Ενδιαφέρουσες απόψεις και αναλύσεις παρατέθηκαν στο 2ο πάνελ του Insurance Intermediaries Forum του πρωτοποριακού B2B και B2C συνεδρίου, με σημαντικούς ομιλητές, εξειδικευμένα panels και ειδικές παρουσιάσεις, με όλες τις τελευταίες τάσεις και λύσεις για τα νέα ασφαλιστικά προϊόντα.
Το φόρουμ διεξήχθη μέσα από τη LiveOn, την πλατφόρμα διοργάνωσης ψηφιακών συνεδρίων και εκθέσεων του ethosGROUP και φιλοξένησε καταξιωμένα στελέχη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και των εταιρικών δικτύων πωλήσεων, καθώς και κορυφαίους εκπρόσωπους όλων των ασφαλιστικών εταιρειών.
Επιχειρηματικοί Κίνδυνοι & Cyber Risk
Συντονιστής Κωνσταντίνος Ουζούνης, CEO, ethosGROUP
Ομιλητές
Δημήτρης Γαβαλάκης, Γεν. Γραμματέας, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ)
Νίκος Γεωργόπουλος, Cyber Risks Advisor Cromar Insurance Brokers Ltd – Lloyd’s Cover Holder
Γιώργος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Γ.Ε.ΜΗ. & Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων, Εμπορικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Καρδίτσας
Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος, Ελληνική Εταιρεία Logistics, Chairman & Managing Director, Online Data
Γιώργος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Γ.Ε.ΜΗ. & Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων, Εμπορικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου
Κάτω από 10% οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις στην πληγείσα Καρδίτσα
Το 90% των επιχειρήσεων στην Καρδίτσα, σε σύνολο 5.000, σε μία πόλη 45.000 κατοίκων, επλήγησαν από την πρόσφατη κακοκαιρία ΙΑΝΟΣ. Κάτω από το 10% ήταν το ποσοστό των ασφαλισμένων επιχειρήσεων της Καρδίτσας.
Κατά τον κ. Παπαδημητρίου αναλογούν μεγάλες ευθύνες στην τοπική αυτοδιοίκηση, ενώ εξέφρασε το “παράπονο” για μία μικρή μερίδα ασφαλιστών που αμαυρώνει την γενική καλή εικόνα της αγοράς.
Όπως είπε, είναι πλημμυροπαθής, και βίωσε μία διαφορετική αντιμετώπιση από δύο διαφορετικές εταιρείες για ζημιές στην οικία του (40.000 ευρώ) και στο γραφείο του (3.000 ευρώ). Στην μεν πρώτη περίπτωση όλα έγιναν αστραπιαία από την ασφαλιστική εταιρεία και μέσα σε 15 μέρες, μέσω του διαμεσολαβητή, έγινε η καταγραφή από τον πραγματογνώμονα και ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποζημίωσης.
Στη β. περίπτωση, δεν είχε ασφαλιστεί το περιεχόμενο του γραφείου και βίωσε μία διαφορετική συμπεριφορά ασφαλιστή. Δεν τον επισκέφτηκε ο πραγματογμώνονας και αντ’ αυτού εστάλη email από την εταιρεία που δήλωσε ότι απαλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης.
Δ. Γαβαλάκης: Ένα μικρό ποσοστό επιχειρήσεων είναι ασφαλισμένο
“Η αλήθεια είναι ότι ένα μικρό ποσοστό επιχειρήσεων είναι ασφαλισμένο. Τα αίτια είναι αρκετά, π.χ. υπάρχει χαμηλή διείσδυση της ασφάλισης, αλλά υπάρχουν κι αίτια που έχουν να κάνουν με τις επιχειρήσεις”, ανέφερε ο κ. Γαβαλάκης.
“Η διαμεσολάβηση πρέπει να εξηγήσει με σωστό τρόπο τα πραγματικά οφέλη, συνήθως μιλάς με έναν επαγγελματία όταν δεν αισθάνεται τον κίνδυνο. Παίζει ρόλο και η ποιότητα, αλλά δυστυχώς οι μεμονωμένες περιπτώσεις δεν εκλείπουν. Πρέπει να δουλέψουμε και να βελτιώσουμε περισσότερα για την σαφήνεια και την καθαρότητα των όρων, ένα συμβόλαιο πρέπει να είναι πάντα κατανοητό”, τόνισε.
