Η αγορά των δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται ενεργά στην αποστολή oρυκτών καυσίμων για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρά το διαφαινόμενο σενάριο peak της ζήτησης πετρελαίου.
Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, ο ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson ανέφερε ότι «μετά την δημοσίευση της έκθεσης IEA Net Zero (NZE) 2050 τον περασμένο μήνα, η δημοσίευση του World Energy Outlook (WEO) 2023 παρέχει μια ματιά στο πότε η ζήτηση πετρελαίου μπορεί να κορυφωθεί με βάση το πλαίσιο του Δηλωμένου Σεναρίου Πολιτικής (STEPS), το οποίο βασίζεται στην τρέχουσα τροχιά των παγκόσμιων πολιτικών απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα και είναι λιγότερο απαισιόδοξο ως προς τις προοπτικές ζήτησης. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι είναι μόνο ένα από τα τρία εναλλακτικά σενάρια πρόβλεψης και έρχεται σε αντίθεση με τα συμπεράσματα του σεναρίου NZE που προϋποθέτει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Παράλληλα έρχεται σε αντίθεση με το σενάριο Αναγγελμένων Υποσχέσεων (APS) που διερευνά την πλήρη και έγκαιρη εφαρμογή της εθνικής ενέργειας και στόχους για το κλίμα. Ωστόσο, έχουμε ήδη αρχίσει να βλέπουμε ορισμένες χώρες να απομακρύνονται από τη δέσμευσή τους για το κλίμα, γεγονός που προσθέτει περαιτέρω ασάφεια στις μακροπρόθεσμες προβλέψεις. Στο σενάριο STEPS, ο ΔΟΕ μείωσε τις προβλέψεις του για τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων σε γενικές γραμμές, σε σχέση με την περσινή έκθεση, λόγω της απώλειας του μεριδίου αγοράς, από τεχνολογίες καθαρής ενέργειας και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου όσον αφορά τη ζήτηση».
Σύμφωνα με την Gibson, «η έκθεση προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί στα 104,5 mbd το 2030 πριν υποχωρήσει στα 102,1 mbd το 2050. Συνολικά, το 2050 η ζήτηση προβλέπεται να είναι 5 mbd μικρότερη. Αυτό οφείλεται στην αναμενόμενη ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που θα μειώσει τη ζήτηση καυσίμων για τις μεταφορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και τα χαμηλότερα επίπεδα ζήτησης είναι ανεπιθύμητα νέα για την αγορά δεξαμενόπλοιων, σε σχετικούς όρους, τέτοια επίπεδα δεν συνεπάγονται απαραίτητα ραγδαία πτώση της αγοράς. Ομοίως, παρά τη μείωση της ζήτησης για βενζίνη και ντίζελ, αυτό θα αντισταθμιστεί εν μέρει από την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου από τους κλάδους των αερομεταφορών και των πετροχημικών στα μέσα της δεκαετίας του 2030».