Τα οικονομικά μεγέθη δευτέρου 3μηνου/6μηνου ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του Ομίλου.

  • Συγκρίσιμα κέρδη EBITDA 570 εκατ. €, και συγκρίσιμα καθαρά κέρδη 236 εκατ.€ στο εξάμηνο, με ενδιαφέροντα στοιχεία τις αυξημένες τιμές αργού (τύπου brent ) στα 85$/βαρέλι, με ισοτιμία ευρώ/δολαρίου στο 1,08 , ενώ ελαφρώς αυξημένα ήταν και τα περιθλώρια διύλισης.

Ειδικότερα, το διεθνές περιθώριο αναφοράς συστήματος των διυλιστηρίων διαμορφώθηκε το δεύτερο τρίμηνο 2024 κατά μέσο όρο στα 5,5$/βαρέλι, από 4,4$/βαρέλι το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Επιπλέον, η ελαφρώς αυξημένη ζήτηση στην εγχώρια αγορά προήλθε κυρίως από την κατά 17% ενισχυμένη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων.

Σε αντίθεση, για ναυτιλιακού τύπου/χρήσης μειώθηκε -3%.

Στον κλάδο Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου, εξετάζονται οι επιλογές για τις συμμετοχές σε ElpeEdison (50%) και ΔΕΠΑ Εμπορίας (35%), με σκοπό την πιο ολοκληρωμένη παρουσία στην Ελληνική και διεθνή αγορά και την καλύτερη εκμετάλλευση συνεργειών με τις άλλες του δραστηριότητες.

H πώληση της συμμετοχής της ΔΕΠΑ Εμπορίας, πέραν των καθαρά οικονομικών λόγων (ζημιές 6 εκατ το 2023 από κέρδη 84 εκατ ευρώ) έχει και…πολιτικό υπόβαθρο, καθώς το State Department θα έβλεπε με “καλό μάτι” την λύση μίας σχέσης συνεργασίας με την Gazprom.