Στα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού των τουριστικών επιχειρήσεων εστίασε το 7ο συνέδριο Digi Travel, που έφερε εις πέρας σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, η Travel Media Appliction.
Στην παρέμβαση του, ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας, αφού επεσήμανε ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, σημείωσε ότι πλέον το πεδίο της ψηφιακής οικονομίας είναι προϋπόθεση για τον σχεδιασμό της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Ήδη, οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αφήσει το αποτύπωμα τους στον τουρισμό, με τον κ. Κόνσολα να υπογραμμίζει ότι το 50% των κρατήσεων γίνεται μέσω του διαδικτύου, με τις On Line κρατήσεις να κυμαίνονται σε 800 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, το 90% των επισκεπτών σε έναν προορισμό είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον προορισμό και τις επιχειρήσεις που έχουν παρουσία σε αυτό το ψηφιακό περιβάλλον.
Αφού χαρακτήρισε, την ψηφιακή τεχνολογία ως 4η βιομηχανική επανάσταση, ο κ. Κόνσολας περιέγραψε τους άξονες της πολιτικής του υπουργείου Τουρισμού, στο μέτωπο αυτό.
Εστιάζοντας στο νέο μοντέλο επικοινωνίας και προβολής της χώρας, ο κ. υφυπουργός επεσήμανε πως ο ΕΟΤ θα πρέπει να μετεξελιχθεί χωρίς φοβικά σύνδρομα από τους εργαζόμενους. Στο μεταξύ, ο κ. Κόνσολας μίλησε και για την ανωτατοποίηση των τουριστικών σπουδών, ως απάντηση στα νέα δεδομένα που φέρνει η ψηφιακή τεχνολογία και στην εκπαίδευση.
Απευθυνόμενος στους επαγγελματίες του κλάδου, ο καθηγητής Ευάγγελος Χρήστου, από το διεθνές πανεπιστήμιο της Ελλάδας τους συμβούλευσε να εισέλθουν στον ψηφιακό κόσμο κάνοντας χρήση των εργαλείων του ψηφιακού μάρκετιγκ με στρατηγική και τρόπο που αρμόζει σε κάθε περίσταση.
Εστιάζοντας την ανάλυση του στα κοινωνικά δίκτυα, ο κ. Χρήστου συνέστησε να υπάρχει καθαρή στόχευση στα μηνύματα που προβάλλουν την βιωματική εμπειρία. «Άλλαξε η κοινωνία που ζούμε. Ζούμε στην κοινωνία του ονείρων, όπως αυτή προβάλλεται και προωθείται από τα κοινωνικά δίκτυα».
Σύμφωνα με τον καθηγητή, η συναισθηματική ταύτιση της επιχείρησης με τον πελάτη επιτυγχάνεται μέσω των κοινωνικών δικτύων.
«Πλέον δεν έχουμε πελάτη σε ένα ξενοδοχείο, αλλά καλεσμένο. Έχουμε οικοδεσπότες, δεν έχουμε επιχείρηση. Έχουμε σκηνή θεάτρου και διαχειριζόμαστε μια παράσταση, όπου πρωταγωνιστές είναι οι πελάτες και οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου για παράδειγμα». Στόχος, για τον κ. καθηγητή, η αξέχαστη εμπειρία, που σε πολλές των περιπτώσεων θα πρέπει να περάσει στον καταναλωτή από πρώτα από τα κοινωνικά δίκτυα.