Αέριο, φως, νερό και τηλέφωνο δε, φαίνεται πως είναι οι λογαριασμοί που τα ελληνικά νοικοκυριά επιλέγουν να εξοφλήσουν πρώτους, αφήνοντας σε δεύτερη φάση τις δόσεις, για παράδειγμα, στεγαστικών ή καταναλωτικών δανείων. 

Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Intrum, οι προτεραιότητες των Ελλήνων, όσον αφορά στις πληρωμές, έχουν ως εξής:

  • Αέριο, νερό, φως: 76% έναντι 79% των Ευρωπαίων.
  • Τηλέφωνο: 50% έναντι 43% στην Ευρώπη.
  • Ενοίκιο: 32% έναντι 40%.
  • Σύνδεση ίντερνετ: 32% έναντι 37%.
  • Πιστωτικές κάρτες: 26% έναντι 20%.
  • Γιατροί, οδοντίατροι, υπηρεσίες υγείας: 19% σε Ελλάδα και Ευρώπη.
  • Στεγαστικό δάνειο: 18% έναντι 27% των Ευρωπαίων.
  • Φροντίδα παιδιών: 14% έναντι 10%.
  • Κόστη εκπαίδευσης (σ.σ. φροντιστήρια): 13% έναντι 8%.
  • Πληρωμές σε ηλεκτρονικά καταστήματα: 7%. 

Σύμφωνα με την Intrum, ο πληθωρισμός έχει σαφή αντίκτυπο στους Έλληνες καταναλωτές, με σχεδόν εννέα στους 10 να επισημαίνει πως οι λογαριασμοί τους αυξάνονται σε υψηλότερο ποσοστό από το εισόδημά τους, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ευρώπη διαμορφώνεται στο 68%.

«Το 78% των Ελλήνων είναι πιθανό να πει ότι οι αυξανόμενοι λογαριασμοί επηρεάζουν αρνητικά τη γενική του ευημερία, 20 μονάδες πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι ανησυχίες είναι ιδιαίτερα υψηλές σχετικά με τις τιμές της ενέργειας, με το 94% (έναντι 80% των Ευρωπαίων) να ανησυχεί ότι η αύξησή τους θα επηρεάσει την οικονομική του ευημερία και 64% να αναμένει ότι δεν θα είναι σε θέση να πληρώσει τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας τουλάχιστον μία φορά το επόμενο έτος (29 μονάδες υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο)», αναφέρει χαρακτηριστικά. Αξίζει να αναφερθεί πως ένας στους δύο παραδέχεται πως τον τελευταίο χρόνο έχει «προσπεράσει» κάποιο λογαριασμό, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των Ευρωπαίων είναι μόλις 29%.  

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here