Πλούσια θεματολογία και ερωτήματα σχετικά με το αυτοκίνητο και την νέα ηλεκτρική εποχή του, περιλαμβάνονται στην ατζέντα του Auto Forum 2021 #auf21 με τίτλο:«Εξηλεκτρισμός», το οποίο διοργανώνεται για 4η χρονιά στις 25 Φεβρουαρίου από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, μέσα από τη LiveOn.
Μια άκρως επίκαιρη συζήτηση για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης πραγματοποιήθηκε στο στο Panel I με τίτλο: «Tι θα επικρατήσει τελικά τα επαναφορτιζόμενα (phev) ή τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (bev); Οι κυψέλες καυσίμων θα προχωρήσουν;». Συμμετείχαν οι ομιλητές κ.κ. Αντώνης Αδάναλης, Sales Operations & Electro-Mobility Manager, BMW Group Hellas, Αντώνιος Ευαγγελούλης, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing Επαγγελματικών Οχημάτων, Mercedes-Benz Ελλάς, Κωνσταντίνος Καραθανάσης, Διευθυντής Marketing, FCA Greece, Κωνσταντίνος Καλημέρης, Brokers and Car Manufacturers Manager, Allianz Ελλάδoς, Ανδρέας Χριστοφορίδης, Γενικός Διευθυντής HYUNDAI, KIA, SEAT και CUPRA στον Όμιλο Βασιλάκη.
Η φετινή διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ), της Hellastron, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Ο κ. Αδάναλης, μιλώντας για την ταχυφόρτιση, σημείωσε πως όσο περισσότερη ενέργεια διοχετεύεται τόσο η μπαταρία επηρεάζεται. «Είναι πολλοί οι παράγοντες, ωστόσο, που συμβάλλουν στην καταπόνηση της μπαταρίας αλλά είναι αποδεδειγμένο ότι όσο περισσότερη ισχύ διοχετεύουμε τόσο περισσότερο καταπονείται». Γενικά το ενεργειακό αποτύπωμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερο από ένα ηλεκτρικό. Πολλοί πιστεύουν ότι η ενέργεια παράγεται στην Ελλάδα από λιγνίτη. Οι ΑΠΕ συμβάλλουν στην παραγωγή ενέργειας κοντά στο 20% ενώ μεγάλη είναι και η συμβολή του φυσικού αερίου. Αυτό δείχνει ότι βαδίζουμε συνεχώς σε μια πιο πράσινη ανάπτυξη ενέργειας. Μες τον αστικό ιστό το αυτοκίνητο μπορεί να βγάλει πολλά παραπάνω χιλιόμετρα αλλά το ηλεκτρικό ανακτά ενέργεια όταν βρίσκεται σε αδράνεια. Π.χ όταν είναι σταματημένο ή σε φανάρι.
Σύμφωνα με τον κ. Ευαγγελούλη, τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά αποτελούν μόνο το εφαλτήριο μιας νέας εποχής που διανύουμε καθώς όπως τόνισε τα fuel cells θα επικρατήσουν απόλυτα στο μέλλον. Αυτό δείχνει άλλωστε είπε και η συνεργασία Volvo Trucks με Hyundai. «Με μπαταρίες δεν υπάρχει πρόπτωση να κινήσουμε αεροπλάνα, τρένα και πλοία. Τα προβλήματα με το υδρογόνο είναι δύο. Η παραγωγή της και η διοχέτευση. Το cng καύσιμο σταδιακά αποσύρετα. Η προσοχή στρέφεται στο υδρογόνο και στη ανάπτυξη πράσινης ενέργειας.
Ο κ. Καραθανάσης υπογράμμισε, μιλώντας για το όταν η ζήτηση βρίσκεται στο peak, πως τον πάροχο τον βολεύει να φορτίζω εγώ το αυτοκίνητο μου το βράδυ αλλά στη δύσκολη χρονική συγκυρία θέλει να πάρει πίσω ενέργεια. «Παίρνεις την ενέργεια τη στιγμή που την χρειάζεσαι αλλά την δίνεις πίσω τη στιγμή που σου περισσεύει. Η τεχνολογία 4 x e παρέχει φιλικότητα προς το περιβάλλον. Πολύ σημαντική, δεν ρυπαίνει, έχει καλύτερες επιδόσεις. Επίσης αναφέρθηκε και στη Plugin hybrid τεχνολογία της Jeep.
Από την μεριά του ο κ. Καλημέρης είπε «σαν Allianz είμαστε έτοιμοι για το μέλλον, που για μας είναι παράλληλα και το παρόν. Αξιολογούμε τα στοιχεία για να μπορούμε να τιμολογούμε τα αυτοκίνητα, το pattern που λέμε. Όσον αφορά την ασφάλιση αστικής ευθύνης είναι πολύ κοντά οι τιμολογήσεις. Τα ηλεκτρικά είναι πολύ ασφαλή και καλύτερα από τα συμβατικά. Είναι βέβαια αυτή τη στιγμή πιο ακριβά αλλά κάποια στιγμή θα εξισορροπήσουν με τα συμβατικά ως προς το κόστος. Αναφορικά με τις πυρκαγιές, τα στοιχεία από Γερμανία και Αμερική, δείχνουν πως τα ατυχήματα που είχαν να κάνουν με φωτιές είναι πολύ λιγότερα από τα συμβατικά. Δηλαδή υπερέχουν τα ηλεκτρικά κι εδώ. Εμείς οι ασφαλιστές σε λίγο καιρό θα τιμολογούμε τα ηλεκτρικά σε τιμές πολύ κοντά στα συμβατικά. Ένας πελάτης που είναι πιο digital σίγουρα έχει μια παραπάνω προτίμηση αλλά μην ξεχνάμε ότι τα ev είναι ίδια για όλους. Τα στελέχη των εταιριών σίγουρα κατευθύνοντα προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Τέλος ο κ. Χριστοφορίδης σημείωσε πως «το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επιλέξει να κινηθεί προς την κατεύθυνση μείωσης της εκπομπής των ρύπων με την επιλογή της ηλεκτροκίνηση. Στις οδικές μεταφορές που δεν σταματούν ποτέ (π.χ τα μεγάλα φορτηγά) πρέπει να υπάρχει μόνο του αυτό που θα παρέχει την ενέργεια που χρειάζεται. Οπότε συμφωνώ 110% ότι τα fuel cells θα επικρατήσουν (οδικές μεταφορές, μεταφορές εμπορευμάτων). Θέμα χρόνου αυτή η τεχνολογία να επικρατήσει και στο μέλλον ακόμη και στα επιβατικά αυτοκίνητα».