Το 92% των Ελλήνων θέλει το 5G αλλά έξι στους δέκα φοβούνται τυχόν επιπτώσεις στην υγεία.
H Accenture με εξαγορές και νέες επενδύσεις προετοιμάζεται για την εποχή του 5G. Παράλληλα με έρευνες αγοράς προσπαθεί να προετοιμάσει την ελληνική κοινή γνώμη για τη νέα κατάσταστη πραγμάτων.
- Η Accenture χθες ολοκλήρωσε την εξαγορά της Sentelis, μιας ανεξάρτητης εταιρείας data συμβουλευτικής και μηχανικής τεχνολογίας, η οποία έχει έδρα στη Γαλλία. Η εξαγορασθείσα εταιρεία ειδικεύεται στο design και scaling data, καθώς επίσης και στην τεχνητή νοημοσύνη.
Στόχος της εξαγοράς είναι να ενισχυθεί το χαρτοφυλάκιο της πολυεθνικής, με σκοπό την παροχή περισσότερων υπηρεσιών ψηφιακού μετασχηματισμού στους πελάτες της.
Το 92% των Ελλήνων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα της Accenture θεωρεί ότι τα δίκτυα νέας γενιάς 5G θα συμβάλλουν θετικά και η χώρα μας θα πρέπει να πρωτοπορήσει στην ανάπτυξή τους. Ωστόσο, έξι στους δέκα φοβούνται τυχόν επιπτώσεις στην υγεία.
- Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων δεν γνωρίζει πώς μπορεί να αξιοποιήσει το 5G.
Το 5G στην Ελλάδα θα αυξήσει κατά 4,18 δισ. δολάρια το ΑΕΠ (+1,2%) στο χρονικό διάστημα 2022-2028, ενώ σε περίπτωση συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών, η αύξηση του ΑΕΠ μπορεί να αγγίξει τα 6,27 δισ.$, εκτιμά η έρευνα της Accenture.
Εκτός όμως από την αύξηση του ΑΕΠ, το 5G θα δημιουργήσει 31.000 νέες θέσεις εργασίας στη χώρα μας έως το 2028, ενώ σε περίπτωση συνεργασίας για την ανάπτυξη του δικτύου, η αύξηση απασχόλησης μπορεί να φτάσει τις 46.000 νέες θέσεις.
- “Η τεχνολογία 5G θα είναι σε θέση όχι μόνο να εξελίξει τις υπάρχουσες επικοινωνίες, αλλά και να επιτρέψει καινοτόμες εφαρμογές και πρωτοποριακά επιχειρηματικά μοντέλα”, σημειώνει η Accenture στην έρευνα.
Οι πάροχοι στην Ελλάδα έχουν ήδη ξεκινήσει να κάνουν πιλοτικές δοκιμές της νέας τεχνολογίας, ωστόσο εκτιμάται ότι το 5G θα αρχίσει να αναπτύσσεται σταδιακά από τις αρχές του 2021. Όλοι εξετάζουν πιθανά μοντέλα συνεργασίας για την ανάπτυξη του δικτύου, το οποίο πρακτικά σημαίνει κοινές επενδύσεις και χρήση αυτού.
- Οι υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο και ο ενιαίος λογαριασμός για ευρυζωνικές υπηρεσίες στο σπίτι και στο κινητό σε χαμηλότερη τιμή αποτελούν τα δύο βασικά κίνητρα για τους καταναλωτές, προκειμένου να στραφούν στο 5G.
Το μηνιαίο κόστος προβληματίζει τους καταναλωτές. Από την άλλη πλευρά, το 43% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα premium για υπηρεσίες 5G, προκειμένου να απολαμβάνουν βελτιωμένη εμπειρία στην επικοινωνία.
Τέλος, η ασφάλεια, τα υψηλά μηνιαία τέλη, το κόστος απόκτησης κινητών νέας γενιάς και οι αντιλαμβανόμενοι κίνδυνοι για την υγεία, λόγω της ηλεκτρομαγνητικής έκθεσης, θεωρούνται τα κύρια εμπόδια στην υιοθέτηση του 5G.