Ένταση, λάθη, επαφές, μονομαχίες, το πρόσωπο του Φέτελ και πάνω από όλα η σημαία στη μεγάλη ευθεία, κάτω από το βάθρο.

Του Τάκη Πουρναράκη

Η στιγμή που πέφτει η καρό σημαία στη Μόντσα, εφόσον έχει κερδίσει η Ferrari, είναι μοναδική. Είναι μια από τις κορυφαίες στον αθλητισμό, ανεξαρτήτως εποχής ή αθλήματος. Την έχω ζήσει δυο φορές περιγράφοντας τον αγώνα από τη θέση σχολιαστή στην πίστα, για λογαριασμό της τηλεόρασης του Α, το 2006 (Σουμάχερ αποχώρηση) και το 2010 (νίκη Αλόνσο). Από τότε είχαν να κερδίσουν οι Ιταλοί. Φέτος ήταν το 90στο GP στη Μόντσα και οι εορτασμοί είχαν ξεκινήσει από την Τετάρτη στο Duomo του Μιλάνο.

Ολοκληρώθηκαν με εξαιρετικό τρόπο με τον Λεκλέρκ να παίρνει την 2η συνεχόμενη νίκη του. Δεν ολοκληρώθηκαν ιδανικά καθότι ο Φέτελ δε στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Αλλά ας τα δούμε αναλυτικά.

Στις κατατακτήριες δοκιμές ο Λεκλέρκ πήρε την pole. Ένα μπέρδεμα επτά οδηγών στην ολοκλήρωση του Q3 δεν επέτρεψε στο Φέτελ να είναι δίπλα του ή στο Χάμιλτον να τον απειλήσει. Έτσι οι Ferrariεκκινούσαν από το 1-4 και οι Mercedes ανάμεσά τους. Στην εκκίνηση οι τρεις πρώτοι διατήρησαν τις θέσεις τους καθώς ο Μπότας χαρίστηκε στο Χάμιλτον στην έξοδο του σικέιν. Ο Φέτελ έχασε προσωρινά από το Χούλκενμπεργκ με την εντυπωσιακά αναβαθμισμένη Renault, αλλά εύκολα ξανανέβηκε 4οςπροτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος.

 

Ο Γερμανός στον 5ο γύρο έχασε τον έλεγχο της Ferrari στην Ασκάρι: «Έκανα λάθος και μετά δεν μπόρεσα να ξεκινήσω όπως ήθελα, γι’ αυτό δεν υπολόγιζα καλά τον Στρολ. Του ζήτησα συγνώμη». Ο Φέτελ στην αγωνιώδη προσπάθεια να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερο, τα έχασε όλα προκαλώντας σύγκρουση με το Στρολ στην προσπάθειά του να ξαναμπεί στην πίστα, μετά την έξοδο. Μην περιμένετε από μένα χαρακτηρισμούς για τον τετράκις πρωταθλητή, θυμάμαι ακόμη το απίστευτο σερί νικών του το 2013. Θυμάμαι την πρώτη του νίκη στη Μόντσα το 2008 με βροχή με την μη ανταγωνιστική Toro Rosso. Θυμάμαι επίσης στη Μόντσα, την πρώτη του εμφάνιση στην F1, το 2007 στις ελεύθερες δοκιμές με τη BMW Sauber, τότε είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας. Δυσκολεύομαι να κριτικάρω έναν πετυχημένο αθλητή με εξαίρετη οικονομική κατάσταση, καταξίωση και οικογένεια. Τούτων δοθέντων πιστεύω πως ο αυτοσεβασμός του θα οδηγήσει τις εξελίξεις.

Τόσο ο Λεκλέρκ όσο και οι Mercedes έχουν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. Γύρο με το γύρο είναι σαφές πως ο Μονεγάσκος δε μπορεί ν’ ανοίξει διαφορά αλλά και οι Mercedes δεν επιτίθενται ακόμη. Πρώτος μπαίνει στα πιτ ο Χάμιλτον στον 19ο γύρο και βάζει τη μέση γόμα. Αυτό υποχρεώνει τη Ferrari να τραβήξει μέσα το Λεκλέρκ στον επόμενο γύρο για να μην πετύχει το «undercut». Είναι όμως σαφές πως χρειάζεται διαχείριση η μέση γόμα για να βγάλει 34 γύρους. Οπότε οι κόκκινοι επιλέγουν τη σκληρή γόμα. Αυτή είναι η κίνηση ματ για τη νίκη!

