Σε μια δύσκολη χρονιά για την αγορά εξαιτίας της πανδημίας, καθώς αναμένεται μείωση της κατανάλωσης μπύρας κατά 25% στην εσωτερική αγορά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατάφερε να αυξήσει τις εξαγωγές της το 2020 ενώ στοχεύει το 2021 να κάνει άνοιγμα σε νέες αγορές του εξωτερικού με τη στήριξη της μητρικής Heineken.

Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, παρά την πολύ μεγάλη δυσκολία στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατάφερε να αναπτύξει τις εξαγωγές της σε σχέση με το 2019 κατά +5%.

  • «Είναι ένα μικρό θαύμα, και οφείλω να πω ότι έχει να κάνει και με την υποστήριξη της μητρικής Heineken, που έδωσε το δυνατότητα στην εταιρεία να στείλει προϊόν που έχει παραχθεί στην Ελλάδα σε καινούριες χώρες».

Πρόσθεσε πως

  • «αυτό πιστεύουμε πως θα ενδυναμωθεί περαιτέρω και το 2021. Είναι μια έμπρακτη στήριξη της μαμάς εταιρείας στην Ελλάδα».

Σημείωσε επίσης πως η εταιρεία μέσα από τις δραστηριότητες της και την υποστήριξη διάφορων project που είχαν και τη στήριξη της μητρικής Heineken, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πέτυχε να διατηρήσει την ρευστότητα της και να ατενίζει με αισιοδοξία το 2021, αναγνωρίζοντας ωστόσο τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που θα υπάρξουν.

Νέες αγορές αναμένεται να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Μια σημαντική χώρα στην Ασία, που δεν είναι η Κίνα, όπως αναφέρθηκε από τα στελέχη της εταιρείας, καθώς και μερικές αφρικανικές χώρες, θα αποτελέσουν τους νέους εξαγωγικούς προορισμούς, ενώ προχωρά παράλληλα και σε σημαντικές συμφωνίες για την ελληνική αγορά, με πιο πρόσφατη εξ αυτών την ανάληψη της διανομής των προϊόντων της Bacardi.

H συμφωνία για τη διανομή του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά από την 1η Απριλίου 2021 δημιουργεί νέα δεδομένα.

  • «Είναι μία ιστορική στιγμή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αφού μετά από 57 χρόνια λειτουργίας κάνει ένα πρωτόγνωρο βήμα γι αυτήν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Δανιηλίδης.

Υπογράμμισε ότι η συνεργασία είναι μακροχρόνιας πνοής καθώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν μπαίνει σε μια αγορά με ευκαιριακό σκεπτικό αλλά με μακροχρόνιο ορίζοντα ενώ διευκρίνισε ότι στη παρούσα φάση δεν σχεδιάζει να επεκταθεί στη διανομή αναψυκτικών ή άλλων προϊόντων.

Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως πέρα από την αύξηση του τζίρου και τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων με πολύ σημαντικά και αξιόλογα προϊόντα, θα προκύψουν σημαντικές συνέργειες και μείωση του ποσοστιαίου κόστους.

Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece ανέφερε ότι η συμφωνία έχει 5ετή διάρκεια και βασικός στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της Βacardi στην ελληνική αγορά αλκοολούχων, όπου αυτή την στιγμή διατηρεί μερίδιο της τάξης 12%.

Και τα δυο στελέχη, πάντως, διευκρίνισαν πως αν και η συμφωνία έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα δεν υπάρχει καμία συζήτηση για άλλου είδους σύμπραξη μεταξύ των δυο εταιρειών, οι οποίες είναι και θα παραμείνουν ανεξάρτητες.

Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε το marketing των προϊόντων της Bacardi θα χειρίζεται 100% η Bacardi Greece.