Δημήτρης Μαλλάς
Η καινοτομία είναι μία έννοια με την οποία ασχολούνται οι περισσότερες επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια. Όμως, σε πολλές περιπτώσεις μεγάλων οργανισμών η δημιουργία ενός νέου, καινοτόμου προϊόντος ή υπηρεσίας δεν είναι ένα ιδιαίτερα απλό εγχείρημα. Και χρειάζονται μία «ώθηση» προκειμένου να το υλοποιήσουν. Αυτή την «ώθηση» επιδιώκει να δώσει το Innovation Boost, οι άνθρωποι του οποίου αναλαμβάνουν να βοηθήσουν εταιρείες προκειμένου να αλλάξουν την νοοτροπία τους και να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτό που έκαναν μέχρι τώρα.
«Η καινοτομία προέρχεται από την επίλυση προβλημάτων και όχι απαραίτητα από νέες ιδέες» σημειώνει στο «Β» η Carlijn Nelissen, επικεφαλής του Innovation Booster Hellas, του ελληνικού «παραρτήματος» ενός οργανισμού που ξεκίνησε από την Ολλανδία και έχει παρουσία σε αρκετές χώρες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, απασχολώντας πάνω από 100 άτομα.
Η κα Nelissen ήρθε στην Ελλάδα πριν από 3 χρόνια με το Innovation Booster Hellas να ξεκινά πριν από 2 χρόνια και ήδη έχει να παρουσιάσει ένα αρκετά μεγάλο χαρτοφυλάκιο από έργα σε μεγάλες επιχειρήσεις που ήθελα να δημιουργήσουν καινοτόμα προϊόντα. «Η Ελλάδα παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις» επισημαίνει η κα Nelissen απαντώντας στην ερώτηση γιατί επελέγη η Ελλάδα ως μία από τις χώρες επέκτασης του Innovation Booster.
Το γραφείο του Innovation Booster στην Ελλάδα απασχολεί αυτή τη στιγμή 8 άτομα, εκ των οποίων οι μισοί είναι Έλληνες. Η ομάδα αναλαμβάνει να βοηθήσει μεγάλους οργανισμούς με περισσότερους από 100 εργαζόμενους να υλοποιήσουν προϊόντα και λύσεις που έχουν ως στόχο την ώθηση της παραγωγικότητας. Στους εν Ελλάδι πελάτες περιλαμβάνονται εταιρείες όπως η Eurobank, η Philips και η Philip Morris, ενώ, όπως επισημαίνει η κα Nelissen, γενικότερα αποφεύγουν τα έργα που έχουν σχέση με την υλοποίηση υποδομών πληροφορικής. Συνήθως πρόκειται για μία ιδέα που έχει ο πελάτης με την Innovation Booster να αναλαμβάνει την έρευνα για τις τάσεις και στη συνέχεια να βοηθά μία ομάδα εργαζομένων του πελάτη να δημιουργήσουν το προϊόν ή τη λύση. «Γενικότερα μας ενδιαφέρουν καινοτόμα εγχειρήματα αλλά και μακροχρόνιες συνεργασίες» επισημαίνει η κα Nelissen, σημειώνοντας ότι συνήθως το κάθε έργο υλοποιείται μέσα σε ένα διάστημα 3-6 μηνών.
Η διαφοροποίηση της Innovation Booster είναι πως επιδιώκει να εντοπίσει τα ζητήματα εκείνα που δυσχεραίνουν μέσα σε ένα οργανισμό την ανάπτυξη ενός καινοτόμου προϊόντος ή λύσης και προσπαθούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις εκείνες ώστε η εταιρεία να μπορέσει να τα ξεπεράσει. «Θέλουμε οι πελάτες μας να μαθαίνουν μέσα από παραδείγματα» σημειώνει η επικεφαλής του ελληνικού γραφείου του Innovation Booster, προσθέτοντας ότι θα τους ενδιέφερε και ο δημόσιος τομέας, αν φυσικά υπάρχει μία τέτοια προοπτική. «Στόχος μας είναι να εμφυσήσουμε την έννοια της επιχειρηματικότητας στους εργαζόμενους μίας εταιρείας» τονίζει η κα Nelissen, η οποία θεωρεί ότι η Ελλάδα έχει πολλές ευκαιρίες και υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις με καινοτόμες ιδέες που χρειάζονται την κατάλληλη ενθάρρυνση προκειμένου να τις υλοποιήσουν.