Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων που προηγήθηκε της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία ήταν της τάξης του +10% και ήρθε ως αποτέλεσμα της αύξησης των διεθνών τιμών των καυσίμων κατά +70% περίπου από πέρυσι τον Φεβρουάριο έως τον φετινό.
Η ραγδαία μετέπειτα αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων σε επίπεδα άνω των 1.000 δολαρίων ο τόνος –από 400 δολάρια περίπου πέρυσι– έφερε μία πρόσθετη αύξηση της τάξης του +10%.
Με δεδομένη την ιδιαίτερα χαμηλή λόγω εποχής ζήτηση για ακτοπλοϊκές μεταφορές, οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επίσης αναγκαστεί να προχωρήσουν και σε περαιτέρω εξορθολογισμό των δρομολογίων τους, αφαιρώντας είτε από τη συχνότητά τους είτε και εξ ολοκλήρου ρότες όταν υφίστανται εναλλακτικές λύσεις μεταφορών.
Οι αυξήσεις αυτές στις τιμές των καυσίμων αναμένεται να αρχίσουν την αντίστροφη πορεία, αρχής γενομένης από την περίοδο του Πάσχα, εφόσον βεβαίως σημειωθεί, όπως προβλέπεται, μείωση των διεθνών τιμών.
Σε κάθε περίπτωση και υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις αναμένεται κατά την καλοκαιρινή περίοδο τα δεδομένα να έχουν μεταβληθεί προς το θετικότερο.
Σε διαφορετική περίπτωση πολλές ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, ειδικά αυτές που διαχειρίζονται μεγάλους στόλους ενεργοβόρων ταχυπλόων, θα αντιμετωπίσουν σοβαρά ζητήματα σε επίπεδο λειτουργικών αποτελεσμάτων…