Με τους τερματικούς σταθμούς της Ευρώπης για την εισαγωγή και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) υπερπλήρεις και ορατό τον κίνδυνο έλλειψης ενέργειας, οι ευρωπαϊκές εταιρείες κοινής ωφελείας αναγκάζονται να αποθηκεύουν το καύσιμο στις δεξαμενές πλοίων.
Πληρώνουν τα δεξαμενόπλοια για να παραμείνουν έξω από τις ακτές της Ευρώπης ώστε να έχουν εύκολη πρόσβαση στο καύσιμο.
Στην ίδια τακτική καταφεύγουν, άλλωστε, και εταιρείες από την Ασία και τη Νότια Αμερική, που εισάγουν το καύσιμο, αλλά και διαπραγματευτές συμβολαίων που σπεύδουν να αποθηκεύσουν LNG και να αντλήσουν μεγαλύτερα κέρδη όταν θα εκτοξευθούν οι τιμές του στη διάρκεια των χειμερινών μηνών.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Kpler:
- ο όγκος LNG που παραμένει αποθηκευμένο στις δεξαμενές πλοίων στη θάλασσα ανέρχεται σε 1,4 εκατ. τόνους παγκοσμίως και είναι το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 2 ετών.
Είναι, άλλωστε, σχεδόν ισόποσο με τον όγκο του καυσίμου που εισήγαγε η Ισπανία τον Αύγουστο.
- Η αποθήκευση καυσίμων σε δεξαμενόπλοια που παραμένουν στη θάλασσα είναι συνήθης τακτική στην αγορά πετρελαίου, αλλά πολύ σπάνια στην περίπτωση του LNG καθώς το καύσιμο τείνει να εξατμίζεται αργά μέσα στα πλοία.
Το γεγονός, όμως, ότι καταφεύγουν σε αυτήν την τακτική εταιρείες κοινής ωφελείας και διαπραγματευτές προδίδει μέχρι πού μπορούν να φτάσουν για να διασφαλίσουν επάρκεια του καυσίμου τον χειμώνα.