Ένα ιστορικό κτιριακό συγκρότημα στον Δήμο Ελευσίνας, θα αποκατασταθεί πλήρως και θα αξιοποιηθεί ως κέντρο πολιτιστικής κληρονομιάς. Πρόκειται για το κτίριο «Μορφόπουλου», το οποίο είχε κριθεί διατηρητέο πριν από 30 χρόνια και ο Δήμος φρόντισε μέσα από μια σειρά διαδικασιών, να το εντάξει στην ιδιοκτησία του.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Αργύρης Οικονόμου, σχετικές έρευνες έδειξαν ότι η κατοικία της οικογένειας Μορφόπουλου είχε σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Αναστάσιο Μεταξά, ο οποίος μετείχε στην αναμόρφωση του Παναθηναϊκού Σταδίου, του Μουσείου Μπενάκη, αλλά και του Προεδρικού Μεγάρου, διετέλεσε αρχιτέκτονας των Ανακτόρων, ενώ μεταξύ άλλων δικά του ήταν τα σχέδια του Αιγινήτειου νοσοκομείου, του νοσοκομείου Συγγρού, του Αρεταίειου, της ΑΣΟΕΕ, της Σιβιτανιδείου Σχολής, των μεγάρων της Ιονικής και της Λαϊκής Τράπεζας, του υπουργείου Συγκοινωνιών, αλλά και του ιερού ναού Αγίου Δημητρίου στο Φάληρο.

Η ιστορική αξία του κτιρίου «Μορφόπουλου», καθώς και ο αρχιτεκτονικός και πολεοδομικός χαρακτήρας του, ήταν τα στοιχεία εκείνα που οδήγησαν τη δημοτική Αρχή στο να κινήσει τις διαδικασίες απόκτησής του, προκειμένου αυτό το τοπόσημο της πόλης να μείνει στην πολιτιστική περιουσία των δημοτών. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό του νεοκλασικού συγκροτήματος, με τις οροφογραφίες και τα γεωμετρικά σχήματα.

Τώρα, οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ελευσίνας ετοίμασαν τους όρους με τους οποίους θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για τη μελέτη της αποκατάστασης όλου του συγκροτήματος «Μορφόπουλου», ώστε στη συνέχεια να υλοποιηθεί το έργο.

«Στην Ελευσίνα έχουμε την τύχη, η πολιτιστική μας κληρονομιά να εκτείνεται από την αρχαιότητα μέχρι τους σύγχρονους χρόνους. Το δικό μας καθήκον είναι να κάνουμε όσα μπορούμε, ώστε αυτή η παρακαταθήκη να μην είναι μια ωραία ανάμνηση, αλλά ένα ζωντανό κύτταρο στη ζωή των Ελευσινίων», τόνισε μεταξύ άλλων στις δηλώσεις του ο δήμαρχος Αργύρης Οικονόμου και πρόσθεσε: «Η εκπόνηση της μελέτης, μετά την απόκτηση του κτιρίου, θα μας φέρει ένα ακόμη βήμα πιο κοντά σ’ αυτόν τον στόχο».

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here