Δικαιωμένοι θα πρέπει να αισθάνονται όσοι ελάχιστοι στην αρχή (μεταξύ αυτών και το banks..com.gr …με σχετικό ψίθυρο /από τον σούπερ κοριό μας / στις 23 Μαΐου με τον εύγλωττο τίτλο “Πόσο πραγματικά αξίζει το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας;“) είχαν υπεραμυνθεί της παρέμβασης της DG Comp στην διαδικασία της 20ετούς επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος.
Θυμίζουμε, πως αρχικά το ΤΑΙΠΕΔ σε δύο φάσεις μάλιστα είχε αποτιμήσει την εν λόγω σύμβαση στα 480εκατ. Ευρώ και κατόπιν -μετά από παρέμβαση των Βρυξελλών- στα 600 εκατ. Ευρώ με τον φάκελλο να επιστρέφεται την δεύτερη φορά στην Αθήνα με τον χαρακτηρισμό “ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ“.
Ακολούθησε νέος γύρος διαπραγματεύσεων Βρυξελλών- Αθήνας με την DG Comp να θέτει ως ελάχιστο τίμημα το όριο του 1 δισ. ευρώ. Η αρμόδια υπηρεσία της Επιτροπής θεωρούσε εξ΄αρχής εύλογο ένα τίμημα στα 1,4-1,5 δισ. ευρώ.
Κατόπιν αυτών και των πραγμάτων προκύπτουν εύλογα 2-3 ερωτήματα,
- Στο ΤΑΙΠΕΔ εκτός από πανηγυρικές ανακοινώσεις μήπως σκέφτονται να εκδώσουν και μία…απολογητική των αστοχιών τους ΚΑΙ για την περίπτωση του σχετικού διαγωνισμού;
- Είχε δίκιο ή όχι ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος μάλιστα σε κάποια στιγμή δικαιολογημένου εκνευρισμού είχε πει το…αμίμητο πως “εάν είχε χειριστεί- το Υποδομών- αυτά τα θέματα (Εγνατία, Ελευθέριος Βενιζέλος κ..π) και πολύ πιο γρήγορα θα είχαν κλείσει οι συμφωνίες και το τίμημα θα ήταν 3πλάσιο;
- Οι σύμβουλοι, αποτιμητές κ.λ.π ειδήμονες (που καλοπληρώνονται ) θα δώσουν εξηγήσεις; και για να μην νομίζετε πως δεν λέμε ονόματα, ιδού-όπως και στον ψίθυρο της 23/5- αναφερόμαστε ονομαστικά σε Eurobank/Lamda Infrastacture Finance (χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι) , Ποταμίτης- Βεκρής (νομικοί σύμβουλοι), Steer Davies Gleave (τεχνικός σύμβουλος).