όρια αυστηρότητάς τους.

Του Τάκη Πουρναράκη

Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την 5η του φετινή νίκη σε επτά αγώνες σε μια πίστα όπου από την πρώτη μέρα που βρέθηκε εκεί, έλαμψε το αστέρι του. Αναφέρομαι φυσικά στο 2007 στην πρώτη του επαφή με την πίστα Ζυλ Βιλνέβ. Τότε που ο Χάμιλτον κέρδισε από την pole σημειώνοντας και ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Χτες έστω και με τη βοήθεια των αγωνοδικών, ο Χάμιλτον είχε την ευκαιρία να πάρει την 7η νίκη του στη συγκεκριμένη διαδρομή, αριθμός ρεκόρ που ισοφαρίζει την επίδοση του άτυχου Μ.Σουμάχερ. Θυμάμαι μια επική μονομαχία ανάμεσα στους αδερφούς Σουμάχερ το 2001 στην ίδια πίστα όταν η Williams είχε μονοθέσιο νικητή. Όσο κι αν προσπάθησε ο Μίκαελ ο Ράλφ έμεινε μπροστά πετυχαίνοντας την 2η νίκη της καριέρας του.

Πολλοί πιστεύουν ότι τα προσπεράσματα στον Καναδά είναι εύκολα, αυτό δεν ισχύει όταν έχουμε μονοθέσια παραπλήσιας δυναμικής. Χτες οι Χάμιλτον, Φέτελ είχαν ίδιο ρυθμό. Ο Φέτελ εκκίνησε από την pole που είχε πάρει το Σάββατο, την πρώτη του μετά το περσινό Γερμανικό GP. Η Ferrari βρήκε ταχύτητα, γιατί βρήκε πρόσφυση, βρήκε πρόσφυση γιατί η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου.

Έχει ανοίξει μεγάλο θέμα με τα φετινά ελαστικά της Pirelli. Η κορυφαία Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών προσπαθώντας να ικανοποιήσει το αίτημα της διοργανώτριας αρχής για κατασκευή ελαστικών που θα έχουν απρόβλεπτη πτώση απόδοσης, ώστε να υπάρξει μια δυναμική στις στρατηγικές έφτιαξε ελαστικά με πιο λεπτό πέλμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι πιο ντελικάτη και απαιτητική η διατήρηση των σε θερμοκρασία βέλτιστης λειτουργίας. Κάποιες ομάδες όπως η Mercedes τα πάνε καλά σ’ αυτό, κάποιες άλλες όπως η Ferrari και η Red Bull όχι με αποτέλεσμα να διαμαρτύρονται.

Στο Μόντρεαλ το Σάββατο την ώρα των δοκιμών η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν 47 βαθμούς Κελσίου: «Ένιωθα την πρόσφυση να έρχεται και να μου λέει να πιέσω κι άλλο, φοβερό συναίσθημα» δήλωσε πανευτυχής ο Φέτελ. Την Κυριακή την ώρα της εκκίνησης του η θερμοκρασία ήταν 52 βαθμούς Κελσίου, στο οδόστρωμα αυτό βοήθησε όσους είχαν καταταγεί στο Q2 εντός δεκάδας με τη μέση γόμα. Αυτό το πέτυχαν Mercedes και Ferrari. Αντίθετα ο Φερστάπεν δεν τα κατάφερε και η προσπάθεια του κόστισε την είσοδο στο Q3 καθώς πιάστηκε εξ απήνης από το ατύχημα του Μάγκνουσεν.

Ο Φέτελ έκανε 26 γύρους με τη μέση γόμα και μετά έβαλε τη σκληρή. Ο Χάμιλτον τον ακολούθησε δυο γύρους αργότερα και οι δυο τους μονομαχούσαν για τη νίκη ώσπου ο Φέτελ έκανε λάθος στην είσοδο χάνοντας το πίσω μέρος στον 48ο γύρο σε σύνολο 70. Στην επάνοδο βρέθηκε στην πορεία του Χάμιλτον στην αγωνιστική γραμμή. Οι αγωνοδίκες εξαντλώντας την αυστηρότητά τους επέβαλαν ποινή 5 sec στο Φέτελ. Ο Χάμιλτον το μόνο που είχε να κάνει από κει και πέρα ήταν να διατηρηθεί πίσω από το Γερμανό πιέζοντας για να πάρει τη νίκη. Οι αγωνοδίκες εξηγώντας το σκεπτικό της απόφασης είπαν: «Είδαμε τα βίντεο, το μονοθέσιο Νο 5 έφυγε από την πίστα στη στροφή 3 και μπήκε πάλι στη στροφή 4 όχι ασφαλώς. Υποχρέωσε το μονοθέσιο Νο 44 να πατήσει εκτός πίστας. Ο οδηγός του Νο 44 χρειάστηκε να αντιδράσει βίαια για να αποφύγει τη σύγκρουση».

Η Ferrari έχει το δικαίωμα έφεσης μένει να δούμε αν θα το ασκήσει. Προσωπικά στη θέση των αγωνοδικών θα ζητούσα από το Φέτελ να δώσει εκείνη τη στιγμή τη θέση στο Χάμιλτον. Ο Γερμανός θα είχε 20 γύρους για να την ξανακερδίσει. Επίσης μπορούσαν να επιβάλουν πρόστιμο ή επίπληξη στο Φέτελ. Με τον τρόπο τους επηρέασαν μια φοβερή μονομαχία που θα θέλαμε να την δούμε να κορυφώνεται στην πίστα.

Ο Φέτελ μιλά για κλοπή νίκης, ο Χάμιλτον λέει ότι επανήλθε άτσαλα στην αγωνιστική γραμμή και τον ανάγκασε να φρενάρει. Αμφότεροι έχουν δίκιο οι αγωνοδίκες εδώ αλλοίωσαν το αποτέλεσμα, αδικώντας τελικά τη F1.

Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της Pirelli F1, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Ήταν μια φανταστική μάχη ανάμεσα σε δυο πρωταθλητές που έχουν συνολικά εννέα τίτλους καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Οι συνθήκες ήταν πάρα πολύ ζεστές, η θερμοκρασία οδοστρώματος, στην αρχή, έφτασε στους 52 βαθμούς Κελσίου. Προφανώς αυτό επηρέασε κυρίως την μαλακή γόμα. Η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη για τη μέση γόμα. Γενικά τα ελαστικά αντιμετώπισαν πολύ καλά την πρόκληση, διασφαλίζοντας ότι σχεδόν όλοι θα χρειαστούν μια αλλαγή. Σ’ αυτές τις περιστάσεις η αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα ήταν ξεκάθαρα η καλύτερη επιλογή στρατηγικής. Οι καιρικές συνθήκες επέτρεψαν επίσης στους οδηγούς που συμπλήρωσαν πολλούς γύρους στην αρχή με τη σκληρή γόμα να αξιοποιήσουν αυτό το ελαστικό. Τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο τοπικός Στρολ πήραν πολύτιμους βαθμούς κερδίζοντας θέσεις στην κατάταξη στην αρχή του αγώνα κινούμενοι για μεγάλο διάστημα με τη σκληρή γόμα. ”

Επόμενος αγώνας το Γαλλικό GP στην πίστα Πωλ Ρικάρντ στις 23/6.

Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 162 βαθμούς και ακολουθούν: Μπότας 133, Φέτελ 100, Φερστάπεν 88, Λεκλέρκ 72.

Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 295 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 172, RBR 124, ΜcLaren 30, Renault 28.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