Η Mercedes εναλλάσσεται με την Toyota στην πρώτη θέση παγκοσμίως στην κατασκευή οχημάτων. Αμφότερες κατασκευάζουν οκταψήφιους αριθμούς οχημάτων ετησίως –λογικά, αν θες να μάθεις το μέλλον στην αυτοκίνηση, πρέπει να ακούσεις τα σχέδια αυτών των κολοσσών. Απευθύναμε τις σχετικές ερωτήσεις στον γενικό διευθυντή Επιβατηγών Οχημάτων της Mercedes-Benz Ελλάς, Νίκο Πρέζα.

Στον Τάκη Πουρναράκη

 

Η φετινή και η επόμενη χρονιά φέρνουν πληθώρα νέων, σημαντικών μοντέλων για την εταιρεία σας. Ποια από αυτά θεωρείτε ότι θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος στην ελληνική αγορά;

Το 2019 είναι μια χρονιά με καταιγιστικές εξελίξεις για τη μάρκα, μετά το δυναμικό και επιτυχημένο λανσάρισμα πέρυσι της νέας A-Class, με το επαναστατικό σύστημα πολυμέσων MBUX-Mercedes-Benz User Experience, που αποτέλεσε για εμάς την αφετηρία μιας νέας εποχής, αυτής της συνδεσιμότητας.

Φέτος, έχουμε ήδη λανσάρει στην ελληνική αγορά τη νέα B-Class, την εντυπωσιακή A-Class Sedan, τη CLA, με τη μοναδική κουπέ σχεδίαση, καθώς και την επιβλητική GLE. Παράλληλα, αναμένουμε σύντομα την ανανεωμένη GLC, την ηλεκτροκίνητη EQC, και βέβαια τη νέα μας πρόταση στην κατηγορία των compact SUVs, τη δυναμική GLB.

Τέλος, δεν θα ήθελα να παραλείψω ότι καθώς το μέλλον της smart θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, διανύουμε την τελευταία χρονιά διάθεσης των μοντέλων smart με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για τον λόγο αυτό έχουμε δημιουργήσει μια ιδιαίτερα ελκυστική ειδική έκδοση με τη διακριτική ονομασία “urbanshadow”.

 Τα επόμενα χρόνια θα κυριαρχήσει κάποια μορφή κινητήριου συνόλου; Θερμικοί κινητήρες, ηλεκτροκινητήρες, κυψέλες υδρογόνου, υβριδικά συστήματα;

Η αυστηροποίηση των κανονισμών εκπομπών ρύπων ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων, προκειμένου να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν λόγω των εκπομπών CO2 και ΝΟx των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE). Σε μια προσπάθεια να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακά τους στρέφονται προς τη χρήση υβριδικών συστημάτων και, φυσικά, προς την ηλεκτροκίνηση.

Θεωρώ, ωστόσο, ότι η πλήρης προσαρμογή στην ηλεκτροκίνηση θα πάρει αρκετά χρόνια ακόμα, καθώς το κόστος για τις εφοδιαστικές αλυσίδες των εταιρειών είναι σήμερα εξαιρετικά υψηλό. Παρ’ όλα αυτά, θα δούμε μια αξιοσημείωτη επιτάχυνση του ρυθμού προσαρμογής, ειδικά στην κατηγορία των premium οχημάτων, που θα οδηγήσει στην αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων.

Πολλοί αγοραστές φοβούνται να αγοράσουν καινούργιο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, γιατί θεωρούν ότι θα απαγορευτεί η χρήση του στο κέντρο της πόλης. Υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο;

Μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης το 2011 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που απέκτησαν, κατά συνέπεια, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, περνάμε σήμερα μια περίοδο έντονης αμφισβήτησής τους, που δεν έχει κατά την άποψή μου ουσιαστική βάση. Χωρίς να γνωρίζω τις προθέσεις των αρμόδιων φορέων, μπορώ να πω ότι τα παραδείγματα που προέρχονται από χώρες με υψηλή περιβαλλοντολογική ευαισθησία δείχνουν ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας τους, όπου έχει εφαρμοστεί, περιορίζεται σε αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας. Σχεδόν πάντα δε συνδέεται με κίνητρα ανανέωσης του στόλου με νέα οχήματα προηγμένων προδιαγραφών.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, δεν βλέπω κανένα λόγο για μια τέτοια εξέλιξη. Προτείνω να εστιάσουμε αρχικά στην αυστηρή εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου και να μη δημιουργείται αβεβαιότητα στους δυνητικούς αγοραστές.

 Ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν σε κυβερνητικό επίπεδο για να προωθηθεί η υβριδική τεχνολογία;

Χρειάζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, η οποία δεν θα εστιάζει μόνο στη μείωση του κόστους απόκτησης ενός υβριδικού ή ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και στην παροχή κινήτρων που να συνδέονται με τη χρήση τους. Αυτό αφορά τους ιδιώτες, τις εταιρείες, αλλά και τους χρήστες εταιρικών οχημάτων. Σήμερα, υπάρχουν στην Ευρώπη ώριμα συστήματα που ενσωματώνουν τα όσα προανέφερα, τα οποία μπορούμε να μελετήσουμε ως βέλτιστες πρακτικές και τα να προσαρμόσουμε στα ελληνικά δεδομένα, ώστε να συγκλίνουμε, τελικά, με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα στον τομέα αυτό.

 Απαιτείται κρατική πρωτοβουλία και δημόσιες υποδομές για να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση;

Η προώθηση και περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων και απαιτεί σίγουρα κρατική δραστηριοποίηση και δημόσιες επενδύσεις κυρίως όσον αφορά στη φόρτιση των οχημάτων.

Η απόσταση που μας χωρίζει σήμερα από την υπόλοιπη Ευρώπη σε επίπεδο υποδομών είναι μεγάλη και δεν μπορεί να καλυφθεί μόνο μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Ο συνδυασμός πετρελαιοκίνησης με ήπια υβριδική τεχνολογία είναι εξαιρετικά αποδοτικός. Πόσο θα επεκταθεί στην γκάμα σας;

Είναι, πράγματι, ένας εξαιρετικά αποδοτικός συνδυασμός, που μπορούμε να βρούμε ήδη στις σειρές C-Class & E-Class, ενώ, όπως έχει ανακοινωθεί, σύντομα θα επεκταθεί και σε μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών της γκάμας μας.

 Το δίκτυο συνεργείων της Mercedes στη χώρα μας έχει την εκπαίδευση και τον εξοπλισμό για να υποστηρίξει την EQC;

Η EQC σηματοδοτεί την είσοδό μας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η μάρκα EQ αντιπροσωπεύει την «ηλεκτρική νοημοσύνη» της Mercedes-Benz και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Είναι μια μάρκα τεχνολογίας και προϊόντων και προσφέρει ένα εκτενές οικοσύστημα οχημάτων, υπηρεσιών, τεχνολογιών και καινοτομιών ηλεκτρικής κινητικότητας.

Η πρόκληση για εμάς είναι μεγάλη και είμαστε ήδη έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις που συνοδεύουν ένα ηλεκτρικό όχημα, καθώς διαθέτουμε ένα άρτια καταρτισμένο και εκπαιδευμένο δίκτυο συνεργατών EQ σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

Ο γενικός διευθυντής Επιβατηγών Οχημάτων της Mercedes-Benz Ελλάς, Νίκος Πρέζας.

………………………….

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΧΡΗΜΑ, τευχ. Μάιος-Ιούνιος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here