Στα περίπου 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το μέχρι τώρα… κόστος των «χαμένων» και των «εγκλωβισμένων» στην υπόθεση της Folli Follie. Αυτό γιατί στα 280 εκατ. ευρώ διαμορφώνονται οι απώλειες (χρηματιστηριακές) που έγραψαν η πλειάδα των funds και αμοιβαίων κεφαλαίων, λόγω της έως 70% υποχώρησης της χρηματιστηριακής αξίας της μετοχής σε διάστημα 3 εβδομάδων, και στα περίπου 110 εκατ. ευρώ οι θέσεις που έχουν «εγκλωβιστεί» μετά την προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης. Τα 114 funds με μεγαλύτερες ή μικρότερες θέσεις στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, οι ΑΕΔΑΚ με έκθεση στη Folli Follie συνιστούν –σύμφωνα με τα δεδομένα και τη διάσταση της υπόθεσης– το… μικρότερο μέρος του προβλήματος. Αυτό γιατί:
Οι τράπεζες εντοπίζουν το πρόβλημα στα ομόλογα
Η Folli Follie Group έχει εκδώσει δύο ομόλογα (250 και 150 εκατ., σε τρέχουσες τιμές αποτιμώνται σε 380 εκατ.) με λήξεις το 2019 και το 2022 (σε ελβετικό φράγκο), που μέχρι τώρα δεν παρουσιάζουν πρόβλημα στη διαπραγμάτευσή τους.Ωστόσο, από τις 4 Μαΐου, τόσο η τιμή όσο και η απόδοση έχουν υποχωρήσει δραματικά και για τις δύο σειρές, εξέλιξη που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να δημιουργήσει πολλαπλές παρενέργειες στη συνέχεια. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι και πρακτικά/βραχυπρόθεσμα, αλλά και ουσιαστικά/μεσοπρόθεσμα: Από το τι θα γίνει εάν κάποιοι ομολογιούχοι ζητήσουν να τα ρευστοποιήσουν (υπό τον φόβο να γράψουν ακόμη μεγαλύτερες απώλειες) και ποιος θα καλύψει τις απαιτήσεις εάν όντως οι ομολογιούχοι καλύπτονται από το αγγλικό δίκαιο (άρα δεν «κουρεύονται») ή ενδεχομένως στραφούν κατά της εταιρείας (δηλαδή περιουσιακών στοιχείων) ή ακόμη και κατά φυσικών προσώπων, μέχρι τη δυνατότητα πληρωμής/εξόφλησης των εκδόσεων (στη λήξη τους) από τη «νέα Folli Follie».
Δεδομένου του ότι η έκθεση του FF Group στα δύο ομόλογα ξεπερνά και τη χρηματιστηριακή αξία της εισηγμένης (321 εκατ.) αλλά και τη σχέση κύκλου εργασιών/κερδών/υποχρεώσεις, γίνεται πρόδηλη η σπουδαιότητα της παραμέτρου «ομόλογα».
Τα… ιμάτια
Η δραστηριοποίηση του FF Group σε 5 κύριους τομείς (χονδρική-λιανική, πολυκαταστήματα, ομορφιά-περιποίηση, ταξιδιωτική λιανική και ίδια σήματα) καταδεικνύει την πολυπλοκότητα που θα έχει η διαδικασία… outsourcing δραστηριοτήτων, σημάτων κ.λπ. ενός τόσο πολυσχιδούς ομίλου.
Προς ώρας, η μόνη εμφανής μεταβολή/εξέλιξη αφορά στις αλλαγές στην Attica Stores, ωστόσο talk of the town είναι το τι μέλλει γενέσθαι με τις 50 και πλέον μπράντες και συμμετοχές, αλλά και τις τόσες άλλες έμμεσες παρουσίες, που περιλαμβάνουν από διαφημιστικά projects και χορηγίες μέχρι την παραγωγική διαδικασία, συνεργάτες κ.λπ.
Είναι ενδεικτικό το ότι μόνο πέρσι και μόνο στον τομέα της ομορφιάς-περιποίησης η Folli Follie είχε προσθέσει στο πλούσιο χαρτοφυλάκιό της την αντιπροσώπευση των σημάτων, λ.χ. της COTY: Lancaster, Calvin Klein, Chloé, Davidoff, Joop, Roberto Cavalli, Marc Jabobs, Bottega Veneta, Miu Miu, Balenciaga, Tiffany & Co κ.ά.
Ο διαχωρισμός τομέων και σημάτων εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο σχεδιασμού για την «επόμενη ημέρα», με τη διεθνή πρακτική να θέλει σε ανάλογες περιπτώσεις είτε ο μητρικός όμιλος να καταγγέλλει τη σύμβαση συνεργασίας/αντιπροσωπείας ή να μην ανανεώνει την υφιστάμενη σχέση είτε να βγαίνουν σε πλειστηρίαση (από τράπεζες, ενάγοντες, προμηθευτές κ.ά.) ξεχωριστά, και συνήθως με πλειοδοτική διαδικασία ή εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Πάντως, προς ώρας, δεν έχει καταγραφεί κάποια κίνηση είτε από πρώην αντιπροσώπους είτε από ανταγωνιστές (κυρίως) στην εγχώρια αγορά.