• “Από τις 19 Δεκεμβρίου 2019, η Praxiabank θα λειτουργεί με μία λιτή δομή η οποία προϋποθέτει τη λύση των συμβάσεων εργασίας. Έχοντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο, η Διοίκηση της Praxiabank εξασφάλισε συμφωνία με τον μέτοχο, ώστε η μεταβολή αυτή να γίνει με τους καλύτερους δυνατούς όρους για όλους τους εργαζομένους που από την αρχή στήριξαν και συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία της πρώτης ψηφιακής τράπεζας στην Ελλάδα.”

M’ αυτές τις λίγες γραμμές, στο τέλος μιας μακροσκελούς ανακοίνωσης των …επιτευγμάτων της, η διοίκηση της Praxia Bank -λίγο μετά τα μεσάνυκτα της Παρασκευής- ανακοίνωσε τις 150 τουλάχιστον απολύσεις από τους συνολικά 230 εργαζόμενους που απασχολεί στην Ελλάδα.

Είναι προφανές ότι το “στοίχημα” της Ελληνικής challenger bank που προσπάθησε να εισάγει στην Ελλάδα ο Bob Diamond και το Atlas Fund δεν πέτυχε. Η Praxia Bank χρειάζεται επειγόντως κεφαλαιακές ενέσεις και νέα στρατηγική.

Υπό τις παρούσες συνθήκες την πιο αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση έχει διατυπώσει η εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών Viva Wallet του Χ. Καρώνη η οποία  ωστόσο -για να αποκτήσει τραπεζική άδεια- προϋποθέτει τις μαζικές απολύσεις και την πλήρη λειτουργική αναδιάρθρωση της τράπεζας.

Το κόστος λειτουργίας της Praxia Bank σήμερα ξεπερνά τα 5 εκατ. Ευρώ μηνιαίως.

  • Φιλοδοξία μας στην Praxiabank ήταν να δημιουργήσουμε από την αρχή μία νέου τύπου τράπεζα, έξυπνη, απλή, ανθρώπινη, με σύμμαχο την τεχνολογία. Από το 2018 μέσω μεγάλων επενδύσεων σε τεχνολογίες αιχμής και συστήματα, δημιουργήσαμε μια ολοκληρωμένη ψηφιακή τράπεζα, όχι μόνο στο front-end (e-banking & mobile app) αλλά και σε όλα τα back-office συστήματα, επιτρέποντας μία αυτοματοποιημένη και γρήγορη εξυπηρέτηση και ξεχωριστή τραπεζική εμπειρία. Είμαστε ήδη λειτουργικοί από το φθινόπωρο του 2019 σε έναν κύκλο “Friends & Family” πελατών.
  • Η Praxiabank, επικεντρώθηκε στις καλύτερες και πιο σύγχρονες επιλογές συστημάτων  όπως το Core Banking System T24 (cloud-ready) της Temenos, κορυφαίο τραπεζικό σύστημα, διεθνώς αναγνωρισμένο που εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα ασφάλειας, ευελιξίας και δημιουργεί μία μοναδική ψηφιακή εμπειρία για τον χρήστη.

Συνολικά, τα βασικά συστήματα και υπηρεσίες της Praxiabank είναι τα εξής:

Core Banking System: Temenos T24

Digital Engagement Platform: Advantage Omnia

Factoring Platform: Proxima+ και Tesla

Anti-Money Laundering: Temenos FCM

Integration Platform: Salesforce Mulesoft

Compliance & Risk Services: Moody’s Analytics

Enterprise Content Management: EFS

Card Processing: VivaWallet

Document Processing: Intelli SynChordia

Τηλεφωνικό Κέντρο: Genesys

Open Banking Platform (PSDII): Crowdpolicy

Σύστημα Προμηθειών: Coupa

Payments Gateway: Payment Components Aplon Hub

ERP: Oracle Financials Cloud

Information Security: Tenable & IBM Guardium

Loan Origination System: Newgen

Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού: Salesforce & Sage

ΙΤ Infrastructure (Managed Services): Unisystems & Lamda Helix

Σε επίπεδο υπηρεσιών υποστήριξης και τεχνογνωσίας, η Praxiabank, συνεργάζεται με κορυφαίες εταιρείες, όπως Microsoft, Deloitte, ΕΥ, Sofgen, Encode, KPMG και Intracom.

