Η αγορά ιχθυηρών στις ΗΠΑ εξελίσσεται και υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης της παρουσίας ελληνικών προϊόντων σε αυτήν. Με έμφαση στην ποιότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και την παρουσίαση μιας πρωτότυπης γευστικής πρότασης, τα ελληνικά ιχθυηρά θα μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια ευκατάστατη μερίδα του αμερικανικού καταναλωτικού κοινού, το οποίο φαίνεται να είναι ανοικτό σε νέες προτάσεις και διατεθειμένο να πληρώσει υψηλότερη τιμή για ένα προϊόν υγιεινό, εύγευστο και βιώσιμο σε μια ευφυή συσκευασία.

Τα παραπάνω επισημαίνονται από το γραφείο Ο.Ε.Υ. του Σικάγο, το οποίο στο πλαίσιο της παρακολούθησης της αγοράς ιχθυηρών των ΗΠΑ, παρακολούθησε διαδικτυακό σεμινάριο, που διοργάνωσε ο κλαδικός σύνδεσμος Food Industry Association, με τίτλο «The Power of Seafood 2022. An in-depth look of seafood through the shopper’s eyes».

Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα πρόσφατων ερευνών αγοράς, εκ των όποιων συγκρατούμε τα κάτωθι στοιχεία ελληνικού ενδιαφέροντος:

Το 2020 ανέβηκαν οι πωλήσεις ιχθυηρών κατά 28,4% και το 2021 εντάθηκε η τάση κατά 0,9% (2,7% αύξηση στα κατεψυγμένα και 4,1% στα νωπά).

Το 44% των καταναλωτών βρίσκει πιο εύκολο το μαγείρεμα ιχθυηρών τώρα σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο και το 71% άλλαξε τον τρόπο που τα μαγειρεύει (π.χ. συνταγή). Η πιο δημοφιλής επιλογή είναι ο σολομός (49%) και ακολουθούν η νωπή γαρίδα (42%), είδη βακαλάου, τιλάπια και πέστροφα (40%), μαγειρεμένη γαρίδα (38%), τόνος συσκευασμένος και νωπός, καβούρια (33%), θαλασσινά, όπως μύδια και χτένια, (32%), αστακός (30%), μπαρμπούνι και λαβράκι (29%).

Αναφορικά με το προφίλ του καταναλωτή ιχθυηρών στις ΗΠΑ, πρόκειται για ευκατάστατους οικονομικά καταναλωτές (μέσο ετήσιο εισόδημα $92 χιλιάδες). Το 58% κατέχει πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης, 57% είναι άνδρες, 44% είναι Millennials και 53% αφορά σε νοικοκυριά με ανήλικα μέλη.

Το 39% των καταναλωτών προμηθεύεται ιχθυηρά αποκλειστικά από εξειδικευμένα σημεία πώλησης. Το 61% προμηθεύεται ιχθυηρά κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, από εξειδικευμένα καταστήματα. Το 23% πραγματοποιεί τις αγορές ιχθυηρών σε σουπερμάρκετ, το 18% από καταστήματα χονδρικής πώλησης και ένα 10% μέσω διαδικτύου. Εντός δύο ετών, αναμένεται αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 85%, κατά 81% αύξηση του χώρου διάθεσης ιχθυηρών στα καταστήματα και κατά 63% αύξηση των έτοιμων γευμάτων.

Το 77% επιθυμεί να μάθει περισσότερα για τα ιχθυηρά που καταναλώνει. Επομένως, αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα η ταμπέλα στη συσκευασία, από τον τρόπο προετοιμασίας μέχρι στοιχεία που αφορούν στο περιβάλλον. Το 50% των καταναλωτών δήλωσε ότι η ύπαρξη περιβαλλοντικής πιστοποίησης (π.χ. Fair Trade Certified, MSC, ASC, BAP) παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγορά προϊόντων. Ενώ η πλειονότητα των καταναλωτών προτιμά τα προϊόντα αλιείας (40%), το 26% επιλέγει ιχθυηρά θαλασσοκαλλιέργειας, για λόγους που σχετίζονται με την υγεία του φυσικού περιβάλλοντος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here