Δεν προκαλείται σύγχυση στους καταναλωτές ανάμεσα στο σήμα CAPRICE Παπαδοπούλου και στο σήμα fripan caprice, καθώς το πρώτο δεν έχει ενισχυμένο διακριτικό χαρακτήρα και δεν υφίσταται αυτός ο κίνδυνος.
Αυτό αποφάσισε το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απορρίπτοντας σχετική προσφυγή της γνωστής μπισκοτοβιομηχανίας, με επικεφαλής την κα. Ιωάννα Παπαδοπούλου, που ζητούσε ανάκληση του σήματος fripan caprice που ήταν μεταγενέστερο του δικού της. Η προσφεύγουσα βιομηχανία επικαλείτο το επιχείρημα της σύγχυσης των καταναλωτών και της κακής πίστης, το οποίο δεν έγινε δεκτό από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο και την καταδίκασε να καταβάλει και τα δικαστικά έξοδα.
Ειδικότερα, πριν από έναν ακριβώς χρόνο η Βιομηχανία Μπισκότων και Ειδών Διατροφής Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε. που εδρεύει στο Μοσχάτο κατέθεσε προσφυγή κατά του EUIPO ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση του πέμπτου τμήματος του ιδίου δικαστηρίου και να απορριφθεί η καταχώρηση του εικονιστικού σήματος της«fripan VIENNOISERIE CAPRICE Pur Beurre» λόγω παράβασης του κανονισμού του Συμβουλίου για το κοινοτικό σήμα (207/2009/ΕΚ).
Η εταιρεία μπισκότων Παπαδοπούλου, υποστήριζε ότι το σήμα της Caprice που είναι προγενέστερο έχει ενισχυμένο διακριτικό χαρακτήρα και υπάρχει ο κίνδυνος σύγχυσης των καταναλωτών δίνοντας περισσότερο προσοχή στη λέξη CAPRICE που είναι μέρος του σύνθετου επίμαχου σήματος. Μάλιστα στο επιχείρημά της αυτό πήγαινε και λίγο παρά πέρα αποδίδοντας πρόθεση στην πρόκληση σύγχυσης του κοινού μεταξύ των δυο σημάτων.
Γνώση του κοινού στην αγορά
Η βιομηχανία μπισκότων Παπαδοπούλου, ηττήθηκε και από το Γενικό Δικαστήριο το οποίο συντάχθηκε με το σκεπτικό της προσβαλλόμενης απόφασης του EUIPO, ότι το προγενέστερο σήμα CAPRICE δεν έχει ενισχυμένο διακριτικό χαρακτήρα. Μάλιστα οι δικαστές κατέληξαν στην απόφαση τους, δεδομένου ότι η εκτίμηση του κινδύνου σύγχυσης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της γνώσης του κοινού στη σχετική αγορά και εξετάζοντας συνολικά όλα τα κρίσιμα στοιχεία της υπόθεσης, όπως το καλυπτόμενο από το σήμα μερίδιο αγοράς, την ένταση, τη γεωγραφική έκταση και τη διάρκεια της χρησιμοποίησής του καθώς και το μέγεθος των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει η επιχείρηση για την προβολή του.
Πηγή: Lawspot.gr