Ύστερα από διαπραγματεύσεις με την Airbnb, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε βελτιώσεις που αφορούν την πλατφόρμα, δίνοντας έμφαση στην πλήρη αποσαφήνιση του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζονται οι προσφορές καταλυμάτων στους καταναλωτές, οι οποίες είναι πλέον σύμφωνες με τα πρότυπα που ορίζονται στο δίκαιο της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
Αυτό αποτελεί συνέχεια του αιτήματος που διατύπωσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ τον Ιούλιο του 2018.
Η Airbnb ανταποκρίθηκε σε όλα τα αιτήματα που υποβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, με επικεφαλής τη Νορβηγική Αρχή Καταναλωτών, για να ευθυγραμμίσει πλήρως τις πρακτικές και τους όρους της με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
Οι κύριες βελτιώσεις και αλλαγές έχουν ως εξής:
- Στην αναζήτηση καταλύματος με επιλεγμένες ημερομηνίες οι χρήστες βλέπουν τη συνολική τιμή στη σελίδα αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των εφαρμοστέων υποχρεωτικών επιβαρύνσεων και τελών (όπως χρεώσεις για υπηρεσίες και καθορισμό και τοπικοί φόροι). Δεν υπάρχουν πλέον υποχρεωτικά τέλη-έκπληξη, που να εμφανίζονται στις επόμενες σελίδες·
- Η Airbnb κάνει διάκριση μεταξύ προσφοράς καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από ιδιώτη και καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από επαγγελματία·
- Η Airbnb παρέχει στον δικτυακό της τόπο εύκολα προσβάσιμο σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών καθώς και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επίλυση διαφορών.
Η Airbnb αναθεώρησε τους όρους παροχής των υπηρεσιών της στους οποίους:
- καθιστά σαφές ότι οι χρήστες μπορούν να προσφύγουν κατά της Airbnb ενώπιον των δικαστηρίων της χώρας κατοικίας·
- σέβεται τα βασικά νομικά δικαιώματα των χρηστών να προσφεύγουν κατά του παρόχου καταλύματος, σε περίπτωση σωματικής βλάβης ή άλλων ζημιών·
- δεσμεύεται να μη μεταβάλλει μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις, χωρίς να ενημερώνει σαφώς τους χρήστες εκ των προτέρων και χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να ακυρώσουν τη σύμβαση.