Οι εικόνες του νικητή Λιούις Χάμιλτον με τους μηχανικούς του, στη μεικτή ζώνη είναι αποκαλυπτικές: Η νίκη είναι δεδομένη, οι πανηγυρισμοί περιττοί.
Του Τάκη Πουρναράκη
Ο Λιούις Χάμιλτον έχει μόλις αράξει το μονοθέσιο του μπροστά από την πινακίδα με το Νο 1 στην μεικτή ζώνη του Πωλ Ρικάρντ. Βγαίνει αργά καταπονημένος από τις ακραίες καιρικές συνθήκες, την αφόρητη ζέστη. Πάει προς τους μηχανικούς του για να πανηγυρίσει αλλά η αντίδρασή τους είναι νωθρή: «Μια νίκη ακόμη», η 79η για την ακρίβεια. Δίπλα του ο Μπότας με την άλλη Mercedes πρόκειται για το 50στο 1-2 στην ιστορία του σπορ. Ο Χάμιλτον με 187 βαθμούς σε 8 αγώνες έχει χάσει μόνο 21 από το θεωρητικά άριστα των 208 (σ.σ: υπολογίζοντας και τους ταχύτερους γύρους).
Είναι χαρακτηριστικό πως ο Φέτελ επιλέγει στο τέλος να κάνει μια αλλαγή ελαστικών, βάζει τη μαλακή γόμα και πιέζει για να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο Χάμιλτον επίσης πιέζει με τη φθαρμένη σκληρή γόμα και η διαφορά ανάμεσά τους είναι τελικά μόλις 24 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η Pirelli υπολογίζει πως η διαφορά ανάμεσα στις γόμες είναι στα 1.2 sec όταν είναι και οι δυο στην ίδια κατάσταση. Με το σετ σκληρής γόμας του Χάμιλτον να έχει κάνει 28 γύρους και αυτό του Φέτελ να είναι καινούργιο, υπολογίστε τη διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari. Αξίζει να δει κανείς και κάτι ακόμη. Ο Φέτελ με τη μέση γόμα στο Q2 πέτυχε χρόνο 1:29.506. Χρησιμοποιώντας την πιο γρήγορη μαλακή γόμα στο Q3 ήταν 3 δέκατα πιο αργός! Την ίδια στιγμή όλοι οι υπόλοιποι βελτίωσαν ο poleman Λιούις Χάμιλτον για παράδειγμα ήταν 1.2sec πιο γρήγορος και ο έτερος οδηγός της Ferrari, Σάρλ Λεκλέρκ 7 δέκατα πιο γρήγορος.
Στην πίστα του Πωλ Ρικάρντ με το λείο οδόστρωμα καταρρίφθηκε πανηγυρικά και η θεωρία πως οι Ferrari αντιμετωπίζουν πρόβλημα όταν είναι χαμηλή η θερμοκρασία οδοστρώματος και ευνοούνται από τη ζέστη. Με το δείκτη να αγγίζει τους 54 βαθμούς Κελσίου οι κόκκινοι δεν κατάφεραν σε καμία περίπτωση να προβληματίσουν τους ασημί.
Στη Ferrari το έριξαν στην ιστορία και στο χρυσό προσπαθώντας να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις. Θυμήθηκαν ότι το πρώτο Grand Prix έγινε στην Γαλλία το 1906 και ο νικητής πήρε ένα μεγάλο βραβείο, αυτό σημαίνει Grand Prix. Τότε ήταν 45 χιλιάδες φράγκα και ισοδυναμούσε με 13 κιλά χρυσό. Οι κόκκινοι τόνιζαν την Κυριακή το πρωί ότι το Γαλλικό GP έχει διεξαχθεί σε 7 διαφορετικές πίστες και το έχουν κερδίσει 17 φορές. Αυτό βέβαια δεν τους βοήθησε καθόλου χτες η Mercedes πήρε τον 8ο αγώνα σερί και είναι λογικό πως στη F1 χρειάζεται επειγόντως μια δράση ώστε να προκληθεί ενδιαφέρον.
Π.χ. θα μπορούσαν να δώσουν μια υποχρεωτική άδεια στο Χάμιλτον για το υπόλοιπο του καλοκαιριού: Αυτό το διάστημα έχουμε 4 αγώνες σε Αυστρία (30/6), Βρετανία (14/7), Γερμανία 28/7 και Ουγγαρία 4/8. Δεδομένου ότι ο Μπότας είναι στην ίδια ομάδα ας δούμε τι θα μπορούσε να κάνει ο Φέτελ. Η διαφορά τους είναι στους 76 βαθμούς και σε τέσσερις αγώνες το άριστα είναι οι 104 βαθμοί. Δε θα κατάφερνε ο Λεκλέρκ να πάρει προβάδισμα σε κάποιον έναντι του Γερμανού;
Προσωπικά πιστεύω πως ακόμη κι αν λείψουν οι Χάμιλτον-Μπότας το υπόλοιπο του καλοκαιριού δύσκολα θα χάσει το προβάδισμα στη βαθμολογία η Mercedes. Ακόμη δε κι αν το χάσει οριακά, είναι βέβαιο πως θα το ανακτήσει αμέσως μετά.
Αρνούμαι να δω ως μήνυμα ελπίδας την αναβαθμισμένη απόδοση των McLaren Renault και Renault. Δε θεωρώ πως αν αλλάξει ο Γκασλί που αποδεικνύεται περίτρανα λάθος επιλογή για τη Red Bull μπορεί να κάνει δώσει ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα η παρουσία ενός άλλου οδηγού στους Ταύρους.
Ίσως μια επιλογή θα ήταν να βάψουν ασημί το Ferrari στα χρώματα της Mercedes και να βάλουν το Χάμιλτον ν’ αγωνιστεί με την SF90. Αν όμως κερδίσει και μ’ αυτή; Τρομακτική σκέψη! Πάντως πιστεύω θα συμφωνήσετε ότι κάτι πρέπει να γίνει.
Δικαίως ο Ρικιάρντο πήρε ποινές 5 +5 sec για την προσπάθειά του να περάσει το Λάντο Νόρις στο τελευταίο γύρο. Σ’ αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει θύελλα διαμαρτυρίας των οπαδών της Renault, ούτε βαθυστόχαστες αναλύσεις όπως στο Καναδικό GP.
Επόμενος αγώνας αυτή την Κυριακή 30/6 το Αυστριακό GP.
Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 187 βαθμούς και ακολουθούν: Μπότας 151, Φέτελ 111, Φερστάπεν 100, Λεκλέρκ 87.
Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 338 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 198, RBR 137, ΜcLaren 40.