Ο Χάμιλτον ασκεί ασφυκτική πίεση στο Λεκλέρκ, μονομαχούν οριακά, ο Βρετανός πατάει εκτός πίστας στην είσοδο του δεύτερου σικέιν. Ο Λεκλέρκ παίρνει προειδοποίηση μαύρης/άσπρης σημαίας για επικίνδυνη οδήγηση. Παραταύτα κρατά με νύχια και με δόντια. Κάνει λάθος στα φρένα στο τέλος της ευθείας, ισιώνει την πρώτη στροφή του σικέιν, αλλά παραμένει μπροστά. Αστειότητες ότι έπρεπε να δώσει τη θέση, τίποτα δεν κέρδισε απ’ το ίσιωμα του σικέιν, ούτε εμπόδισε το Χάμιλτον επιστρέφοντας στην πίστα.

Το ίδιο λάθος λίγο αργότερα έχοντας μείνει πια από ελαστικά (σ.σ: υπό πίεση η μέση γόμα δεν άντεξε, σε άλλους οδηγούς που δεν έδωσαν παρατεταμένη μάχη για θέση άντεξε μια χαρά) έκανε και ο Χάμιλτον. Εκεί άδραξε την ευκαιρία ο Μπότας με τα πιο φρέσκα ελαστικά (σ.σ: άλλαξε 8γύρους μετά το Χάμιλτον) πέρασε δεύτερος και ξεκίνησε την επίθεση στο Λεκλέρκ. Εις μάτην όμως, ο Μονεγάσκος δεν έκανε άλλο λάθος σε αντίθεση με το Φινλανδό. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους τιφόζι να πανηγυρίζουν τρελαμένοι για την πρώτη νίκη της ομάδας τους από το 2010 εντός έδρας.

Ο Χάμιλτον προς τιμήν του συνεχάρη το Λεκλέρκ και δήλωσε: «Ωραίος, αγώνας, έμεινα από λάστιχα στο τέλος. Η νέα γενιά έρχεται με μεγαλύτερη φόρα απ’ τη δική μας».

 Υπό το πρίσμα των ελαστικών

Ο Λεκλέρκ, πήρε την 2η συνεχόμενη νίκη του από την pole, ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής, από μαλακή σε σκληρή γόμα: Είναι ο μόνος στον αγώνα που έκανε τέτοια επιλογή. Ο Μονεγάσκος οδηγός έδωσε στη Ferrari την πρώτη της νίκη, στη Μόντσα, από το 2010, αφού άντεξε στην ασφυκτική πίεση των οδηγών της Mercedes που ακολούθησαν στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας και τερμάτισαν στην 2η και 3ηθέση πίσω του.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

·       Ο Χάμιλτον με τη Mercedes επιχείρησε ‘undercut’ δηλαδή να περάσει το Λεκλέρκ μπαίνοντας στα πιτ, ένα γύρο νωρίτερα, όπου έβαλε τη μέση γόμα. Παραταύτα ο ρυθμός του Λεκλέρκ αποδείχτηκε ικανός για να τον διατηρήσει μπροστά, αφότου έκανε τη δική του αλλαγή επιλέγοντας σκληρή γόμα. Υπερασπίστηκε την πρώτη θέση ως το φινάλε.

·       Ο ταχύτερος γύρος αγώνα, επετεύχθη από το Χάμιλτον, που έκανε δεύτερη αλλαγή στο τέλος και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο έτερος οδηγός της Mercedes, Μπότας πίεζε το Λεκλέρκ.

·       Οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές μετά τη δυνατή νυχτερινή βροχή, με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 35 βαθμούς Κελσίου.

·       Αρκετοί από τους πρωταγωνιστές είχαν ποινές οπότε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα στο πρώτο μέρος. Ένας εξ’ αυτών ήταν ο οδηγός της Red Bull, Mαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε τελευταίος και τερμάτισε 8ος παρότι έκανε δυο αλλαγές. Μπροστά του στην 7η θέση βρέθηκε ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη Racing Point που εκκινούσε 18ος λόγω αλλαγής μηχανής.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

 

·       ΣΚΛΗΡΗ C2: Τη χρησιμοποίησαν και οι δυο οδηγοί της Ferrari, ειδικά ο Λεκλέρκ ωφελήθηκε από την αντοχή και τη σταθερότητα της σε απόδοση, ώστε να πάρει τη νίκη, παρά την έντονη πίεση.

