Στο πλεόνασμα που καταγράφηκε στο ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας το 2017, στη διαφορά δηλαδή ανάμεσα στα έσοδα και τις δαπάνες, εστιάζει το τελευταίο δελτίο της Eurobank «7 Ημέρες Οικονομία», σημειώνοντας πως υπήρξε πλεόνασμα 1,454 δισ. ευρώ ή 0,8% του ΑΕΠ από 1,094 δισ. ευρώ ή 0,6% του ΑΕΠ το 2016.
H επίτευξη πλεονάσματος στο ισοζύγιο γενικής κυβέρνησης σημαίνει- τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο- ότι ο εν λόγω φορέας της οικονομίας
- (κεντρική κυβέρνηση + οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης + οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης)
ικανοποιεί τον τρέχοντα εισοδηματικό του περιορισμό χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε δανεισμό.
Το πρωτογενές αποτέλεσμα της γενικής κυβέρνησης στην Ελλάδα ανήλθε σε πλεόνασμα 7,080 δισ. ευρώ ή 4,0% ως ποσοστό του ΑΕΠ (4,2% σε όρους προγράμματος έναντι στόχου 1,75%) το 2017 από 6,709 δισ. ευρώ ή 3,9% του ΑΕΠ το 2016.
Για το ίδιο έτος (2017) οι δαπάνες τόκων διαμορφώθηκαν στα €5,626 δις ή 3,2% του ΑΕΠ (το αντίστοιχο μέγεθος το 2011 ήταν 7,3%).
Συνεπώς το πρωτογενές πλεόνασμα υπερκάλυψε τις δαπάνες τόκων και ως εκ τούτου το ισοζύγιο γενικής κυβέρνησης ήταν πλεονασματικό.
Παράλληλα, σε ότι αφορά τη μεταβολή του δημοσίου χρέους σε απόλυτα μεγέθη και ως ποσοστό του ΑΕΠ τα στοιχεία είχαν ως εξής:
- το δημόσιο χρέος στην Ελλάδα αυξήθηκε στα 317,407 δισ. ευρώ από 315,009 δισ. ευρώ το 2016 (+ 2,398 δισ. ευρώ).
Η εν λόγω άνοδος προήλθε από την αυξητική επίδραση που είχαν, η καθαρή απόκτηση περιουσιακών στοιχείων (1,392 δισ. ευρώ) οι προσαρμογές (2,133 δισ. ευρώ) και οι στατιστικές διαφορές (327,0 εκατ. ευρώ).
Από την άλλη πλευρά το πλεόνασμα στο ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης είχε μειωτική επίδραση (1,454 δισ. ευρώ).
Τέλος, ως ποσοστό του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος στην Ελλάδα μειώθηκε στο 178,6% από 180,8% το 2016 (λόγω ενίσχυσης του ονομαστικού ΑΕΠ κατά 2,0%).