Του Βάιου Κρόκου
Την ώρα που εν εξελίξει βρίσκονται οι διαβουλεύσεις για το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του 35,5% που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στα ΕΛΠΕ, μια διαφοροποιημένη επενδυτική πρόταση θέτει επί τάπητος το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια.
Πρόκειται για προτάσεις που αφορούν το διυλιστήριο στην Θεσσαλονίκη το οποίο εγκαινιάστηκε το 1966 και η τελευταία του «αναβάθμιση» έλαβε χώρα το 2011.
Όπως εξήγησαν, στόχος είναι η ανάπτυξη και ο μετασχηματισμός της ενέργειας του μέλλοντος, η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και ην εξέλιξη του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη σε πρότυπη μονάδα για τον όμιλο.
Οι προτάσεις αυτές μεταφράζονται σε επενδύσεις 1 δισ. ευρώ και αφορούν:
–την διϋλιστική αναβάθμιση του εργοστασίου Θεσσαλονίκης
-την κατασκευή μονάδας προπυλενίου
-την κατασκευή μονάδας βιοντίζελ
– επίσης μονάδες ΑΠΕ
– την επαναλειτουργία του αγωγού μεταφοράς καυσίμων Θεσσαλονίκη- Σκόπια, με τον καθαρισμό του αγωγού
-δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο
-αύξηση παραγωγικότητας του εργοστασίου πολυπροπυλενίου και
-αύξηση της δυναμικότητας της μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων
Ειδικότερα για την επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων, ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ, επισήμανε: “πρέπει να γίνει διακρατική συμφωνία με τη κυβέρνηση της γειτονικής χώρας. Με τις δεξαμενές που διαθέτει η ΟΚΤΑ στα Σκόπια, τα ΕΛΠΕ θα μπορούν να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε άλλες βαλκανικές αγορές”.
Κατά τα λοιπά, σε σχετική συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκαν οι παραπάνω προτάσεις, οι εν λόγω εκπρόσωποι στηλίτευσαν το γεγονός πως η Θεσσαλονίκη έχει μικρό μερίδιο όσον αφορά το 5ετές επενδυτικό πλάνο του ομίλου, ενώ αντιτάχθηκαν στα σενάρια περαιτέρω πώλησης της συμμετοχής που κατέχει το Δημόσιο.
Τις προτάσεις τους για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη κατέθεσαν ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΟ, Παναγιώτης Οφθαλμίδης, ο αντιπρόεδρος, Θεόδωρος Κεμανετζής και ο γενικός γραμματέας Κώστας Παπαγιαννόπουλος.