Γράφει η «ξενοδόχος»

  • «Το 2020 είναι έτος αντοχής και προσαρμογής και ασφαλείς προβλέψεις μέσα σε αυτό το περιβάλλον ουσιαστικά δεν μπορούν να γίνουν. H Autohellas θα έχει μεν απώλειες, ωστόσο δεν θα χαλάσει το …σερί των 53 ετών συνεχών κερδών, εστω κι αν η κερδοφορία φέτος θα είναι ένα κλάσμα της κερδοφορίας που είχε πέρυσι o όμιλος».

Αυτό επεσήμανε χθές ο Ευτύχης Βασιλάκης, πρόεδρος της Autohellas από το βήμα της γενικής συνέλευσης της εταρείας εντοπίζοντας τις απώλειες στα εξής σημεία:

  1. Πρώτο και κύριο τη μείωση της δραστηριότητας του rent a car– ήτοι των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων- λόγω της πτώσης του τουρισμού, ο οποίος θα υποστεί απώλειες κοντά στο 70%.
  2. Μία δεύτερη αιτία, είναι η απώλεια των δύο μηνών στις πωλήσεις αυτοκινήτων, λιανική και χονδρική, κατά τη διάρκεια του lockdown «ωστόσο έχει επανέλθει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς και μάλιστα για τον Ιούνιο κυμάνθηκε σε λίγο υψηλότερα επίπεδα απ’ ότι ήταν πρίν.”
  3. Για τον τρίτο πυλώνα δραστηριοτήτων της εταιρείας, τις μακροχρόνιες ενοικιάσεις, όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου, υπήρξαν όπως είναι φυσικό απώλειες επίσης κατά τη διάρκεια του lockdown, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση οι συμβάσεις είναι μακροχρόνιες κι επομένως ο αντίκτυπος μικρότερος.

Ειδικά όσον αφορά τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ο όμιλος διαθέτει έναν στόλο αυτοκινήτων από το rent a car που φέτος δε θα αξιοποιηθεί και σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, με το ξεκίνημα του 2021 θα υπάρχει μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τα βήματα που θα πρέπει να γίνουν από την εταιρεία και ανάλογα θα προσαρμοστεί και ο στόλος.

Ως προς τα επιμέρους σχόλια του κ. Βασιλάκη:

  • «Είμαστε η μόνη εταιρεία με δραστηριότητα (και) στον τουρισμό που θα δώσει μέρισμα φέτος, ωστόσο αν …ήμασταν μόνο στον τουρισμό, δε θα δίναμε  μέρισμα’’.
  • «Εν μέσω κορωνοϊού, η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου έχει αυξηθεί ως τάση έναντι των μέσων μαζικής μεταφοράς και από εκεί η εταιρεία φαίνεται ότι έχει ένα (μικρό) θετικό αντίκτυπο».
  • «Η Autohellas έχει κρατήσει δυνάμεις τόσο σε επίπεδο προσωπικού όσο και οργάνωσης και μπορεί να αντιμετωπίσει και αυτή την κρίση».

«Τα προβλήματα της Hertz Global για την οποία είναι σε εξέλιξη η προσπάθεια, ακριβώς λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας, να προχωρήσει από πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία δεν επηρεάζουν την Autohellas (σ.σ. έχει έχει το αποκλειστικό δικαίωμα δικαιόχρησης (franchising) του σήματος της Hertz στην Ελλάδα και σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού, μέσω της Hertz International Ltd, θυγατρικής της Hertz Global Holdings). Από το σύστημα κρατήσεων της Ηertz ο όμιλος εξαρτάται σε ποσοστό μόλις 15% όσον αφορά το rent a car.

-«Η εταιρεία δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε πώληση της συμμετοχής της στην Aegean (είναι στο  11,7%), και αν υπάρξει ποτέ μία- κάποια- καλή ευκαιρία αυτή δε θα είναι σίγουρα σε περίοδο κρίσης. Αυτή την στιγμή μάλιστα το μόνο κανάλι παραγωγής κρατήσεων που δεν έχει κάμψη για την Αutohellas είναι η …αεροπορική».

-«Η πανδημία έχει αντίκτυπο και στην απασχόληση εντός του ομίλου όπου φέτος το καλοκαίρι δεν θα προσλάβουμε περί τους 150 εργαζομένους για τη δραστηριότητα του rent a car στα νησιά και μαζί με το εξωτερικό μπορεί να φτάσουμε ακόμη και τα 200 άτομα. Επιπλέον για τη διοίκηση, ήδη έχουμε μειώσει τις αποδοχές για τη χρονιά κατά 50% το management της εταιρείας αμοίβεται με μεταβλητό τρόπο, ενώ μπορεί να υπάρξει και κάποια πιο μόνιμη μείωση μισθών».

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