Για το θέμα της υπασφάλισης, ο κ. Γαβαλάκης τόνισε ότι είναι ένα θέμα που απασχολεί το ΕΕΑ. “Έχουμε έτοιμη μία έρευνα για να βολιδοσκοπήσουμε τις απόψεις των επαγγελματιών και να δούμε το πραγματικό ποσοστό και τους λόγους που δεν έχουν ασφαλιστεί, να μάθουμε την κακή ή καλή εμπειρία”.
“Η ασφάλιση χρειάζεται διαφάνεια”, τόνισε.
Ν. Ροδόπουλος: Βίαιος ψηφιακός μετασχηματισμός με λάθος τρόπο και προσέγγιση
“Σίγουρα υπάρχουν κακοί επαγγελματίες σε όλα τα επαγγέλματα. Η επιλογή του ατόμου που θα συντάξει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι πολύ σημαντικό. Λογιστές, πληροφορικάριοι είναι ένα αναγκαίο κακό, το ίδιο και οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι” είπε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Chairman & Managing Director, Online Data.
Οι φυσικές καταστροφές θα βρίσκονται στον ετήσιο προγραμματισμό του ρίσκου, όπως έγινε και με την πανδημία που δεν είχαμε πλάνα ρίσκου, σε παγκόσμιο επίπεδο, κι ως εκ τούτου δεν είχαμε έτοιμο πλάνο διαχείρισης. Το θέμα είναι τι κάνουμε μετά. Πρέπει να δούμε τις υποδομές μας, μπορούν μέχρι πόσο και που μπορούν να φτάσουν.
Οι επιχειρήσεις είναι έτοιμες να κάνουν διαχείριση ρίσκου. Χρειάζεται ουσιαστική στρατηγική κατεύθυνση, δηλαδή πλάνα προσαρμοστικότητας.
Πως θα ξεφύγουμε από κακές πρακτικές;
Αλλαγή κουλτούρας, με συνεχή ενημέρωση από οργανισμούς και να μιλάμε με τις επιχειρήσεις προφυλάσσοντας τες.
“Βίαιος ψηφιακός μετασχηματισμός και τηλεργασία έγιναν με λάθος τρόπο και προσέγγιση, αυτό θα πρέπει να βελτιωθεί με μεθοδευμένες πολιτικές, ενημέρωση, υπάρχουν best practices, και εμείς σαν επιχείρηση αυτό δίνουμε και πράττουμε” τόνισε.
Νίκος Γεωργόπουλος: Με την στροφή στην τηλεργασία, προκαλέσαμε τους cyber εγκληματίες να δουλέψουν πιο μαζικά
“Μέσα στο κομμάτι των υποδομών πρέπει να μπει και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Η ασφάλιση είναι ένα εργαλείο διαχείρισης κινδύνου”, τόνισε ο κ. Γεωργόπουλος.
Για την αναγκαστική στροφή στην τηλεργασία, ο Cyber Risks Advisor Cromar Insurance Brokers Ltd – Lloyd’s Cover Holder ανέφερε ότι υπήρχαν πολλά λειτουργικά θέματα στο κομμάτι της τηλεργασίας, καθώς δεν είχαν εκπαιδευτεί οι εργαζόμενοι.
“Το 70% των ανθρώπων δεν είχε εκπαιδευτεί, και ένας στους τρεις εργαζόμενους, ανεξάρτητα κλάδου… πέφτει στα δίχτυα κυβερνοεγκληματιών. Μετά από μία εκπαίδευση 90 ημερών το ποσοστό πέφτει δραματικά. Με την στροφή στην τηλεργασία, προκαλέσαμε τους cyber εγκληματίες να δουλέψουν πιο μαζικά. Χρησιμοποιήσαμε συσκευές στο σπίτι χωρίς level προστασίας, χρησιμοποιήσαμε υποδομές και προγράμματα χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Ο πρώτος που θα κάνει (βλακεία) και θα δώσει τα διαπιστευτήριά του σε τρίτο πρόσωπο, αν το πει γρήγορα μπορεί να σβηστεί η φωτιά. Οι πιο συχνές κυβερνοαπάτες εν μέσω πανδημίας ήταν το phising και το ransomware” τόνισε.