Δημήτρης Μαλλάς
Στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας στην ελληνική αγορά κατά το γ’ τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η GfK, καθώς η άνοδος στις πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες κ.ά.) λειτούργησε ως αντίβαρο στη μείωση της αξίας των πωλήσεων στα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα.
Συνολικά, η αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών κατά το γ’ τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 549 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018. Σε επίπεδο 9μηνου, η αγορά έφθασε στα 1.533 εκατ. ευρώ με την αύξηση να είναι στο 1,8%.
Μεγαλύτερη σε όγκο πωλήσεων κατηγορία παρέμεινε όσον αφορά το γ’ τρίμηνο εκείνη των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων με 159 εκατ. ευρώ (-1,1%) και στα 453 εκατ. ευρώ (-1,3%) σε επίπεδο 9μηνου με την κινητή και τη σταθερή τηλεφωνία να κινούνται πτωτικά.
Αρκετά κοντά είναι πλέον η αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών που έκλεισε στα 148 εκατ. ευρώ (+9,7%) στο γ’ τρίμηνο και στα 383 εκατ. ευρώ (+9,3%) στο 9μηνο. Ψυγεία και στεγνωτήρια αλλά και κουζίνες – ιδίως οι εντοιχιζόμενες- κινήθηκαν ανοδικά και έδωσαν ώθηση στην κατηγορία.
Φορητοί υπολογιστές αλλά και οθόνες βοήθησαν ώστε και η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής να έχει θετικό πρόσημο και να κλείσει το γ’ τρίμηνο με 115 εκατ. ευρώ (+1,3%) και το 9μηνο με 325 εκατ. ευρώ (+2,2%) σε πωλήσεις.
Τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά που περιλαμβάνουν κυρίως τις τηλεοράσεις ήταν οριακά αρνητικά στο γ’ τρίμηνο στα 75 εκατ. ευρώ (-0,9%) με την πτώση να είναι σημαντική (-4,2%) σε επίπεδο 9μηνου που έκλεισε στα 219 εκατ. ευρώ.
Ενισχυμένη παρουσιάζεται η αγορά των μικρών ηλεκτρικών συσκευών χάρη σε κατηγορίες όπως είναι οι κουρευτικές μηχανές και τα συστήματα σιδερώματος. Η συγκεκριμένη κατηγορία είχε αύξηση 3,5% στο γ’ τρίμηνο στα 40 εκατ. ευρώ και 5,4% στα 115 εκατ. ευρώ στο 9μηνο.
Η αγορά των ειδών εξοπλισμού και γραφείου έκλεισε με πτώση 8% στα 7 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και με μείωση 6,3% στα 20 εκατ. ευρώ στο 9μηνο.
Τέλος, η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών συνέχισε την πτωτική πορεία της. Στο γ’ τρίμηνο παρουσίασε μείωση 13,7% στα 6 εκατ. ευρώ και ήταν στο -3,3% στο 9μηνο στα 18 εκατ. ευρώ.