Γράφει η «ξενοδόχος»

 

Κάθε κρίση μπορεί να αποτελέσει και μία ευκαιρία και προς αυτή την κατεύθυνση δείχνουν τις τελευταίες μέρες άπαντες όσοι θεωρούν ότι η πρωτοφανής συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό δείχνει το δρόμο για το πού θα πρέπει να στηριχθεί ο επανασχεδιασμός για στο μέλλον.

Τις τέσσερις «πληγές» του κλάδου ο οποίος θα επιστρέψει φέτος σε προηγούμενες δεκαετίες αν ληφθεί υπόψη ότι η …αισιόδοξη πρόβλεψη από τον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη κάνει λόγο για στόχο εσόδων 8 δισ. ευρώ (από 18,2 δισ. ευρώ το 2019) περιγράφει η Deloitte, στην τελευταία της ανάλυση της για τον ελληνικό τουρισμό. Μάλιστα, η γνωστή εταιρεία συμβούλων επισημαίνει ότι τα συγκεκριμένα «αγκάθια» θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όσον αφορά τις μελλοντικές κινήσεις και τους σχεδιασμούς:

 

  1. -Εξάρτηση από τη διεθνή αγορά ταξιδίων για αναψυχή. Όπως επισημαίνει η μελέτη πάνω από το 90% των συνολικών τουριστικών δαπανών προέρχεται από διεθνείς επισκέπτες και από αυτό το 87% είναι για ταξίδια αναψυχής (σ.σ. όχι δηλαδή για συνεδριακό, ιατρικό, αθλητικό πολιτιστικό, θρησκευτικό τουρισμό κ.τ.λ.).
  2. -Εξάρτηση από τις αεροπορικές συνδέσεις και τους tour operators. Το 69% της ταξιδιωτικής κίνησης στην Ελλάδα το 2019 αφορά τα αεροπορικά ταξίδια, και μάλιστα ένα μεγάλο μέρος πτήσεις charter. Επιπλέον, μεγάλη μερίδα της αλυσίδας εξαρτάται από τους tour operators.
  3. -Εντονη εποχικότητα. Το 71% του συνόλου των διεθνών αφίξεων πραγματοποιείται μεταξύ του Ιουνίου και του Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, την περίοδο 2002- 2019 το 90% των ετήσιων τουριστικών εισπράξεων αντιστοιχεί την περίοδο από τον Μάϊο έως και τον Οκτώβριο.
  4. -Χρηματοοικονομική εικόνα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2019, το 27,7% των επιχειρηματικών δανείων στην ελληνική αγορά φιλοξενίας θεωρούνται Μη Εξυπηρετούμενα Ανοίγματα.