Από τη μια πλευρά οι υψηλές πληρότητες και οι πωλήσεις εισιτηρίων με νούμερα πάνω από το 2019 την αντίστοιχη περίοδο κι από την άλλη τα ρίσκα που έχουν να κάνουν με τις τιμές των καυσίμων και την ισοτιμία ευρώ- δολαρίου.
Εξ’ ού και η ‘’σχετική’’ -όπως τη χαρακτήρισε χθές στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης- σιγουριά ότι η εταιρεία θα έχει την πρώτη κερδοφόρα χρήση φέτος μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
- «Οι θετικές τάσεις άρχισαν να σημειώνονται από τον Απρίλιο του 2022, που ήταν και ο πρώτος μήνας που ξεπεράστηκαν σε εισπράξεις (ήτοι πωλήσεις για μελλοντικά ταξίδια) τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Εν συνεχεία τον Μάιο μεταφέραμε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ και ο Ιούνιος συνέχισε το ίδιο δυναμικά μεταφέροντας 1,3 εκατομμύρια επιβάτες.
- Οι πληρότητες σήμερα προσεγγίζουν τα προ-πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση κυμαίνεται σε επίπεδα περίπου 10% χαμηλότερα από το 2019, διατηρείται η καλή πορεία των προ-κρατήσεων, ενώ επιπρόσθετα βελτίωση σημειώνεται και στα έσοδα ανά πτήση»,
- «Αδιαμφισβήτητα όμως, μέσα σε ένα περιβάλλον κατά το οποίο οι γεωπολιτικές ισορροπίες έχουν διαταραχθεί, το κόστος της ενέργειας και των καυσίμων έχουν εκτιναχθεί, και οι πληθωριστικές πιέσεις να επιδρούν στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, η εγρήγορση, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα παραμένουν προτεραιότητες»,
ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης.
- «Αυτή την στιγμή το κόστος του πετρελαίου είναι στο +120% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, ενώ μεγαλύτερο κόστος για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες συνεπάγεται και η ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ (δεδομένου ότι οι μισθώσεις των αεροσκαφών, τα ανταλλακτικά, το πετρέλαιο κ.τ.λ. συμφωνούνται σε δολάριο). Αρα χρειάζονται μεγαλύτερα έσοδα ανά πτήση ώστε να εξισορροπήσει κάπως η κατάσταση και να απορροφηθεί ένα μέρος του επιπλέον κόστους λόγω των γενικότερων οικονομικών συνθηκών», επεσήμανε από την πλευρά του ο κ. Βασιλάκης.