Όπως προειδοποιούν οι τράπεζες, οι πελάτες του e-banking πρέπει να φροντίζουν και για την ασφάλεια του προσωπικού τους υπολογιστή, αφού κάποιοι επιτήδειοι μπορεί να προσπαθήσουν, μέσω του διαδικτύου ή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή του πελάτη, εν αγνοία του, κακόβουλα προγράμματα (Viruses, Worms, Trojan Horses, Spyware κ.ά.).
Ορισμένα από αυτά είναι δυνατόν να υποκλέψουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς πρόσβασης, να καταστρέψουν αρχεία και προγράμματα και γενικότερα να βλάψουν τη λειτουργία του υπολογιστή.
Στο πλαίσιο αυτό, ο χρήστης ηλεκτρονικών συναλλαγών θα πρέπει να θωρακίζει τον υπολογιστή του με προγράμματα προστασίας, όπως Firewalls, Antivirus, Anitspyware. Επίσης, να ενημερώνει με τις τελευταίες εκδόσεις το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή του, τα προγράμματα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό, τα προγράμματα πλοηγήσης (browsers) που χρησιμοποιεί, όπως επίσης και τυχόν εφαρμογές που ενδεχομένως χρησιμοποιεί για τη διεκπεραίωση των τραπεζικών του συναλλαγών (π.χ. Viber).
Τα προσωρινά αρχεία Internet πρέπει να διαγράφονται από τον υπολογιστή, η χρήση υπολογιστών σε δημόσιους χώρους ή η χρήση υπολογιστών τρίτων (π.χ. ξενοδοχείων, φίλων) πρέπει να αποφεύγεται, ενώ δεν πρέπει να αγνοούμε “περίεργες” συμπεριφορές του υπολογιστή μας, διότι είναι πολύ πιθανόν να προκαλούνται από την εγκατάσταση κακόβουλων προγραμμάτων.
Ποτέ δεν πρέπει να απαντάμε σε email που μας ζητούν στοιχεία των λογαριασμών ή των κωδικών μας και δεν πρέπει να ακολουθούμε τους συνδέσμους (links) που προτείνουν. Πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι πλοηγούμαστε στην ιστοσελίδα της Τράπεζάς μας και να φροντίζουμε για την ασφαλή διαχείριση και προστασία των μυστικών κωδικών μας.