Η διαφαινόμενη επιλογή της “ενδιάμεσης λύσης” από το Πολεμικό Ναυτικό όσον αφορά τις ανάγκες σε φρεγάτες θα μπορούσε να βάλει στην εξίσωση και την ΟΝΕΧ.
Σύμφωνα με “αμυντικούς κύκλους” το Πολεμικό Ναυτικό σχεδιάζεται να ενταχθεί σταδιακά στο πρόγραμμα για τις FFG-62- Constellation– επιδιώκοντας
να περιορίσει το κόστος επιβάρυνσης (και στον προϋπολογισμό) και με αυτή την προσέγγιση το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί στην Ελλάδα, μάλλον στην Ελευσίνα.
Πρόσφατα η ΟΝΕΧ υπέγραψε σχετικό έγγραφο, ενώ η Ελευσίνα αυτή τη στιγμή γνωρίζει νέες στιγμές δραστηριότητας και αναμένεται σύντομα να επανέλθει σε κανονική λειτουργία.
Οσον αφορά στην οικονομική παράμετρο: με την παραλαβή του πρώτου πλοίου μετά το 2030, σημαίνει πως το πλοίο θα εγγραφεί λογιστικά στο χρέος μετά την παραλαβή (σύμφωνα με τα Λογιστικά Πρότυπα της ΕΕ). Άρα, δίνει περιθώρια στο υπουργείο Οικονομικών.
Τα πλοία θα έχουν υψηλή ελληνική προστιθέμενη αξία. Για παράδειγμα, οι FFG-62 με κατασκευή όλων των πλοίων στην Ελλάδα, θα έχουν περισσότερη του 50%.
Καθώς η Ελλάδα θα μπορεί αναλάβει τη ναυπήγηση πλοίων και για ξένους πελάτες, τα οφέλη για την Ελληνική Οικονομία θα είναι μεγαλύτερα από την επένδυση του ΠΝ.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η χώρα μας με τέτοια επιλογή θα γίνει το σημείο επισκευής/συντήρησης των πλοίων αυτών στην ευρύτερη περιοχή, και για το US Navy, αλλά και για άλλους πελάτες.