Η διοργάνωση Greek Exports Forum & Awards διαχρονικά δίνει την ευκαιρία στους εν δυνάμει εξαγωγείς να ακούσουν τους πλέον κατάλληλους ανθρώπους, θεσμικούς και λοιπούς παράγοντες της αγοράς, να συζητούν για τα τελευταία οικονομικά δεδομένα, καθώς και για τα τελευταία αναπτυξιακά προγράμματα. Επιπλέον, επιτυχημένοι εξαγωγείς παρουσιάζουν τα success stories τους και μοιράζονται τις δικές τους πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις.
Τα Greek Exports Forum & Awards 2024 #gefa24 διοργανώνονται την Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024, από την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων, ΕΝΔΥ ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών και την ethosEVENTS
Παρουσίαση σχετικά με τις ευκαιρίες-προοπτικές στην αγορά της Γερμανίας έκανε, κατά τη διάρκεια των gefa24, o κ. Θεόδωρος Ξυπολιάς, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β, Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Γραφείο ΟΕΥ Βερολίνου, Υπουργείο Εξωτερικών.
Όπως τόνισε ο κ. Ξυπολιάς το τελευταίο εξάμηνο η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε ύφεση, ενώ υποχώρησε το ΑΕΠ της (0,3% και ανήλθε σε €4,12 τρις). Διαφαίνεται αναιμική ανάπτυξη ΑΕΠ κατά 0,1% (εκτίμηση βασιζόμενη σε προβλέψεις κορυφαίων γερμανικών Οικ. Ινστιτούτων, τα οποία αναθεώρησαν προσφάτως σημαντικά προς τα κάτω τις προηγούμενες αναφορές τους).
Παράλληλα παρουσίασε στοιχεία για το διμερές εμπόριο Ελλάδας-Γερμανίας, παρέθεσε τις ευκαιρίες για τους Έλληνες εξαγωγείς, περιέγραψε τα χαρακτηριστικά οικονομικού μοντέλου Γερμανίας και τέλος ανέλυσε όλες τις επιχειρηματικές εξελίξεις.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία διμερούς εμπορίου Ελλάδας – Γερμανίας το 2023 η Ελλάδα βρίσκεται στην 40η θέση των εμπορικών εταίρων Γερμανίας της και διατηρεί σχεδόν σταθερή τη θέση της την τελευταία 5ετία. Οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία παρουσίασαν αύξηση κατά 1,96%, ενώ οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα παρουσίασαν ελαφρά μείωση κατά 4,21%.
Τα πρώτα 10 προϊόντα, τα οποία εξήγαγε η Ελλάδα στη Γερμανία είναι: φάρμακα, τυρί, προϊόντα αλουμινίου, ηλεκτρικοί συσσωρευτές, ράβδοι και άλλα είδη καθορισμένης μορφής από αλουμίνιο, φρέσκα λαχανικά, ελαιόλαδο και παράγωγα, φρέσκα φρούτα, ξηροί καρποί, καλώδια.
Όσον αφορά στο Διμερές Εμπόριο Υπηρεσιών Ελλάδος-Γερμανίας το 2022 η χώρα μας κατατάσσεται διαχρονικά σε χαμηλή θέση μεταξύ των προμηθευτών της Γερμανίας, ως προς τα περισσότερα εξαγωγικά της προϊόντα, ενώ αντίθετα το διμερές εμπόριο υπηρεσιών παραμένει πλεονασματικό για την Ελλάδα, κυρίως χάρη στον τουρισμό. Η σύνθεση και διαστρωμάτωση των ελληνικών εξαγωγών προς Γερμανία κυριαρχείται από προϊόντα των κλάδων εντάσεως εργασίας, όπου δεσπόζουν βιομηχανικά προϊόντα υψηλής προστιθεμένης αξίας, γεγονός το οποίο αντανακλάται στο διαχρονικό εμπορικό έλλειμμα εις βάρος της Ελλάδος. Οι εξαγωγές προϊόντων εντάσεως εργασίας υφίστανται ισχυρό ανταγωνισμό από ομοειδή προϊόντα χωρών χαμηλού εργατικού κόστους παραγωγής, ενώ ελληνικά προϊόντα με ενσωματωμένη τεχνολογία έχουν μικρή συμμετοχή στη διάρθρωση των ελληνικών εξαγωγών προς Γερμανία.
Η Πλειοψηφία των γερμανικών επιχειρήσεων θεωρεί ότι:
- έχει μειωθεί η ελκυστικότητα της Γερμανίας, ως επιχειρηματικής τοποθεσίας
- αποκομίζει λιγότερα οφέλη από χρηματοδοτικά προγράμματα της Γερμανίας και της ΕΕ
- παραμένουν μειωμένες οι επενδυτικές ευκαιρίες με αυξημένο επίπεδο προστασίας
Σύμφωνα με τον κ. Ξυπολιά υφίστανται εξαιρετικές προοπτικές για…
- περαιτέρω ανάπτυξη & ενδυνάμωση των ελληνο-γερμανικών εμπορικών σχέσεων
- δράσεις με στόχο την προβολή σημαντικών κλάδων ελληνικού οικονομικού ενδιαφέροντος
- φάρμακα
- δομικά υλικά
- τρόφιμα-ποτά
- περιβάλλον-κλίμα
- ναυτιλιακά- συνεργασία λιμένων
- υψηλή τεχνολογία και νεοφυής επιχειρηματικότητα
- ψηφιοποίηση-ΤΠΕ & Smart Cities
Τα βασικά χαρακτηριστικά της γερμανικής αγοράς που πρέπει να λάβουν υπόψιν οι ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις είναι:
- η υψηλή αγοραστική δύναμη με ροπή προς τα νέα τεχνολογικά δεδομένα και τις εξελίξεις στον βιομηχανικό κλάδο
- η συνειδητοποιημένη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού
- η γενικευμένη εφαρμογή της σχέσης τιμής -ποιότητας
- η προστασία του περιβάλλοντος
- η ροπή προς βιολογικά προϊόντα και τον υγιεινό τρόπο διατροφής