Οι γρήγοροι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής απαιτούν ταχείες ενέργειες και λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας. Τo ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην αγορά ασφάλισης, σημειώνει το Forbes.
Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της AMPLYFI, Chris Ganje, πιστεύει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) δίνει στους ασφαλιστές την απαραίτητη ταχύτητα ώστε να συμβαδίζουν με τη σύγχρονη εποχή. Ο κ. Ganje ανέφερε ότι η AI διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στον κλάδο των σύγχρονων ασφαλειών σε μια ευρεία γκάμα ζητημάτων: Aπό τη στρατηγική και την τιμολόγηση έως και την πολιτική μάρκετινγκ και τη διοίκηση. Η AI είναι σε θέση να αφομοιώσει και να αναλύσει τεράστια σύνολα δεδομένων με πρωτοφανείς ταχύτητες και ακρίβεια.
Για τους ασφαλιστές, αυτό αποτελεί τη λύση σε αρκετά «μέτωπα», όπως η επιτάχυνση της διαδικασίας προσφορών και των πολιτικών τιμολόγησης, η ταχύτερη διευθέτηση αιτημάτων των καταναλωτών, η αποτελεσματικότερη ανίχνευση περιστατικών απάτης κ.ο.κ.
Πώς εξηγούνται οι συνεχείς αλλαγές στην αγορά ασφάλισης;
Το Forbes απαντά:
Η καταναλωτική συμπεριφορά των millennials καθοδηγεί την αγορά ασφάλισης αλλά τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, επιβάλλοντας σαρωτικές και αμετάκλητες αλλαγές στις υπηρεσίες, με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.
Καθώς οι millennials ξεκινούν τη λειτουργία δικών τους εταιρειών και αναλαμβάνουν ρόλο στη λήψη αποφάσεων, η εμπορική ασφάλιση αρχίζει να υφίσταται μια επανάσταση.
Όλα τα ανωτέρω έρχονται να προστεθούν σε μια πιο εξατομικευμένη αγορά προσφορών. Ειδικοί τονίζουν πως η AI επιτρέπει στους ασφαλιστές να προσφέρουν περισσότερα εξατομικευμένα προϊόντα για να απευθύνονται σε ένα ευρύτερο φάσμα πελατών. Αυτή η «ασφαλιστική τεχνολογία» χρησιμοποιεί την ψηφιοποίηση, ακόμη και AI για τη δημιουργία νέων προϊόντων.
Δύο ενδεικτικά παραδείγματα είναι οι εφαρμογές Lemonade και Cuvva οι οποίες έθεσαν ως «στόχο» τις ασφάλειες κατοικίας και αυτοκινήτου. Πιο πρόσφατα προστέθηκε και η Sherpa, μια πλατφόρμα που λειτουργεί με όχημα την τεχνητή νοημοσύνη, και στόχο έχει την κατάργηση των επιμέρους κατηγοριών και την παροχή μιας πιο ολοκληρωμένης προσφοράς.
Χρησιμοποιώντας έναν προσαρμοσμένο αλγόριθμο για να δημιουργήσει ένα εξατομικευμένο προφίλ δεδομένων, η Sherpa αποδίδει σε κάθε χρήστη ένα «σκορ» απαριθμώντας τους κινδύνους αλλά και τις ανάγκες τουςκαι προσφέροντας σχετική κάλυψη σε όλους τους τύπους ασφάλισης.
Ο δρ. Δημήτρης Βλήτας του Πανεπιστημίου του Τορόντο, και ειδικός στην ΑΙ της ομάδας των Data Practitioners, σχολίασε σχετικά:
«Οι πελάτες θα παρακολουθήσουν συχνές και αξιοσημείωτες βελτιώσεις στον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται μαζί τους οι εταιρείες, ειδικά μέσω ψηφιακών καναλιών. Αυτές οι νέες μέθοδοι θα αντικαταστήσουν τελικά τις παραδοσιακές τεχνικές μάρκετινγκ. Η AI και τα δεδομένα θα αποτελέσουν το επίκεντρο, προσφέροντας στους καταναλωτές σχετικές προωθητικές ενέργειες που ευθυγραμμίζονται με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Η εφαρμογή της AI σε δεδομένα που είναι πλήρως ανώνυμα θα οδηγήσει σε μια πιο επιτυχημένη διαφημιστική δραστηριότητα».