Γράφει η Αγγέλα Ανθουλάκη, CoFounder & Chief Human Resources Officer της εταιρείας Papaki

Τους τελευταίους μήνες βιώνουμε τις επιπτώσεις που έχει μία επιδημία όπως είναι αυτή του ιού Covid-19. Μερικά από τα μέτρα πρόληψης που ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι ο περιορισμός επαφών με άλλους ανθρώπους. Πώς όμως θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί στον εργασιακό χώρο όπου η επαφή με άλλους ανθρώπους συνήθως είναι μονόδρομος; Η εργασία από το σπίτι είναι κάτι που συζητιέται έντονα το τελευταίο διάστημα στον επιχειρηματικό κλάδο της χώρας.

Η τηλεργασία, το remote working δηλαδή, δεν είναι κάτι καινούριο ειδικά για τις επιχειρήσεις στο εξωτερικό. Οι επιχειρηματικές τάσεις δείχνουν ότι πολλές εταιρείες αρχικά ξεκίνησαν να υιοθετούν το full remoteworking, δηλαδή τα μέλη της ομάδας να εργάζονται αποκλειστικά από τον δικό τους χώρο κι όχι από την έδρα της εταιρείας.

Πλέον όμως, φαίνεται ότι προτιμάται ένα άλλο μοντέλο τηλεργασίας, εκείνο του semi remote working. Αυτό το μοντέλο έχει στο κέντρο του το personalisation, δηλαδή τις προσωπικές ανάγκες και επιθυμίες του εργαζόμενου. Έτσι, μπορεί ο καθένας να επιλέξει το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του αλλά και στην καθημερινότητά του.

Μέσα από την τηλεργασία προκύπτει μία σειρά από πλεονεκτήματα τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τις επιχειρήσεις. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, μπορούν να δουλέψουν από οπουδήποτε θέλουν, αποφεύγοντας για παράδειγμα τη φασαρία του γραφείου. Από ένα καφέ, από το σαλόνι του σπιτιού τους, ακόμα και από μια παραλία, μπορούν να ολοκληρώσουν τα καθημερινά τους tasks, χωρίς να μειώνεται η παραγωγικότητά τους. Αντίθετα, σύμφωνα με έρευνα:

 

-Το 75% όσων εργάζονται remotely το κάνουν γιατί έχουν λιγότερους περισπασμούς

-Το 86% δήλωσαν ότι παρουσίασαν χαμηλότερα ποσοστά άγχους

-Το 65% πιστεύει ότι εργάζεται πιο αποτελεσματικά από το σπίτι

 

Από αυτή τη νέα επαγγελματική σχέση βέβαια, προκύπτουν πολλά θετικά και για την εταιρεία. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, εταιρείες που εφαρμόζουν τηλεργασία παρουσιάζουν 25% χαμηλότερη αποχώρηση εργαζομένων σε σχέση με εταιρείες που δεν εφαρμόζουν,

Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί ότι το 85% των επιχειρήσεων επιβεβαιώνει ότι η παραγωγικότητα έχει αυξηθεί εφαρμόζοντας τηλεργασία.

Εκτός από τα παραπάνω, η full remote εργασία μπορεί να είναι ωφέλιμη για την εκάστοτε εταιρεία που την εφαρμόζει, αρχικά σε επίπεδο κόστους, καθώς ίσως μειώσει τις δαπάνες για κτιριακές υποδομές. ταυτόχρονα οι ομάδες της εταιρείας είναι πιο ευέλικτες και έτοιμες να εργαστούν από οπουδήποτε, πράγμα που σημαίνει ότι η απόδοση τους δεν επηρεάζεται από κρίσεις όπως αυτή του κορωνοϊού. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι η εταιρεία μπορεί να βρίσκει υποψήφιους εργαζόμενους από οπουδήποτε στον κόσμο, κι επομένως να καλύπτει ευκολότερα κάποια ανοιχτή θέση με τον σωστό άνθρωπο.

