Tο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων συνεχίζει τη θετική του πορεία, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν. Aπό την άλλη, ο κλάδος των online σουπερμάρκετ γνώρισε μεγάλη άνθηση το πρώτο εξάμηνο του 2023, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να επιλέγουν τα online καταστήματα για τις ανάγκες τους.

Η κα. Ζέτα Χειμωνίδου, Vice President Digital & Technology, Head of eCommerce της ΑΒ Βασιλόπουλος, μίλησε στο περιοδικό ΧΡΗΜΑ για όλες τις εξελίξεις:

Ποια είναι τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στο οργανωμένο λιανεμπόριο;

Ο κλάδος μας, πλέον, κινείται με γρήγορους ρυθμούς, με τους μεγάλους «παίκτες» να εξελίσσονται και να επεκτείνονται. Βασική πρόκληση της περιόδου παραμένει ο έντονος πληθωρισμός. Εμείς, στην ΑΒ, προσφέρουμε καθημερινά χαμηλές τιμές και τακτικές προσφορές, έχουμε αναρτήσει περισσότερα από 70 προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ παρέχουμε μέσω της ΑΒ Plus εξατομικευμένες προσφορές. Υιοθετήσαμε τις νέες τάσεις επεκτείνοντας την παρουσία μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στο home delivery, δύο εξαιρετικά σημαντικούς παρονομαστές για το οργανωμένο λιανεμπόριο. 

Ποιοι παράγοντες θα διαμορφώσουν το κατάστημα του αύριο;

Η τεχνολογία, αδιαμφισβήτητα, μεταμορφώνει διαρκώς την καταναλωτική εμπειρία. Στο παρελθόν, η επίσκεψη σε ένα κατάστημα δεν ήταν μια αμφίδρομη κατάσταση, όμως αυτό αλλάζει, εξασφαλίζοντας ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στα ψώνια μέσω της διάδρασης από τα τεχνολογικά μέσα. Η εμπειρία αναβαθμίζεται με τις ψηφιακές οθόνες εκτενούς πληροφόρησης, τις ηλεκτρονικές ετικέτες στα ράφια, τα ψηφιακά κιόσκια, τα Smart Queue, με τον μηχανισμό της σειράς προτεραιότητας που ειδοποιεί ψηφιακά τον πελάτη, τα αυτόματα ταμεία και το Self-Checkout. 

Ακόμη, ενισχύεται το omnichannel, προσφέροντας ενιαία καταναλωτική εμπειρία είτε ψωνίζεις από e-shop, είτε από φυσικό κατάστημα, είτε από το ΑΒ App. Ταυτόχρονα, επεκτείνουμε ακόμη περισσότερο το πρόγραμμα πιστότητας «ΑΒ Plus», που αποτελεί το πρώτο και το μεγαλύτερο loyalty σχήμα του λιανεμπορίου, ενώ ανανεώνουμε με νέες ψηφιακές δυνατότητες, ώστε να απολαμβάνουμε ποιοτικά και οικονομικά γεύματα. 

Το κατάστημα διαρκώς εξελίσσεται και δεν μένει στα στενά όρια ενός κτηρίου όπως το ξέραμε έως σήμερα. Στο μέλλον, θα υπάρχουν ακόμα περισσότερες ευκαιρίες διάδρασής μας με τον καταναλωτή και εξατομικευμένες προσφορές από όλα τα κανάλια επαφής μας μαζί του.

Πού επικεντρώνονται οι επενδύσεις σας;

Είμαστε σε κάθε γειτονιά, με περισσότερα από 600 καταστήματα πανελλαδικά, ενώ ανοίγουμε νέα, είτε ιδιόκτητα είτε με μορφή franchise. Παράλληλα, ανακαινίζουμε τα υφιστάμενα, αναβαθμίζουμε το δίκτυο, συνεχίζουμε την ψηφιοποίηση και βελτιώνουμε τις εφοδιαστικές υποδομές. Περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ επενδύονται στην εταιρική ανάπτυξη, και για το 2022-2023 προχωράμε δυναμικά, βάσει προγραμματισμού, στο άνοιγμα 110 franchises ή ιδιόκτητων καταστημάτων, με τα 50 να είναι ήδη γεγονός. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι τα 10 καταστήματα από αυτά θα είναι εκτός Αττικής. Επενδύουμε καθημερινά στο μέλλον. 

Προτεραιότητά μας είναι οι άνθρωποί μας, όπου φέτος επενδύουμε 12 εκατ. ευρώ, στοχεύοντας στην εκπαίδευση και στην εξέλιξή τους. Συγχρόνως, επενδύουμε στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποζητώντας τη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και σκοπεύοντας στη μείωση των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων μέχρι το 2040. Έτσι, βελτιώνουμε την ενεργειακή μας απόδοση και στοχεύουμε στη μείωση της εκπομπής CO2 κατά 37% έως το 2030.

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την πορεία της αγοράς και οι προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε;

Τα στοιχεία δείχνουν πως οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ αυξήθηκαν κατά 9,8% συγκριτικά με πέρυσι, κυρίως λόγω πληθωρισμού, ωστόσο οι πωλήσεις σε όγκο έπεσαν κατά 0,2%. Γενικότερα, στο εξάμηνο που διανύουμε, διαφαίνεται πως ενισχύεται η κλαδική αναπτυξιακή πορεία. Προβλέπουμε πως η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας θα αποτελέσει σημαντικό γεγονός για περαιτέρω επενδύσεις. Ωστόσο, υπολογίζουμε πως θα συνεχίσουν οι πληθωριστικές πιέσεις, διατηρώντας αυξημένα τα κόστη έναντι του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. 

Στην ΑΒ φροντίζουμε πάντα το καλό να είναι για όλους. Για τους ανθρώπους μας, τους καταναλωτές μας, το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία ευρύτερα.

Από το περιοδικό ΧΡΗΜΑ (Αφιέρωμα Λιανεμπόριο: Νέα μεγάλα projects και phygital εμπειρίες, Κυρέλα Πέτρου)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