γράφει η “ξενοδόχος”
Αν και στην παρούσα φάση οι επίσημες τοποθετήσεις από πλευράς των τουριστικών φορέων είναι πιο φειδωλές, οι ίδιοι θεωρούν ότι διαχρονικά, η διεξαγωγή των εθνικών εκλογών δε φαίνεται ότι επηρεάζει ιδιαίτερα τις επιλογές των ξένων επισκεπτών για τις διακοπές τους, ενώ στην παρούσα φάση, σε αυτό που εστιάζουν ειδικά για το ελληνικό καλοκαίρι είναι το τί θα γίνει τελικά με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
- Για τους Ελληνες τουρίστες, αν υπάρξει κάποια επίπτωση αυτή φαίνεται θα έχει πολύ σύντομο χαρακτήρα, αν και ο εσωτερικός τουρισμός ούτως ή άλλως έχει περιοριστεί στο 1/3 σε σύγκριση με την πρό κρίσης περίοδο.
Αυτό που «καίει» τον τουριστικό κόσμο στην παρούσα φάση είναι το ποια θα είναι η ατζέντα την επομένη των εκλογών για τον ελληνικό τουρισμό.
- Με τα ρεκόρ επισκεπτών και εσόδων των τελευταίων ετών (πάνω από 33 εκατ. τουρίστες το 2018 και έσοδα άνω των 16 δισ. ευρώ) ο κλάδος, ο οποίος έχει υποστεί και την υπερφορολόγηση ακόμη και με νέους φόρους όπως ο φόρος διαμονής, έχει στηρίξει και με το παραπάνω την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού αν ληφθεί υπόψη και η έμμεση συμβολή του η συνολική συμβολή του κλάδου στην ελληνική οικονομία ανεβαίνει στα 37,5 δισ. ευρώ.
Ενδεικτικό είναι και το γεγονός ότι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, προ ημέρων εκτίμησε για την θερινή σεζόν του 2019 ότι θα αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας, συμβάλλοντας από την πλευρά τους λόγω και της αύξησης των εσόδων, στην τήρηση των δημοσιονομικών στόχων.
Σημειωτέον ότι με βάση τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, για το πρώτο τρίμηνο του 2019 η αύξηση των τουριστικών εισπράξεων ήταν εντυπωσιακή και έφτασε το +37,2%, στα 760 εκατ. ευρώ, από τα 554 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018 και τα 484 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2017.
Σε σχέση με τη Νέα Δημοκρατία, η στρατηγική της επικεντρώνεται στο ότι θέλει «να προχωρήσει σε μεγάλες και βαθιές τομές στον τουρισμό με αιχμή του δόρατος τη μείωση των φόρων. Μεγάλη σημασία δίνεται και το νέο χωροταξικό για τον τουρισμό που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για επενδύσεις στον τουρισμό με ποιοτικό πρόσημο, καθώς και μια νέα στρατηγική προώθησης και διαχείρισης του τουριστικού μας προϊόντος με εθνική, περιφερειακή και τοπική διάσταση».