Αν δεν βρούμε οδηγούς μέσα σε 10 μέρες θα χάσουμε το τζίρο των Χριστουγέννων, είπε ο φορέας που εκπροσωπεί τους λιανέμπορους στη Βρετανία. Μέσα σε 7-14 ημέρες όμως καλύπτεται μόνον το 10% των ανοιχτών θέσεων, σύμφωνα με έρευνα των οδικών μεταφορέων…
Η Βρετανία αντιμετωπίζει από καιρό έλλειψη επαγγελματιών οδηγών ειδικά στα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων. Η έλλειψη εκπαιδευμένων οδηγών υπήρχε από καιρό, αλλά έγινε εντονότερη με το Brexit, καθώς υποχρέωσε αρκετούς επαγγελματίες να αποχωρήσουν από τη Βρετανία, προκαλώντας προβλήματα στις μεταφορές και στα κοινωνικά δίκτυα όπου οι διαφωνούντες ξιφουλκούν αγρίως…
Η μέση αμοιβή του επαγγελματία οδηγού στη Βρετανία είναι 19-24.000 λίρες στερλίνες (δηλαδή με 22-28.000 ευρώ), τα οποία φθάνουν ακόμα και τις 40.000 στερλίνες το χρόνο, για έμπειρους οδηγούς της μεγάλης κατηγορίας.
Σύμφωνα με έρευνα του ιδιωτικού οργανισμού μεταφορών Road Haulage Association, (αποκλειστικά οδικοί μεταφορείς) που δημοσιοποίησε το BBC υπάρχει έλλειψη 100.000 οδηγών στη Βρετανία μετά το Brexit.
Αλλά και πριν το Brexit είχε καταγραφεί έλλειψη 60.000 οδηγών. Οι μεταφορείς αναφέρουν ως βασικότερες αιτίες, πρώτα τις συνταξιοδοτήσεις και στη συνέχεια το Brexit.
Πάντως οι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου ύψωσαν σήμερα τους τόνους.
«Οι οδηγοί μεγάλων φορτηγών είναι ο συνδετικός κρίκος που κρατά τις εφοδιαστικές μας αλυσίδες. Χωρίς αυτούς, δεν μπορούμε να μεταφέρουμε προϊόντα από τις φάρμες στις αποθήκες και τα καταστήματα», δήλωσε ο Άντριου Όπι, διευθυντής του τμήματος τροφίμων και βιωσιμότητας στη βρετανική ομοσπονδία λιανεμπόρων BRC.
«Αν δεν βρεθούν οδηγοί μέσα στις επόμενες 10 ημέρες, αναπόφευκτα θα δούμε σημαντικά προβλήματα ενόψει των Χριστουγέννων» είπε.
Νίκος Κωτσικόπουλος