  • Μέσα από καινοτόμες συνεργασίες, η Praxiabank αποτέλεσε την πρώτη ελληνική τράπεζα που προσέλκυσε καταθέσεις από το εξωτερικό, αξιοποιώντας τα οφέλη και τις ευκαιρίες της διεθνοποιημένης πλέον τραπεζικής αγοράς. Αυτό κατέστη δυνατό μέσω της σύναψης συνεργασίας με την πλατφόρμα συγκέντρωσης καταθέσεων της Raisin στη Γερμανία, μια από τις μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη. Με τη συνεργασία αυτή, η Praxiabank, έθεσε σε εφαρμογή το επιχειρηματικό της πλάνο, ήδη από την άνοιξη του 2019, συμμετέχοντας ενεργά σε μια διεθνοποιημένη τραπεζική αγορά, όπως δεκάδες άλλες πρωτοποριακές τράπεζες σε όλη την Ευρώπη.
  • Σημαντικά ορόσημα που έχουν επιτευχθεί είναι ο σχεδιασμός και υλοποίηση μιας omnichannel προσέγγισης που επιτρέπει την εξυπηρέτηση του πελάτη με τον ίδιο ακριβώς τρόπο από οποιοδήποτε κανάλι επιλέγει να έρθει σε επαφή με την τράπεζα με δυνατότητα  digital onboarding, δηλαδή άνοιγμα λογαριασμού, εξ ολοκλήρου από το κινητό χωρίς να απαιτείται  φυσική παρουσία ούτε video call.
  • Το καινοτόμο, για τα ελληνικά δεδομένα, εγχείρημα για την εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία των παραπάνω συστημάτων κλήθηκε να προσπελάσει κανονιστικές και τεχνολογικές προκλήσεις. Η Praxia κινήθηκε σε αχαρτογράφητα νερά και πέτυχε να θέσει τις βάσεις και τους κανόνες για την είσοδο του digital onboarding για πρώτη φορά στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στην ερμηνεία του θεσμικού πλαισίου, επίτευγμα που δημιουργεί αξία για ολόκληρο τον τραπεζικό κλάδο.
  • Η εμπειρία και οι υπηρεσίες που σχεδιάσαμε για τους πελάτες μας είναι απαλλαγμένες από τις παραδοσιακές τραπεζικές πρακτικές, με σύγχρονα και απλά προϊόντα, χωρίς «ψιλά γράμματα» και χωρίς κρυφές χρεώσεις. Δημιουργήσαμε μια τράπεζα εφάμιλλη των πιο πρωτοποριακών neo banks της Δυτικής Ευρώπης και της Αμερικής
  • Η Διοικητική ομάδα ολοκλήρωσε με επιτυχία  τους στόχους που είχαν τεθεί έχοντας την απόλυτη στήριξη του βασικού μετόχου, της Atlas Merchant Capital (AMC). Η AMC έχει επενδύσει από τις αρχές του 2018, μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, συνολικά €70 εκατ., τα οποία αξιοποιήθηκαν ώστε η Praxiabank να είναι σήμερα λειτουργική και έτοιμη να λανσαριστεί, υπερκαλύπτοντας παράλληλα τα αναγκαία εποπτικά κεφάλαια.
  • Όσο η Διοίκηση εργαζόταν για την υλοποίηση του επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδιασμού της, ο μέτοχος ανέθεσε στην UBS τον Ιούλιο του 2019 την αναζήτηση επενδυτών για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και εν συνεχεία τον Νοέμβριο του 2019 την αναζήτηση επενδυτών για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
  • Στην παρούσα φάση, η AMC αξιολογεί τις επιλογές της και θεωρεί απαραίτητο να προβεί σε συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της Praxia bank.”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here