Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σήμερα Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου και ώρα 10:30 θα παραστεί και θα μιλήσει στα εγκαίνια του νέου μουσείου της Βεργίνας.

  • Στις 13:30 ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα παραστεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στην ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης

Eίναι ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα που θα κατασκευάσει ο Όμιλος ΑΒΑΞ στη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης.  Για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί περίπου μία τριετία, δηλαδή, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η νέα περιφερειακή θα μπορεί να παραδοθεί προς χρήση κάπου μέσα στο 2024.

 

Μία γενική άποψη της θέσης του έργου, όπου φαίνονται και οι βασικοί οδικοί άξονες πέριξ αυτής. Δεξιά στον κόμβο Κ11Α συμβάλλει ο νέος δρόμος Κ11Α-Θέρμη-Ν. Ραιδεστός ο οποίος συνδέεται με Γαλάτιστα-Πολύγυρο. Ο κόμβος Κ11Α είναι μέρος του έργου, ενώ ο νέος δρόμος δεν θα συμπεριληφθεί στο ΣΔΙΤ, πιθανότατα θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Αντικείμενο του ΣΔΙΤ δεν θα είναι μόνον η κατασκευή του έργου. Με τη ολοκλήρωση του έργου ΣΔΙΤ από την Ένωση Προσώπων ΑΒΑΞ ΑΕ – Μυτιληναίος ΑΕ θα λειτουργεί και θα συντηρείται το σύνολο της περιφερειακής οδού, από τη σύνδεσή της με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, στον κόμβο Κ16 (Λαχαναγορά), λίγο μετά τη γέφυρα του Γαλλικού, έως τη συμβολή της, στον κόμβο Κ12, με το δρόμο Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών.

Ο προϋπολογισμός του κατασκευαστικού κόστους του έργου εκτιμάται στα 350 εκατ. ευρώ ενώ ο χρόνος παραχώρησης θα είναι τουλάχιστον για 25 χρόνια.

Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα υπάρχουν διόδια και η σταδιακή αποπληρωμή προς τον ανάδοχο θα γίνει με “πληρωμές διαθεσιμότητας”.

 

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του υπερυψωμένου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας (Flyover) με νυκτερινό φωτισμό.

Θα κατασκευαστεί μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.

Η χάραξή της θα ακολουθεί τη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής, στο τμήμα της μετά τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 (είναι το σημείο στο οποίο συνδέεται το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής, με τον κλάδο σύνδεσης με την εξωτερική περιφερειακή στον Α/Κ ΤΙΤΑΝ, στο ύψος των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ), έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (μετά το υφιστάμενο κλειστό τεχνικό Cut &Cover, στο ύψος του νοσοκομείου ΓΕΝΕΣΙΣ).

 

Άποψη του κόμβου Κ7 (Επταπύργιο) με τη νέα γέφυρα του δρόμου Επταπυργίου-Φιλίππειου στο επίπεδο +2 (πάνω από το flyover).

Η ΥΤΛ (επίπεδο +1) θα βρίσκεται πάνω από τον βόρειο κλάδο (προς την πλευρά του Σέιχ Σου) της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής (επίπεδο 0), με ένα μέρος της να καταλαμβάνει την έκταση των πρανών του σημερινού δρόμου προς το δάσος.

Εκτιμάται ότι για την κατασκευή του νέου έργου θα απαιτηθεί επιπλέον έκταση του περιαστικού δάσους περίπου 70 στρεμμάτων η οποία, στο σχέδιο του έργου προβλέπεται να αναπληρωθεί στο πολλαπλάσιο σε άλλο σημείο.

Σε όλο το μήκος της ΥΤΛ θα υπάρχουν προστατευτικά πετάσματα, διαφανή εκτός κατοικημένων περιοχών, και κατά κανόνα αδιαφανή κατασκευασμένα με υλικά μεγάλης ηχοαπορροφητικότητας, όπου υπάρχει παρόδια δόμηση.