Νέο χαμηλό ρεκόρ καταγράφει ο υπό παραγγελία στόλος bulk carriers, αφού το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών (world order book) φτάνει σήμερα μόλις το 5,8% του εν ενεργεία στόλου, από 10% που ήταν τον Ιανουάριο του 2020.
Παράλληλα, οι τιμές που δίνουν τα διαλυτήρια αυξάνονται, ακολουθώντας τις τιμές των σιδηρομεταλλευμάτων, δίνοντας έτσι ένα επιπλέον κίνητρο στους πλοιοκτήτες να αποσύρουν από την αγορά τα μεγαλύτερα και παλιάς τεχνολογίας πλοία του παγκόσμιου στόλου.
- Το 2020, αναφέρει στην ανάλυσή της η Intermodal, δεν προσέφερε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για deals ναυπήγησης bulk carriers, με αποτέλεσμα το order book να είναι μικρότερο σήμερα κατά 200 πλοία απ’ ό,τι ήταν έναν χρόνο πριν.
Επίσης, από τα 440 πλοία που είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν μέσα στο 2021, υπολογίζεται ότι μόνο τα 350 θα πέσουν τελικά στη θάλασσα.
Την ίδια στιγμή, 375 bulkers που ταξιδεύουν έχουν ηλικία άνω των 25 ετών και αναμένεται να πουληθούν για διάλυση σε ένα με δύο χρόνια…