Γράφει η «ξενοδόχος»

Στα περιουσιακά στοιχεία που θεωρούνται «φιλέτα» του ελληνικού Δημοσίου και οδεύουν προς μακροχρόνια παραχώρηση περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο προ πανδημίας είχε παρουσιάσει αξιοσημείωτη αύξηση λόγω και της παρουσίας της Costa Navarino στην περιοχή.

Το 2019, προ πανδημίας, το αεροδρόμιο “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” είδε αύξηση +20,3%  όσον αφορά την επιβατική του κίνηση. Η αύξηση αυτή ήταν η τρίτη μεγαλύτερη στην Ελλάδα μετά τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων (+23%) και της Νάξου (+21%).

  • Από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας το 2019 διακινήθηκαν 333.455 επιβάτες έναντι 277.266 επιβατών που είχαν ταξιδέψει το 2018.

 

Τώρα το αεροδρόμιο, όπως άλλωστε έχει προαναγγελθεί οδεύει προς μακροχρόνια μίσθωση και ήδη τα μέσα στη Γερμανία, όπου βρίσκεται και η έδρα της Fraport έχουν αρχίσει να κάνουν σχετικές αναφορές.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND)

  • «η Ελλάδα αποκόμισε καλές εμπειρίες με τις ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων τα τελευταία χρόνια. Το 2017 το κράτος ανέθεσε στον όμιλο Fraport την εκμετάλλευση 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Οι Γερμανοί θα λειτουργούν τα αεροδρόμια για 40 χρόνια.
  • Το κράτος αναζητά τώρα ιδιώτες επενδυτές για τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αεροδρόμια νησιών όπως Χίος, Νάξος, Μήλος και Πάρος όπως και τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων και Καστοριάς στην ηπειρωτική χώρα.
  • Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Καλαμάτα.
  • Η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων και ξενοδοχείων ΤΕΜΕΣ, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Κωνσταντακόπουλου (σ.σ.  και ‘’τρέχει’’ το εμβληματικό συγκρότημα της Costa Navarino), θεωρείται πιθανός αιτών για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
  • Αλλά και η Fraport εκφράζει επίσης ενδιαφέρον για την Καλαμάτα».

Παρεμπιπτόντως σε σχέση με την Fraport, όπως προκύπτει από τα νούμερα που ανακοίνωσε ο όμιλος από τη Γερμανία, διαφαίνεται ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης τα αεροδρόμιά του μέσα στον Μάϊο φέτος, αν και η βάση από την οποία ξεκινά η σύγκριση είναι πολύ χαμηλή λόγω των περιοριστικών μέτρων της περυσινής χρονιάς.

Ενδεικτικά, σε ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που διαχειρίζεται ο όμιλος, το  αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης υποδέχτηκε 1,25 εκατ.  επιβάτες σημειώνοντας άνοδο κατά 356,9% σε σύγκριση με το Μάιο του 2020.

Για το πεντάμηνο το αντίστοιχο νούμερο διαμορφώθηκε στα 4,7 εκατ. επιβάτες, νούμερο το οποίο αν συγκριθεί με την ίδια περίοδο το 2020 και το 2019, αντιστοιχεί σε μείωση -59,2% και -82,6% αντίστοιχα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here