Την ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινού αναδόχου για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με απόφαση του υπουργού κ. Χρήστου Σταϊκούρα, που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια εγκρίθηκε το Πρακτικό της Εξέτασης των Φακέλων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού, σύμφωνα με το οποίο:

  • το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έλαβε βαθμολογία 0,965 και είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής,
  • η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM με βαθμό οικονομικής αξιολόγησης 0,799 είναι τρίτη στην κατάταξη Διαγωνιζόμενων .

Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών του μεγάλου διαγωνισμού έγινε στα τέλη Ιανουαρίου και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας:

  1. οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων,
  2. ανάδειξη οριστικού αναδόχου,
  3. προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας
  4. έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο
  5. υπογραφή της σύμβασης
  6. κύρωσή της από τη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών.

O Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ που είναι το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που θα κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην χώρα μας για να παραδοθεί ένα ασφαλές και σύγχρονο οδικό δίκτυο μήκους 157 χιλιομέτρων στην Κρήτη.

 

Ο Βόρειος Άξονας λόγω του μεγέθους του που εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τα 2,5 δις. και της τεχνικής δυσκολίας του, έχει δημοπρατηθεί με τρία διαφορετικά μοντέλα εξαντλώντας τους διαθέσιμους πόρους.

 

Από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, με ΣΔΙΤ που υπογράφτηκε πρόσφατα μήκους 22,5 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις-Intrakat.

Από την Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο μήκους 14,5 χιλιομέτρων που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο από την Άκτωρ με προϋπολογισμό 169 εκατ. ευρώ.

Οι υπογραφές για την ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ έπεσαν τον Απρίλιο του 2023 στην Κρήτη, παρουσία του Πρωθυπουργού, ωστόσο μεσολάβησαν 11 μήνες για να ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα και το έργο να μπει στις «ράγες» της κατασκευής.