·       MEΣΗ C3: Κομβικό εργαλείο για όσους, εκκινούσαν από τις πιο πίσω θέσεις λόγω ποινών, στην προσπάθεια τους ν’ ανέλθουν. Όλοι οι οδηγοί από την 14η θέση και πίσω, εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα.

·       ΜΑΛΑΚΗ C4: Οι δέκα πρώτοι εκκίνησαν μ’ αυτή το grand prix, καθώς η ταχύτερη στρατηγική με βάση τις εκτιμήσεις μας ήταν μαλακή/μέση γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα τη χρησιμοποίησαν όλοι οι οδηγοί εκτός από τους Νόρις και Ράσελ.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκίνητου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Καθότι οι συνθήκες ήταν στεγνές η πλειοψηφία των οδηγών ακολούθησαν την προβλεπόμενη στρατηγική μιας αλλαγής. Η κεντρική μονομαχία στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ήταν μεταξύ της στρατηγικής μαλακής/σκληρής γόμας που ακολουθούσαν οι Ferrari με το Λεκλέρκ και του ‘undercut’ που επιχείρησαν με μαλακή/μέση γόμα στη Μercedes με το Χάμιλτον. Αμφότεροι οι οδηγοί συνετέλεσαν σε μια συναρπαστική μάχη μέχρι τον τερματισμό, μάχη στην οποία αναμείχθηκε και ο Μπότας. Είδαμε μερικά εντυπωσιακά μέρη αγώνα, ακόμη και με τη μαλακή γόμα. Μερικοί οδηγοί διατήρησαν το σετ μαλακής γόμας με το οποίο είχαν εκκινήσει, μέχρι το δεύτερο μισό του αγώνα. Φυσικά σ’ αυτό βοηθήθηκαν από την υιοθέτηση, δις, του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Συγχαρητήρια στο Λεκλέρκ και τη Ferrari για μια αξιομνημόνευτη εντός έδρας νίκη. Συγχαρητήρια επίσης στη Renault που είχε δυο μονοθέσια στην πρώτη 5αδα στον τερματισμό, αλλά και στον Τζιοβινάζι της Alfa Romeo για τον καλύτερο τερματισμό του, ως σήμερα.”

Ο Ιταλός οδηγός, Aντόνιο Τζιοβινάζι δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα: «Ήταν μια καλή ημέρα σήμερα για την Ιταλία. Θα ήθελα να αφιερώσω τους δύο βαθμούς που κέρδισα σε όλους τους Tifosi. Είμαι χαρούμενος με το δικό μου αποτέλεσμα και βέβαια που κέρδισε η Ferrari. Είναι απίστευτο για έναν Ιταλό οδηγό να κερδίζει βαθμούς μέσα στην χώρα του. Το ξεκίνημα με τα μαλακά ελαστικά και στη συνέχεια η χρησιμοποίηση της μέσης γόμας τελικά ήταν η καλύτερη επιλογή, αλλά έδωσα μάχη για να κρατήσω πίσω μου την McLaren του Νόρις. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, αλλά ανταμειφθήκαμε για τη σκληρή δουλειάς, ειδικά μετά την ατυχία στο Σπα. Πρέπει να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε δυνατά. Είμαι ικανοποιημένος για όλους τους ανθρώπους της ομάδας και όλους τους φίλους μας.»

 

Επόμενος αγώνας, στις 22/9 το GP Σιγκαπούρης στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής. Εκεί δύσκολα οι Ferrari θα παρουσιαστούν πάλι ανταγωνιστικές καθώς η πίστα δεν ταιριάζει στο μονοθέσιο τους.

Ιστορική νίκη μετά από 10 χρόνια για τη Ferrari και το Λεκλέρκ στη Μόντσα.

 

Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 284 βαθμούς και ακολουθούν: Μπότας 221, Φερστάπεν 185, Λεκλέρκ 182, Φέτελ 169.

 

Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 505 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 351, RBR 266, ΜcLaren 83, Renault 65.