Η περίπτωση του Papaki

Τα οφέλη της τηλεργασίας, λοιπόν, είναι ξεκάθαρα και για τις δύο πλευρές, όμως πώς μπορεί κάποιος να οργανώσει σωστά ένα σύστημα remote working, ώστε αυτό να είναι αποτελεσματικό; Έχοντας υιοθετήσει εδώ και χρόνια στο Papaki το remote working, θεωρούμε ότι όλα ξεκινάνε από τον βασικό πυλώνα, αυτόν της κουλτούρας και της νοοτροπίας που υπάρχει μεταξύ των εργαζομένων. Σε εμάς, αυτή η κουλτούρα ξεκινάει από τη συνέντευξη του υποψήφιου εργαζόμενου, συνεχίζει καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας του στην εταιρεία και βασίζεται σε τρεις βασικές αξίες:

  • Αμοιβαία εμπιστοσύνη
  • Αυτοηγεσία
  • Διαφάνεια

Ο δεύτερος πυλώνας για την σωστή εφαρμογή ενός συστήματος remote working, θεωρούμε ότι είναι το τεχνικό κομμάτι. Στο Papaki δίνουμε τεράστια σημασία στην αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των ατόμων, για αυτόν το λόγο χρησιμοποιούνται εργαλεία όπως το Slack και το G Suite της Google. Παράλληλα, για την αποτελεσματική οργάνωση των επιμέρους tasks χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα trello, που βοηθάει τα μέλη της ομάδας μας να λειτουργούν με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα. Τέλος, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της ασφάλειας, με σκοπό να μη μπορεί κάποιος τρίτος να έχει πρόσβαση σε αρχεία της εταιρείας μέσω της χρήσης VPN και άλλων συστημάτων.

Βέβαια, δε θα πρέπει να αγνοήσουμε το γεγονός ότι η εργασία από το σπίτι εγκυμονεί και ορισμένους κινδύνους για τους εργαζόμενους. Ο βασικότερος είναι αυτός της απώλειας ισορροπίας μεταξύ της προσωπικής και επαγγελματικής  ζωής. Σε αυτό το πρόβλημα οι ειδικοί προτείνουν οι εργαζόμενοι να έχουν ένα συγκεκριμένο μέρος μέσα στο σπίτι όπου θα εργάζονται μόνο από εκεί, όπως για παράδειγμα ένα συγκεκριμένο δωμάτιο ή ένα γραφείο. Επιπλέον, όσοι εργάζονται semi remotely πρέπει να νιώθουν άνετα να ορίσουν το καλύτερο δυνατό μείγμα μεταξύ σπιτιού/γραφείου. Ορισμένοι νιώθουν καλύτερα να εργάζονται μόνοι στην ησυχία του σπιτιού, ενώ άλλοι επιθυμούν τη φυσική επαφή με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας στα γραφεία της εταιρείας.

Επομένως, για να μπορέσει μία εταιρεία να υιοθετήσει κάποιο μοντέλο remote working θα πρέπει να έχει την κατάλληλη κουλτούρα και τα απαραίτητα εργαλεία. Στη συνέχεια, θα είναι έτοιμη να λάβει όλα τα θετικά που προκύπτουν από αυτόν τον υβριδικό τρόπο εργασίας, όπως άλλωστε αναφέρει και  ο Γιάννης Αλεξίου, ChiefMarketing Officer του Papaki: «Η εργασία από το σπίτι είναι άλλη μία ψήφος εμπιστοσύνης της εταιρείας προς τον εργαζόμενο. Είναι μια σύγχρονη πρακτική που μπορεί μεν να έγινε πραγματικότητα χάρη στην τεχνολογία αλλά η σωστή αξιοποίηση αυτής οφείλεται σε εταιρείες όπως το Papaki που αντιμετωπίζουν την εργασιακή σχέση ως σύγχρονη, ισότιμη, ευέλικτη και σε ανθρώπινη κλίμακα. Μπορείς να είσαι υπεύθυνος του Marketing, να μανατζάρεις ομάδες και πολύπλοκα, ασύγχρονα έργα, κι όλα αυτά εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από “τη βάση”. Κι όμως, γίνεται.».

Θα μπορούσατε να δοκιμάσετε πιλοτικά το remote working για ένα διάστημα, έστω και με την αφορμή αυτής της δυσάρεστης κατάστασης με τον Covid-19. Πάντως, ως εταιρεία που το έχουμε υιοθετήσει εδώ και χρόνια, σας το συνιστούμε ανεπιφύλακτα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