Παρουσία του Ιταλού πρέσβη κ. Luigi Maras και της Trenitalia, μητρικής εταιρείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπογράφεται αύριο Μνημόνιο Συνεργασίας με το Ελληνικό Δημόσιο από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, κ. Κώστα Καραμανλή
Το μνημόνιο αφορά στη διαπραγμάτευση για την ανάθεση υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας σιδηροδρομικής μεταφοράς με ταυτόχρονη εξασφάλιση επενδύσεων 2,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα για την ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Όπως είναι ευνόητο το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα έντονο από πλευράς των Ιταλών της Trainitalia που έχουν αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκ. ευρώ και πιο πρόσφατα την ΕΕΣΣΤΥ έναντι 22 εκατ. ευρώ οι οποίοι αναμένεται να ξεδιπλώσουν το επενδυτικό πλάνο και τις στοχεύσεις για την «επόμενη μέρα» στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Αλλάζει το τοπίο
Σύμφωνα με τα αρχικά πλάνα, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η συγχώνευση των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ γεγονός που – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις – θα επιφέρει αύξηση του κύκλου εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ της τάξης των 35 εκατ. ευρώ. H τελευταία θα καταστεί μια εταιρεία με ετήσια έσοδα άνω των 150 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία θα αποτελέσει από εδώ και στο εξής την τεχνική βάση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του τροχαίου υλικού που αξιοποιεί η τελευταία στους συρμούς της. Ωστόσο, στις εγκαταστάσεις της θα μπορεί να υποστηρίζεται το τροχαίο υλικό και άλλων παρόχων σιδηροδρομικού έργου, ανταγωνιστών δηλαδή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Όπως έχει επισημανθεί, αναγκαίος είναι ο εκσυγχρονισμός των τεχνικών βάσεων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο κλπ.
Πέραν όμως της ανανέωσης του μηχανολογικού εξοπλισμού κρισιμότερο όλων είναι η διεύρυνση του μεγέθους των τεχνικών βάσεων της ΕΕΣΣΤΥ έτσι ώστε να χωρούν τα νέα τρένα που θέλει να φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ιταλία.
Β.Κ